Gå til innhold

"Nye" felger og det subber!

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

Det er mange som ikke vet hva stabstag er!!

 

jeg så de hadde feil på siden, hvor de kallte tårnhus-stag for stabstag.

stabstag er samme som krengestag, går mellom bærearmene på 240.

 

panhardstag, er det skråstaget som forhindrer at akslingen går sidelengs under bilen.

 

wattlink er en link som holder akslingen sentrert til enhver tid.

justerbart panhardstag er bedre enn vanlig, under senking, men man vil fremdeles få forskyvning, under demping.

 

ps. jeg kjører 225/45-ZR17 og har subb på innsiden av karrosseri.. hehe..

bare under full last eller hard demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det føste er det venstre bak hjul som subber. jeg hadde det samme problemet på min bil. når du senker bilen vil bakakslingen skyves til venstre på grunn av det stagetsom hindrer akslingen til å sideveis vil bli for langt når man senker bilen. Det skal ligge en side her som forteller hvordan man korter det inn evt lager justerbart stag.

 

håper du forstår noe av dette

 

mvh ole g

 

Som nevnt tidligere her er det HØYRE side som vil subbe i hjulbuen. Ved å korte inn panhardstaget kan bakakselen justeres mot VENSTRE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71436&highlight=panhard+stag

 

Kjøpte justerbart stag til min, men det subber alikevel. Justerte den på firehjulskontroll tillogmed.Må nok skjære litt. Tar ikke med enn nødvendig da, for kanten er jo bærende for innerskjemen. Da blir det bråk på eu'n :iconsm

 

 

nåja, du trenger bare ta helt neders, og de tkommer de ikke til å se på engang

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Har fått en kompis av en kompis :rolleyes: til å kappe av det panhard staget jeg har! Han hadde visst gjort det før..noen som veit ca.hvor mye som må kappes?

Tror kanskje felgkanten på venstre side tar i øvre fjørskål bak også..så er vel en fordel å justere akslingen :)

Men er ikke sikker..har ikke turt å ha full bil enda..da kommer jeg meg vel ikke av flekken!

Fikk svar fra valsespesialisten idag. Han tar 750 per hjulbue for valsing (kom til oslo idag tror jeg). Vurderer sterkt og gjøre det...

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Har fått en kompis av en kompis :rolleyes: til å kappe av det panhard staget jeg har! Han hadde visst gjort det før..noen som veit ca.hvor mye som må kappes?

Tror kanskje felgkanten på venstre side tar i øvre fjørskål bak også..så er vel en fordel å justere akslingen :)

Men er ikke sikker..har ikke turt å ha full bil enda..da kommer jeg meg vel ikke av flekken!

Fikk svar fra valsespesialisten idag. Han tar 750 per hjulbue for valsing (kom til oslo idag tror jeg). Vurderer sterkt og gjøre det...

 

Ja..trenger vel bare å ta hjulbuene bak...Og då kan du senke enda mer sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår