Gå til innhold

"Nye" felger og det subber!

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg felger for en stund siden! Vet ikke merke..skal prøve å få lagt ut bilde snart.

Men poenget er at det subber ganske mye på høyre bakjul i dumper med bare sjåfør i bilen.

Det subber da i den kanten nederst på bua som peker innover, den som sitter sammen med innerskjermen! Vanskelig å forklare og har ikke kamera nå!

 

Her er et bilde av den i origina stand, bare for å vise hvor den tar i:

 

http://home.online.no/~p-arw/minebilder.cfm?FuseAction=Album&pAction=PicDet&pAPICID=11&pAlbumId=1&pStart=1&pDispType=&pExPic=0;

 

Felgene er 8*17 med 225-45 dekk og bilen er senka med lesjøfors.

Et 25 innpress.

 

 

Noen som har lignende felgstørrelser, tips om hva jeg kan gjøre med bua? Osv.

Dere skjønner problemet mitt. Kan jeg ha 215 på en 8" felg? for smalt?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det føste er det venstre bak hjul som subber. jeg hadde det samme problemet på min bil. når du senker bilen vil bakakslingen skyves til venstre på grunn av det stagetsom hindrer akslingen til å sideveis vil bli for langt når man senker bilen. Det skal ligge en side her som forteller hvordan man korter det inn evt lager justerbart stag.

 

håper du forstår noe av dette

 

mvh ole g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..kunne vel kanskje gjøre det. Var hos en kamerat i dag som er oppretter..han prøvde å banke på kanten men han mente den var for stiv og stor til å banke på. Så han turte ikke..

Han mente også at jeg helst ikke skulle kappe på bua..veit ikke hvorfor men.

 

Men som volvotore sier..bør jeg justere bakstillinga da? Eller skal jeg ikke bry meg med det? Noen som veit? :rolleyes:

Syns ikke jeg merker noe egentlig ved kjøring..men høres jo ikke bra ut at bak hjula er lenger til sida i forhold til framhjula..

 

Huff...finne fram stålfelga istedet kanskje zzzz

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også valse da...

 

Altso...Legge inn kanten på innersida av buen...

 

Laget meg nettopp en slik valse men har ikkje fått testet den enda siden Bilen står uten bakaksling..

 

Beste vil vell vere å valse vil eg tru...eller korte panhardstaget slik det blir rett i forhold til senkinga...

 

Mvh

 

Hans-Ola

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det føste er det venstre bak hjul som subber. jeg hadde det samme problemet på min bil. når du senker bilen vil bakakslingen skyves til venstre på grunn av det stagetsom hindrer akslingen til å sideveis vil bli for langt når man senker bilen. Det skal ligge en side her som forteller hvordan man korter det inn evt lager justerbart stag.

 

håper du forstår noe av dette

 

mvh ole g

 

Bakakslingen min er mye lenger til høyre enn til venste (sitter i bilen og ser fremover).

Men eg har jo kappa senkefjerer og då sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok valsing er best jeg og..rotet meg nettop fram til http://www.valsespesialisten.no og sendte forespørsel til han.

 

Men tror det vil subbe med 225 dekk selv om jeg justerer akslingen..

 

Marius242R- Man må ha litt ballongdekk når man bor utenfor byen happyhappy

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det føste er det venstre bak hjul som subber. jeg hadde det samme problemet på min bil. når du senker bilen vil bakakslingen skyves til venstre på grunn av det stagetsom hindrer akslingen til å sideveis vil bli for langt når man senker bilen. Det skal ligge en side her som forteller hvordan man korter det inn evt lager justerbart stag.

 

håper du forstår noe av dette

 

mvh ole g

 

nei ka du sir nu ??? det tar bortig på høyresia når akslingen blir presa skjev av senkinga..... bare å tenke deg vordan stab staget står under der det skrår nedåver fra førersia alså venstre side og mot høyre så det kan ikke ta bortig no anen plas som følge av senking ..... bare å kjøpe et justerbart stab stag det koster vel runt 1000 kr eller no sånt er ikke siker .....

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg subber det borti på innsiden.. Ikke ute i hjulbuen men på andre siden av dekket liksom :D

 

Mest på venstre side når du sitter i bilen.. Har 225/50 dekkje..

 

Lurer på om min aksling også er skeiv :rolleyes:

Har senking også ja. Lurer på å ta ei slegge og slå inn litt på kanten på innsiden slik dekket ikke har noe å ta borti :D sombrero

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir skeiv pga panhard staget( er det ikke det , det heter a?). Jeg skal få en til og dreie ned dette litt på bilen min.

hvis man skal slippe det helt må man kjøpe "Watt link", mener jeg.

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

 

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phanhardstaget er det staget som bestemmer/holder på plass bakaksel sidevies..på en måte.. kjøp justerbart og juster.. evt. kapp av hjulbuekanten som er bretta inn...

 

watt link er jo ikke noe hvem som helst setter på iløpet av 10 minutter..

her får du jo ett nytt deksel på klokka, og så to stag som går ut til hver sin side.. må sveise ny/modde eksisterende fester i karossen.. øyebolter i hver ende, og gjenga stag..slik at du kan justere...

 

x = deksel med arm på klokka

de to andre er staga

kanksje du skjønner hva jeg mener.... happyhappy

punktuma er der pga. at tegninga mi ble fucka, alt venstrestiller seg..så drit i de.. :D

 

0----------------0

.........................X

..........................0-------------------0

 

edit:

ligger noen bilder her... http://www.classictrucksweb.com/tech/0503cl_watts/

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår