Gå til innhold

Propellue sin sinnsykt ville Volvo 144!! :P

Ranger emnet


Propellue

List eller LED? :P  

88 stemmer

  1. 1. List eller LED? :P

    • LED selvfølgelig! Porno for alle penga..
    • Vanlig chromelist selvfølgelig! Må jo holde stilen..


Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Genialt! ;) Send bilder!!! :D :D Eller bare legg de ut på denna tråden.

Hvor og hvordan fester jeg det isåfall?

her er noen bilder... har enda ikke skaffa meg termo-bryter så jeg må slå den på og av "manuelt" men men

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/viftamontertpradiatoren.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/viftamontertibilen.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/J5viftaivolvon.jpg

 

jeg brukte max 30 min på å fikse dette:)

 

"ramma" man ser er ifra en peugeot J5 TD... men vifta er ifra en 205 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGE!! thumpsup

Nå gjelder det bare å finne en vifte da.. Noen som har sett noen renalut delebiler til salgs for tida? :P Var det så og si "bolt-on" med det renault greiene, eller kan jeg bruke nesten hva som helst?

som du ser på et av bilda *der radiator ligger alene* tok jeg å brukte org fester til ramme og borra bare 2 nye fester i toppen og brukte skruene som hørte til vifteramma... MEGET enkelt å genialt...

 

men når man kobler en slik vifte må man huske å bruke "kraftige" kabler... jeg bruker 10mm2 og har et rele like ved batteriet, og har styrestrøm inne ifra bilen og på releet... samme opplegg til ekstralys når det gjelder det elektrikske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg har en stålvifte og sveiset fast noen L formede fester, som jeg kjøpte på en vanlig jernvarebutikk. borret så et lite hull i radiator-rammen (der det ikke er kjøleribber), samt jeg brukte et originalt hull nedenfor radiatoren.

 

kjører strøm via relè, fra + på coil.

 

nå med ny motor, blir viften styrt fra motor..

skal kjøre dual vifte i fremtiden, evnt en to-stegs, da min nåværende er 1-stegs.

 

jeg gav vel 250kr..

husk å sjekke for slark/ulyd i viften når du kjøper!

 

ved kjøp av stålramme, kan du sveise/bøye/borre og har da flere muligheter enn plastramme.

 

Electric_fan_and_thermoswitch.jpg

ps. her ser du termostatbryter også, men jeg fikk den aldri til å slå inn. den var nok defekt!

 

Electric_fan.jpg

 

kjørte også en kort stund med viften på utsiden, med push istedenfor pull:

Sideview_of_the_filter_and_the_fan.jpg

 

ps. du får mindre støy med viften på innsiden!!

 

Electric_fan_and_the_filter.jpg

 

edit: spray vifterammen med sort lakk før du monterer!!

jeg brukte vinylspray... min ramme var også litt upen, med noen rustbobler.. pusset det ned, lakket over og vips! namnam, vifterammen så ny ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker dere termostat eller? hvordan har dere gjort det? har elektisk vite jeg også. men har bryter inni jeg trykker på hver gang jeg står stille med bilen:P litt tongvint og lett å glemme

 

152336.jpg?23-05-2005

har montert den framme jeg

 

Ikke kjør det via bryter!!

en dag låner du vekk bilen, så glemmer noen bryteren..

evnt glemmer du den selv!

 

kobl den på en strømkilde som har strøm når motoren er i gang..

husk å ta den via et relè.. du tar bare styrestrøm derfra.

 

du kan mao. ta styrestrøm fra coil og kraftig + og kraftig - fra batteri.. via sikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkai, hvor fikk du tak i delene dine a?

Har de sånnt på høggern eller må jeg finne noen som har en renault delebil?

jeg skaffet delene fra noen biler fattern og brodern hadde stående...

 

ang bryter inni bilen.. det går greit å ha bryter *har det enda jeg, da jeg ikke har fått montert termobrytern* MEN husk å ta styrestrømmen via tenninga såe man slår vifta av når tenninga slåes av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skaffet delene fra noen biler fattern og brodern hadde stående...

 

ang bryter inni bilen.. det går greit å ha bryter *har det enda jeg, da jeg ikke har fått montert termobrytern* MEN husk å ta styrestrømmen via tenninga såe man slår vifta av når tenninga slåes av...

det er da bedre å kjøre den konstant så lenge tenning er på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen er nok ikke singel nei. ;) Desverre for alle dere andre... Hehe!

Må prøve å få ordna noen sånna viftegreier ass. Det virker som om det beste er å koble den sånn at den har strøm hele tiden når tenninga er på. Så det skal jeg prøve å få gjort. Min må nok stå på innsida, da det ikke er så veldig god plass på forsida.

 

Skal forresten prøve å få tatt noen fler detaljbilder iløpet av helga.

Men først er det muntlig geografieksamen på fredag så det blir vell litt stille her de neste dagene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo grusomt å høre på den vifta hele tiden.. styggestelyden jeg veit om:P da har jeg heller bryter.. og INGEN får låne min bil:P hehe

tenkte å få en termostat så den slår seg på når den trenger det:)

:naaaws

hehe... det er sikkert fordi du har vifta på utsiden;)

jeg har liggende en termostat, må bare montere den.. men alt til sin tid..;) :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår