Gå til innhold

Renault 16

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Min bestefar har en gammel Renault 16 stående på låven sin, som jeg har veldig lyst å fikse opp. Er en 79 modell. Men hvordan er det å få tak i deler til denne bilen? Er jo ikke så mange av de på veiene akkurat...

Her er noen bilder.

IM000460.jpg

IM000458.jpg

IM000457.jpg

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke særlig peiling på renault, men... skal gå an å stappe Volvo 460/440 Turbo motor i den, iogmed de volvoene bruker renault motor, samme motoren blir ofte brukt til og ombygge Renault 5.

annet enn det vet jeg ikke, men viss du hører med et renault verksted eller forhandler om tilgang på deler til en så gammal renault, muligens de vet :p

tøff bil, hadde vært konge med turbo maskin sombrero

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!! Jeg har faktisk tenkt på en slik en jeg og!! Det står en gul slik en hos naboen til verkstedet vårt! Den står til forskjell fra din UTENFOR låven...

Min ide var å senke den. Litt mer forran en bak, turbomotor, sennspsgul (som den er originalt), strekke det svarte feltet bak helt ned, og fjærne listen rundt og på siden. Kule hjul er amerikan racing Torque thrust i chrom. 17 forran 16 bak.. Tror det hadde blitt FETT!! sombrero

Så stilig at flere en meg ser det kule i denne bilen! :D Kanskje du trenger delebil? Den gule gjør nok ikke noe nytte der den står, og jeg har mange nok prosjekter allerede....

Jeg visste ikke at Volvomotorer passet, så i mine ville ideer var det tenkt ut at en liten kompakt motor som honda B16A med girkasse hadde passet.. Turbolad den, og hælvete er løs...:eddie

Edit: Jeg ville også hatt et mattsvart felt rundt bakruta, slik som på golf 1 gti

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen er jo egentlig knalltøff! Rattgir og greier... sombrero

Får ta det med tiden, har ikke råd nå uansett, men den bilen må aldri hives iallfall. De er for sjeldne til det..

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...