MacSi Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Satser på at dette går under Lakk.. Jeg har et problem.. Brukte denne paintrenovatoren i et forsøk på å fjerne såkallte "swirls" i klarlakken på bilen min.. Men jeg gjør det bare værre! Istede for disse swirlsa så får jeg nye riper i andre retninger.. kansje litt finere enn de gammle, men ikke fine nok! står å ergrer meg hver gang jeg ser lyskilder reflektert i lakken.. da syns det veldig godt! Greit nok.. de blir mindre synlig etter at jeg polerer bilen, men første dagen den er våt så syns det godt igjen.. Gjør som det står på pakken.. har til og med kjøpt sånn "perfect polish cloth" sak.. Noen tips?! helpme Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 ta en lakkrens på bilen..,hvis du kjenner noen som driver med bilpleie så spør du bare om de kan kjøre over bilen "svart",små riper får de lett vekk:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Det er jo lakkrens han har!!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 få en til å kjøre over den med maskin.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 få en til å kjøre over den med maskin.. Jeg kjenner opp til flere som driver med bilpleie.. og jeg har fått ting meget bra til tideligere.. MEN! så kjøpte jeg maskin.. og ødela alt.. hehe Prøvde heldigvis bare på deler av bilen.. Naturlig nok så tør jeg ikke fortelle bekjentene mine at jeg har driti meg ut! :( Sååå noen som vet om en bedre brukerveiledning til denne "paintrenovatoren"? :) Eller eventuelt har noen tips, hvaslags rondell jeg bør bruke på maskinen.. hvis jeg tør å bruke den igjen.. eller hvordan jeg bør gå frem hvis jeg skal gjøre dette for hånd.. Det jeg beskrev som Swirls kalles forresten for Hologram?.. men jeg har nok av swirls også.. etter tidligere eiers vasketeknikk (eventuellt ofte bruk av maskinvask med børster).. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Du må polere etter lakkrensen ;) Lakkrensen er ikke til å fjerne småriper, men til matt og falmet lakk. Småripene tar du med polish'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Billy_The_Kid Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 rubb, lakkrens, poler.. funker som fane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Du må polere etter lakkrensen ;)Lakkrensen er ikke til å fjerne småriper, men til matt og falmet lakk. Småripene tar du med polish'en. Hmm.. det forklarer jo saken.. Jeg polerte jo så klart etter lakkrensen.. Men jeg trodde den slipte lakken litt..så jeg fikk bort småripene.. Det er litt grovere riper enn den vanlige Autoglym polishen (rød) klarer å gjøre seg av med.. OFF!.. nå angrer jeg virkelig på at jeg kjøpte sort bil! :/ Uansett.. I går kjøpte jeg Meguiars claybar-ting og Scratch X... da fikk jeg løsningen på problemet mitt der.. Funka helt genialt! Edit: Meguiars har forresten en helt super "how to section" med anbefalinger og tips på siden sin :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffetoff Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Hvis du bruker hardvoks (autoglym extra gloss protection) etter polish, så holder det bedre. Er en slags forsegler. Siter `01 9-3 2,2 TiD *For mange VW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proff Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 For å unngå hallogramer må en bruke riktig produkt. Cleaner fra lahega er den beste lakkrensen på markedet. Når en bruker maskin er det også viktig å bruke rondell som ikke er for hard. Hvis rondellen er for hard lager også den hallogrammer. Jeg brukte Autoglym før men prøvde lahega etter å ha lest bilpleietesten i Bilsport der den ble testvinner. Brukte litt tid på å finne ut hvor jeg kunne få kjøpe produktet. Fant produktet på autoboss.no. Kjøpet Hardwax, cleaner og en sort polerrondell som var veldig myk. Resultatet etter maskinpoleringen var utrolig bra. Ingen hallogrammer etter maskinenpoleringen. Etter poleringen la jeg på lahega harwax på bilen. Bilen ble utrolig blank. Produktets holbarhet er også utrolig bra. Har vasket bilen i børstemaskin i hele vinter men bilen er fortsatt like blank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 For å unngå hallogramer må en bruke riktig produkt. Cleaner fra lahega er den beste lakkrensen på markedet. Når en bruker maskin er det også viktig å bruke rondell som ikke er for hard. Hvis rondellen er for hard lager også den hallogrammer. Jeg brukte Autoglym før men prøvde lahega etter å ha lest bilpleietesten i Bilsport der den ble testvinner. Brukte litt tid på å finne ut hvor jeg kunne få kjøpe produktet. Fant produktet på autoboss.no. Kjøpet Hardwax, cleaner og en sort polerrondell som var veldig myk. Resultatet etter maskinpoleringen var utrolig bra. Ingen hallogrammer etter maskinenpoleringen. Etter poleringen la jeg på lahega harwax på bilen. Bilen ble utrolig blank. Produktets holbarhet er også utrolig bra. Har vasket bilen i børstemaskin i hele vinter men bilen er fortsatt like blank. Takk for at du som "proff" gidder å svare :) Ja.. jeg fant uta at jeg hadde alt for hard rodell på maskina.. var noe jeg fikk med.. Skal få kjøpt noen nye før jeg prøver meg på den fronten igjen.. Men har går det fort i svingene.. har alerede skaffet det jeg trengte fra meguiars.. og jeg blei veldig overrsaket over hva jeg fikk til med hendene :) Skikkelige poleringsrondeller koster jo 3-400 der jeg sjekka.. sikker på at de ikke koster mer enn 50 i innkjøp :P Skal sjekke ut autoboss.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 lakkrens fins i 4 forskjellige grovheter, som oftest jo dyrere den er, jo grovere er den for den ska funke "bedre". autoglymmen sin e knallbra så lenge matten e lakk, riper er den ikke så veldig bra på, turtle sin colour back, den som fåes i forskjellige farger med sånn liten stift, den funker faktisk ganske bra på riper. Prøvde selv hele serien til Liquid Moly med rens, polish og hardvoks på toppen...tok alt vanviitttiii grundi for hånd og fikk et ganske bra resultat. men min lakk var utroli matt enkelte steder. men man ska være forsiktig med lakkrens da disse e grove. og skal du først igang med noe slikt, ta heeele bilen.. ikke bare ta spes område. er ikke noen ekspert selv, men har prøvd mye på hele familiens bil. lykke te Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 ja du fjerner riper med lakkrens, polish fjerner absolutt ingenting (om det er ren polish vel å merke). om du har fått sånn hologram har du ikke gnidd lenge nok på lakken med maskin(lakkrensen er ikke borte), å jo det er en fordel med en litt stiv pad. om du sliter med å få bort all lakkrens eller polish så prøv å tørk det av med microfiber klut for så å polere over med en litt mykere pad etterpå (uten noe polish på). jeg syns meguiars er det eneste som funker. 1.vask bilen med avfetting og høytrykkspyler (IKKE I SOLA) tørk av den med et tørt/fuktig (gått oppvridd) pusseskinn. 2.sett på en litt stiv/hard pad i polerings maskin (bruk sånn maskin som ligner på vinkelsliper) padene fra autoglym dem selger på mekonomen funker bra, de hardeste av dem. 2. legg på litt ikke så veldig mye men litt lakkrens på pad'n, (en tynn stripe rundt pad'n) bestem deg for et lite område du ska ta, så legger du maskin nedtil bilen å bare skyver den framogtilbake over område du ska lakkrense. 3.kjør igang på lav hastighet og press maskin litt hardt ned på lakken og beveg den sakte fram og tilbake i bilens kjøre rettning til hele område er blitt blankt og ikkeno hollogram eller no øk farta sakte etterhvert. det kan ta ganske lang tid om du er uerfaren. for lakken blit fort "metta", det er så klart forskjell på produkter men f.eks meguiars diamond cut er veldig fet, så er viktig å ikke ha på for mye av gangen. 4.ha på polish etter samma metoden. viktig å ha på polish så lakken blir tett igjen. Ps! pizzan brandt opp pga dette innlegget :D :D Edit: etter at et område er tatt er det viktig å tørke godt over med microfiber klut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg