Gå til innhold

Reg. reim skifte?

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Jepp..var sånn jeg gjorde det! Mener å huske at jeg måtte ha av vifta av en eller annen grunn..

Reima jeg kjøpte var det merker på alle steder (3 punkter)

Står på asken hvordan den nye skal sitte i henhold til merkene tror jeg.

Men da må du passe på å ikke røre noe da..sånn at du forskyver noe.

 

Jeg brukte ca.4 timer. Men det var første gang jeg hadde bytta reg reim da.

Da blir det som regel litt studering for å se hvordan ting virker og rengjøring og sånt :rolleyes:

 

Tror ikke det er så lett å se om den er slitt..er du i tvil så bytt.

Bytt også stramme hjul i samme slengen. Koster ikke så mye

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

3punkter? ikke 4? det var rart.. Men du har nok rett, står vel noe åssen den nye skal på.

 

Mye koster reim og strammer? Tror jeg kommer og bruke noe lignende tid som 4timer hehe..

 

Trenger vel bare 3 punkter...? Veiv, kam og tenningsfordeler.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :rolleyes:

Er ikke sikker på om jeg husker rett da..uansett så er det antakeligvis noen hvite streker som skal passe med merkene på motoren. Skal stå på asken.

 

Husker ikke helt prisen..men var rundt 300kroner jeg gav for reim og stramme hjul på svenske bil-extra tror jeg. Er omtrent samme pris i norge.

Reima var av merke -----> Gates.

 

Husk at du trenger en stor pipe til det store reimhjulet..32 eller noe sånt. Jeg brukte så et 3" jernrør på ca.1 1/2meter tredd over skralla for å få det opp.

Og en skrutrekker tredd i kransen får å låse motoren. Satte den ved starteren et sted. Men det finner du ut av..er en fordel å være to til akkurat dette.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å låse med skru trekker da, det skal jeg huske på=) Jeg får vel meg bruttern på denne, så får ikke jeg all skylda hvis det ikke fungerer haha:) Seriøst, er det noe jeg må være skikkelig obs på, annet enn at jeg må få det på nøyaktig likt, og ikke vrir noe i feil stilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk...syns det var smart selv..onkelen min som viste meg det :rolleyes:

Jeg kommer ikke på noe i farten..sikkert noen som kan dette bedre enn meg! Jeg kan ikke så mye.

 

Men det du kan gjøre som jeg ville gjort. Sjekk om det er slerk i vannpumpa di. Fordi da bytter du den i samma slengen..gjør det mye enklere istedet for å demontere to ganger. Det samme gjelder reimene.

 

Når jeg skulle bytte reg.reim på helga fant jeg ut at jeg hadde omtrent en halv cm slerk i vannpumpa..men ingen deler! Så jeg måtte sette alt sammen og demontere får å bytte pumpa få dager senere :)

Den kosta meg også rundt 300kroner på bil-extra.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..husker ikke hvor mye det var! Det var iallefall j"%# mye i følge onkelen min! :rolleyes:

Du kunne bevege den skikkelig opp og ned..hadde ikke gått lenge den..

Det skal vel ikke være noe slark i den!

 

Men nå er det natta! Lykke til :)

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt lei da, men så er det jo ganske grei 2. gangen man skrur det fra hverandre,går jo mye enklere.. Men en halv cm, du trengte jo ikke å skifte da?

 

En halv centimeter slark i et lager er ganske mye da... men det kommer selvfølgelig an på hvor på pumpa man måler ;)

 

On topic: Gates er visst de eneste uorginale reimene som er til å stole på.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det da for orginal del? Nå ligger gates på 300kr da koster vel orginal reim 600kr?:( Strammer da, hva koster den? åssen ser den ut?

 

På Mekonomen koster registerreimsats 676,-. Det er strammehjulet (spennrullen) som er dyr, utgjør cirka 500,- Men, hehe, det er billigere å kjøpe reim og hjul hver for seg på Mekonomen, skal man tro prislisten deres på nettet. 500,- for spennrulle og 155,- for registerreim. Sparer hele 21kr ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår