Gå til innhold

Motor 93 modell vs nyere?

Zetec

Anbefalte innlegg

Skal sannsynligvis kjøpe en 96 modell 2.0 motor i morra. Disse motorene har såvidt jeg har fått med meg elektronisk overføring fra gasspedalen. Disse motorene har derfor en regulatorboks rett bak venstre hovedlykt når du står foran bilen, herfra går det så en wire over motoren og inn til innsuget.

På min bil går det en wire direkte fra gasspedalen til innsuget..

Spiller det noen rolle åssen jeg gjør dette, blir vel ett fett om wiren går direkte fra pedalen eller fra regulatorboksen?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sannsynligvis kjøpe en 96 modell 2.0 motor i morra. Disse motorene har såvidt jeg har fått med meg elektronisk overføring fra gasspedalen. Disse motorene har derfor en regulatorboks rett bak venstre hovedlykt når du står foran bilen, herfra går det så en wire over motoren og inn til innsuget.

På min bil går det en wire direkte fra gasspedalen til innsuget..

Spiller det noen rolle åssen jeg gjør dette, blir vel ett fett om wiren går direkte fra pedalen eller fra regulatorboksen?

Tror du har missforstått dette litt jeg Zetec, jeg vet dette fordi jeg har en 96 mod. Det går fortsatt en wiren fra gasspedalen til TC (traction control) motoren, den du reffererer til som regulatorboks. Men skulle ikke spille noen rolle om du ikke bruker denne, utfra det du skriver så later det ikke til at du har TC men kun ABS?

Hvis dette er tilfelle går det fint ann å bruke din eksisterende wiren, men jeg er litt usikker på hjernen (sjekke med Mondeo kanskje), alle 2 litere jeg har sett har TC å jeg tror denne blir styrt av hjernen, så om du bruker en 2 liter hjerne (fra samme bil som motor) så må man vel kanskje progrmere om litt ... eller koble til en "dummy sensor" på en måte

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har missforstått dette litt jeg Zetec, jeg vet dette fordi jeg har en 96 mod. Det går fortsatt en wiren fra gasspedalen til TC (traction control) motoren, den du reffererer til som regulatorboks. Men skulle ikke spille noen rolle om du ikke bruker denne, utfra det du skriver så later det ikke til at du har TC men kun ABS?

Hvis dette er tilfelle går det fint ann å bruke din eksisterende wiren, men jeg er litt usikker på hjernen (sjekke med Mondeo kanskje), alle 2 litere jeg har sett har TC å jeg tror denne blir styrt av hjernen, så om du bruker en 2 liter hjerne (fra samme bil som motor) så må man vel kanskje progrmere om litt ... eller koble til en "dummy sensor" på en måte

Oki, for å være helt ærlig trodde jeg også det gikk en wire fra gasspedalen til denne TC'en, det var bare han på bilomsetningen som sa det var elektronisk.

Jeg visste dog ikke at det var TC'en dette var. Men takk for svar :)

Skal bruke hjernen som jeg har fra før, siden den er chippet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, for å være helt ærlig trodde jeg også det gikk en wire fra gasspedalen til denne TC'en, det var bare han på bilomsetningen som sa det var elektronisk.

Jeg visste dog ikke at det var TC'en dette var. Men takk for svar :)

Skal bruke hjernen som jeg har fra før, siden den er chippet.

Må vel få programert den likevel tror jeg, er det ikke 1,8 du har hatt da? Lissom optimalisere den for 2 liter'n :D

Fant du forresten ut noe om bremserøra som du lovet meg i DENNE TRÅDEN?

det er jo noe forskjeller på sølvtopp og svarttopp motor også forsåvidt..!

kom noen svarttopper i 96 om jeg ikke husker feil..

Jepp stemmer det, men det var også modell-skifte i 96 fra MK1 til MK2. mener at svarttopp motoren kom først på MK2 jeg (med forbehold om feil uttalelse :D)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider