Gå til innhold

tette dyser?? biln vil ikke starte lenger...Nissan!

Ranger emnet


Spiffy

Anbefalte innlegg

holder på å bli gal!

bilen min ville ikke starte på onsdan, eller, den starta men ville ikke gå reint, så slapp jeg gassen å da bare dævvan, som om den vart kvalt... sia dess så har den faen ikke villa starta, den snurrer rundt å alt men d skjer ikke noe, som om den ikke tenner, trodde pluggane var nesota å gått adundas så sjekka disse igår, dem tenner som faen så d kan ikke vere noe gale der med plugger eller coiler...

Men pluggene var sota så den har ikke gått reint ivertfall, viss disse var sota så kan vel dysene vere nedsota å???

For at en motor skal fungere så trenger en vel fire ting: luft/bensin, kompresjon, tenning....tenning er d der, kompresjon skulle d heller ikke vere no i veien med så da gjenstår luft og bensin.

en annen ting er at d stinker bensin når jeg prøver å starte den, har ikke funnet noen lekasje.

 

bilen er en nissan sunny gti med CA16DE motor, noen nissan folk som har peiling?? evntuelt noen 200sx folk eller andre generelt bilkyndige her???

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å bli gal!

bilen min ville ikke starte på onsdan, eller, den starta men ville ikke gå reint, så slapp jeg gassen å da bare dævvan, som om den vart kvalt... sia dess så har den faen ikke villa starta, den snurrer rundt å alt men d skjer ikke noe, som om den ikke tenner, trodde pluggane var nesota å gått adundas så sjekka disse igår, dem tenner som faen så d kan ikke vere noe gale der med plugger eller coiler...

Men pluggene var sota så den har ikke gått reint ivertfall, viss disse var sota så kan vel dysene vere nedsota å???

For at en motor skal fungere så trenger en vel fire ting: luft/bensin, kompresjon, tenning....tenning er d der, kompresjon skulle d heller ikke vere no i veien med så da gjenstår luft og bensin.

en annen ting er at d stinker bensin når jeg prøver å starte den, har ikke funnet noen lekasje.

 

bilen er en nissan sunny gti med CA16DE motor, noen nissan folk som har peiling?? evntuelt noen 200sx folk eller andre generelt bilkyndige her???

 

Napp av ledningen på LuftMengedeMåleren og prøv å start den da, kan høres ut som omdenne kan ha hengt seg opp.

Eksosen vil du som regel hør susing fra etter litt kinning hvis dener tett, og motor vil gå tregt rundt.

Kan og være en dyse som har sprekt, hvor lukter det bensin, motorrom, eksos eller?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar, just keep em coming..skal ut å prøve d du sa nå, bensin lufta kommer vel igrunn framme i motorrommet...

 

og nei eksosn er ikke tett, for der er fri eksos! :scared er nokk derfor den ikke har gått optimalt, skal skifte anlegge neste måned, men hadde vert greit å kunne kjørt faenskapet på verksted å lissom....

 

menmen, flere forslag før jeg bjynner å demonterer??

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp av ledningen på LuftMengedeMåleren og prøv å start den da, kan høres ut som omdenne kan ha hengt seg opp.

Eksosen vil du som regel hør susing fra etter litt kinning hvis dener tett, og motor vil gå tregt rundt.

Kan og være en dyse som har sprekt, hvor lukter det bensin, motorrom, eksos eller?

 

nappa av ledningen...funka ikke :(

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umm.....var vel rundt kvart tank der på onsdan...men kjørte tur-retur kragerø tirsda(ca100 mil) på turen hjemover bjynnte den å fjuske av og til når jeg la den i femte, ga flatt å ingen ting skjedde lissom...men på fjerde(samme fart/høyere turtall) skjedde ingenting, opp i femte(lavere turtall) fjuska den men d gjikk lissom over etter en liten stund...

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen gått langt?

 

Dersom bilen har gått over 180 000 km kan du ha god effekt av å få dysene rensa i ultralyd og skifta filtra.

 

Dyser vert sjelden heilt tette, og "aldri" alle på ein gong.

 

Om dysene ikkje fungerar i det heile er det nokk elektronikk inn i bildet....

 

 

vhf

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likner litt på problemene jeg hadde med min Galant. Den var veldig treg å starte, særlig i kaldt vær, men tidvis ellers også, og av og til fusket den skikkelig. Måtte trå inn clutchen og gasse for at den ikke skulle stoppe. Veeldig artig i påkjøringsfila og ut av lyskrysset.... Check engine-lampa var mer på enn av.

 

Løsningen var styreboksen til motoren. Da var den som ny igjen! Jeg hadde en i delebilen, så den var gratis, men normalt koster disse flere tusen, selv på høgger'n. Om du ikke finner ut av det på annen måte ville jeg tatt en sjekk hos et merkeverksted. Det koster noen kroner, men for meg var det i alle fall verdt det.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår