Gå til innhold

Pimp Caddy 1,8l

Ranger emnet

E30-Julius

Anbefalte innlegg

Her er min Caddy 1,8l 2x40 weber.

Motor:

Motor er i deler, men ferdig bearbeidet..

Planet topp og blokk.

Kent kamaksel

Justerbart kamdrev

Totalt overhalt bunndel og topp..

Lakk:

Candylakk orange som er egenkomponert.

Felger:

Rondell Design 57: 7,5x16 forran, 9x16 bak

Understell:

Koni forran+senkefjærer og skåler

Egenmodifisert senking bak, beregnet til å tåle 36 tonn med 3 i sikkerhetsfaktor.. Så det skulle ikke ryke..

CIMG0825.jpg

CIMG2425.jpg

CIMG2426.jpg

CIMG2424.jpg

CIMG2423.jpg

CIMG2422.jpg

En liten smakebit på Caddy'en.. Den er nå ferdig lakka og står i garasjen..

Må bare skaffe meg den lille Old-School fangeren i Chrom eller carbon +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Bilen er lakka i Larvik, av en vanlig billakkerer.. Er fornøyd med resultatet.. Den ble også mellomslipet før det siste laget med klarlakk som også inneholder UV-Filter fordi Candy lakken har en tendens til å falme.

Senkinga er ganske simpel, skal få tatt noen bilder av den..

Dama er i Frankrike så kameraet kommer ikke hjem før til fredag :)

Har forresten lagt ut ei skisse av den for en god stund tilbake her på forumet, men er sikkert vekk nå.. Skal se om jeg kan finne senke-skissa på den gamle PC'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen helt nye Rondell Design 57

7,5x16 forran og 9x16 bak..

Fikk trøkt på noen rimelig smale dekk, så felgkanten blir bra utsatt :D

Hadde jo vært tøft med noen schmit felger eller noe da, men nå er det en god stund siden jeg kjøpte disse felegene så de får holde en stund.. Kanskje jeg slenger dem på E30'en..

For en stund tilbake fant jeg den gode gamle chromfangeren, men da reprodusert i carbon.. Vet om en kar som lager carbonplater også, så jeg går med tanker om å dekke hele planet med carbon og ha fangere, speil osv også i carbon.. Det gir en veldig fin finish sammen med den vanvittige blanke lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Skal du ha senking til caddy. Kjøp nytt fra FK. Der får du adapterplate til å legge blaføra under bakstellet og høydejusterbart fremme. Det er TUV godkjent. eller kan du jo sveise å modde men da mer stress me å få det godkjent.

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha senking til caddy. Kjøp nytt fra FK. Der får du adapterplate til å legge blaføra under bakstellet og høydejusterbart fremme. Det er TUV godkjent. eller kan du jo sveise å modde men da mer stress me å få det godkjent.

er jo bare å snu hele akslingen oppned d da.. så blir den lav som faen.... hadde caddy pickup før å er ikke no prob å snu akslingen... funker fett...

digger caddy prosjekt.. sleng ut masse bilder..

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du prisen på dette ca.?

Blir bilen lav nok?

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så e problemet me å laga det til selv er jo at det ikke er godkjent. For når du legger blafjøra under akslingen og sveiser det til selv er jo samme systemet som FK har bare da blir det godkjent. Prisen er 10000 (ca) hørte eg av en kompis så har det. Den senker vell ca 100 mm bak og opptil 95 mm framme. Men bak kan du jo alltid senke den mer etter du har fått det godkjent. Du bar legger noen metall klosser sammen me fjørene. Slik at du presser bilen lengre ned.

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider