Gå til innhold

3" eksos anlegg på 240

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg 3" effektanlegg til 240´n min.

Tenkte å kjøpe d i deler og sette d sammen selv, så da lurer jeg på om noen her har gjort d? hvilke deler som trengs?

Har også tenkt å ta d rett ut på høyre siden isteden for på venstre.

Takker for all info/tegninger. :)

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kjøpte komplett jt-superflow av pedersens racing.

3079kr inkl frakt! Det var til n/a biler, 2 potter anlegg.

skal visst monteres veldig enkelt, på ca. en time!

følger også med overgang fra 3" til 2.5".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe d i deler og sette d sammen selv, så da lurer jeg på om noen her har gjort d? hvilke deler som trengs?

du har vel en orginal "sugmotor" du? ikke noe turbomotor i bilen din ikke sant?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor 3" og ikke 2.5"?

om du skal ta ut "stussen" på venstre el høyre side kommer jo ann på om hvor mange potter su skal ha..;) skal du ha 2 vil jeg anbefale at du lar eksosen komme ut på venstre side...

en kompis kjøpte 2.5" i deler og satte det sammen selv *han er mekaniker, så han fikk rabatter og hadde tilgang på verksted og sveis osv* han betalte ca 1400 kr for alt han trengte.. det var med 2 potter og oppheng..

såe kan man gjøre ting selv og har verktøy/plass så kan man få til ting veldig billigt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor 3" og ikke 2.5"?

om du skal ta ut "stussen" på venstre el høyre side kommer jo ann på om hvor mange potter su skal ha..;) skal du ha 2 vil jeg anbefale at du lar eksosen komme ut på venstre side...

en kompis kjøpte 2.5" i deler og satte det sammen selv *han er mekaniker, så han fikk rabatter og hadde tilgang på verksted og sveis osv* han betalte ca 1400 kr for alt han trengte.. det var med 2 potter og oppheng..

såe kan man gjøre ting selv og har verktøy/plass så kan man få til ting veldig billigt...

enig med Vomaz der...

tror heller j ville ha satsa på 2,5" istedet, Channah...!

3" på sugmotor vil nesten ta "pusten" fra motor`n, for en sugmotor skal jo ha litt motstand også, så sant den da ikke er trimma maksimalt...

2,5" gir en fin lyd, og du får en grei effekt av det, så bruk heller pengene på å få til ett 2,5" effektanlegg som ikke ruster ihjel i løpet av 1-2 års tid som f.eks simons sine effektanlegg har en tendens til å gjøre...

denne diskusjonen har vært oppe en del ganger tidligere i andre forum, å der har man sagt at 2,5" er max på en sugmotor som ikke er blodtrimma, og 3" passer bedre når du har fått opp X-antall hester (og evt har turbo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher har jo en 3.0 24V motor og den må jo få puste litt.. stort eksosanlegg til stor motor..

men på en 2.3 liters sugemotor er 2.5 max ja..

helt enig...!

blir litt drøyt syns nå j med 3" på orginal "sugis" motor (i dette tilfellet B230(X)...), tar rett og slett "pusten" fra motor`n...

men en 3.0 24V som DaButcher har så vil jo lyden med 3" eksos bli konge...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden topicen er inne på 3" eller 2.5" eksos.

He en B230E med kvassare kamm,grenrør og power filter.

Er det verdt og ha 3" eller 2.5" eksos?

Har fått tilbud å kjøpe et flunkandes nytt 3" eksos (simons) for 2000 kr.

Mvh Christer

2,5" holder i massevis for din del...! som j sa tidligere, legger heller pengene i ett ordentlig 2,5" effektanlegg når du ikke har en blodtrimma sugmotor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har d seg slik at jeg skal sette i en 230fk motor da. :D setter ikke på 3" før jeg har gjort d. men d skjer i løpet av sommeren. =) har jo såklart ikke satt på 3" anlegg på den motoren jeg har nå.

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har d seg slik at jeg skal sette i en 230fk motor da. :D setter ikke på 3" før jeg har gjort d. men d skjer i løpet av sommeren. =) har jo såklart ikke satt på 3" anlegg på den motoren jeg har nå.

litt vanskelig for oss å gjette det...

da anbefaler j og sikkert mange andre innpå her JT 3" effektanlegg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset på om jeg skulle velge 3" eller 2.5", men siden 960 motoren kom med 2.5" originalt, er ikke 3" så über, som det ville vært på 2.3.

Det er jo tross alt en 3-liter, vs. 2.3-liter.

Kan godt være jeg bør beholde katalysatoren på, for å beholde mottrykk, i og med at jeg gikk for jt-superflow 3" (to potter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider