Gå til innhold

Propellue sin sinnsykt ville Volvo 144!! :P

Ranger emnet


Propellue

List eller LED? :P  

88 stemmer

  1. 1. List eller LED? :P

    • LED selvfølgelig! Porno for alle penga..
    • Vanlig chromelist selvfølgelig! Må jo holde stilen..


Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... det er sikkert fordi du har vifta på utsiden;)

jeg har liggende en termostat, må bare montere den.. men alt til sin tid..;) :naaaws

biltema termostat slo aldri inn på min motor!!

men jeg fikk ikke termostaten skikkelig inn i radiatoren..

 

lagde et adapter av noe kobbergreier jeg kjøpte på clas ohlson, i sammarbeid med litt radiatorslange og en slangeklemme..

 

lurer på om diameter på hullet i radiatoren min var 22mm.

tenkte på å kjøpe et kit fra england, med justerbar termostatbryter.

var på talefot med et firma som solgte der, men jeg bestillte aldri.

 

tror meknomoen skaffer til ganske bra pris dog.

husk: forskjellige motorer skal ha forskjellig arbeidstemp. mao er det ikke sikkert peugot 205 termostatbryter er "riktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema termostat slo aldri inn på min motor!!

men jeg fikk ikke termostaten skikkelig inn i radiatoren..

 

lagde et adapter av noe kobbergreier jeg kjøpte på clas ohlson, i sammarbeid med litt radiatorslange og en slangeklemme..

 

lurer på om diameter på hullet i radiatoren min var 22mm.

tenkte på å kjøpe et kit fra england, med justerbar termostatbryter.

var på talefot med et firma som solgte der, men jeg bestillte aldri.

 

tror meknomoen skaffer til ganske bra pris dog.

husk: forskjellige motorer skal ha forskjellig arbeidstemp. mao er det ikke sikkert peugot 205 termostatbryter er "riktig".

har bryter ifra J5'n 2.5 td (den jeg tok ramma ifra) står stemplet 80 grader på føleren.. har også den ifra 205'n men den virket litt anderledes i festinga, så jeg tok den som "passet" best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har en kompis som bygger opp igjen en pen 142 (som opprinnelig er bygget av Era her på forumet) har jeg etterhvert lært å like disse bilene, og vil gjerne komme med noen forslag:

 

1: Få på originale baklykter. 71 er mye penere! Skal du ha LED noen steder, så bygg om de originale baklysene til det, med klart fint glass over. *porno* m'm

 

2: Gå for en clean side på bilen! Ikke lister, kun chrom dørhåndtak.

 

3: Jeg syns disse bilene er penest med blank fin fanger.

 

4: 240 bakaksel emd sperre. Etter hva Jan forklarte passer den ved bruk av bla. armer fra 242'n han hadde i hagan, flytting av bremseventiler, og borring av et ekstra hull i ramma. (mulig det var mer)

 

5: Senke mer! Men hold den mykest og lavest bak, slik at du får bakenden til å følge med.

 

6: Fullt bur, men med avtagbart kryss slik at du kan ha baksete.

 

7: store bremser!

 

8: Ny motor ja..

 

9: klare glass i frontlyktene.

 

10: Tør jeg foreslå 17" V70r hjul?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke du burde pøse på med LED's og drit på den bilen her.. Den er en klassiker og personlig syns jeg det ville blitt mye kulere med en clean old-school stil på bilen

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hmmm! Hvordan ser '71 baklyktene ut da? Noen som har bilder? Eller noen som har noen til salgs? :P

- Har sånn egentli bestemt meg for å bare fylle igjen hullene og lakke der lista skulle vært. Blir ganske stylish..

- Trur nok ikke jeg skal ha fanger. Hvertfall ikke originalfanger. Var snakk om å støpe en slags frontleppe i galssfiber, men jeg veit ikke om det blir noe av enda.

- Ekke helt sikker på hvor den kommer fra, men har sperre i bakakselen. :D

- Synns at den er lav nok med 40 / 40 senking egentli, men baken er myk og fin. Hele biler er egentlig myk og fin. Til å være senka hvertfall.

- Bur blir det hvertfall ikke med det første..

- Større bremser blir det kanskje da. Med drilla og fresa skiver og svære kalippere. Men da må jeg få litt mer penger først. :P

- Har jo den B230e motoren nå og den skal visst være trimma til 160+ hester. Og snakka med en kar på forumet at det ikke var lov med mer en 180 hester i disse bilene. Uansett nesten.. Noen som har noe tips for å få godkjennt noe som er litt grovere en det?

- Klare glass forran hadde vært dritfett! Det skal jeg prøve å få til.. ;) Tips til hvordan man gjør det?

- Felger er jo dritdyrt.. :( Men jeg har jo lyst på selvfølgelig. Så hvis noen selger brukt eller kjenner noen som selger brukt så er det bare å si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164

YV1 – C

142, 144, 145, 164:

Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm

DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN

(maks dreiemoment 22 kpm DIN):

Girling bremser: Foran 270163, bak 270164

ATE bremser: Foran 270165, bak 270166

Kode YVI C2 - Motoreffekt 164:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 164 er 200 HK DIN (maks dreiemoment 28 kpm). Dette

forutsetter montering av ventilerte skivebremser foran, samt at det nyttes f0lgende bremsebelegg:

Girling bremser: Foran 270163, bak 270164

ATE bremser: Foran 270165, bak 270166

Kode YVI C3 - Motorbytte:

Ved eventuelt bytte til uoriginal motor må det påsees at tillatt foraksellast ikke overskrides.

Kode YVI C4 - Sporvidde 140:

Største tillatte sporvidde for alle modeller i Volvo 140-serien er 1390 mm, som tilsvarer en innpressing

(offset) på 20 mm (original sporvidde er 1350 mm og 40 mm offset). Dette gjelder for 14", 15" og 16"

felgdiameter.

Dekkdimensjon og felgbredde må velges slik at det under alle forhold er minimum 10 mm klaring til

skjermer, bremseslanger, styreledd osv.

Alternative dekk skal ligge innenfor 5 % av standard rulleomkrets, og oppfylle gjeldende krav til hastighet og

belastning.

12

Kode YVI C5 - Sporvidde 164:

Største tillatte sporvidde for alle modeller av Volvo 164 er 1390 mm, som tilsvarer en innpressing

(offset) på 15 mm (original sporvidde er 1350 mm og 40 mm offset). Dette gjelder for 14" og 15"

felgdiameter.

Dekkdimensjon og felgbredde må velges slik at det under alle forhold er minimum 10 mm klaring til

skjermer, bremseslanger, styreledd osv.

Alternative dekk skal ligge innenfor 5 % av standard rulleomkrets, og oppfylle gjeldende krav til

hastighet og belastning.

Kode YVl C6 - Alternative ratt og rattnav:

Ratt "Roma" 140,73-74: 3524558

Tilhørende rattnav 140,73-74: 8360875

Kode YV1 C7 - Tilhengervekt:

Alle modeller i 140- og 160-serien er godkjent fra fabrikk til å trekke tilhenger med maks.vekt 1200 kg

når tilhengeren har brems.

13

10/1-2001

 

 

 

*hentet fra Volvos godkjenningsliste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er liste over forandringer ifra 140 til 240 (67-93)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71721&highlight=volvo+140%2F240

 

her er en liste (på engelsk) ang el.vifte...

http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sånn for å bryte inn i den fine viftediskusjonen asså, men detta er jo faktisk min prosjekt-tråd... :P Ikke fyll den opp med piss a plis! ;)

Ingen som har noen konstruktive ideer til hva jeg kan gjøre med bilen da?

 

Hva med 264 baklykter (Den brede gamle typen), synest personlig støtfangere gjør seg (ikke -74 mod typen). Riktig grill har du jo alt...

Morsomt prosjekt... Bra folk fremdeles tar vare på gamle gode klassikere :)

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sinnsykt lyst til å turbokonvertere den ass.. Men blir det heeelt umulig å få registrert den med mer enn 180 hester?

du må uansett vise bremsepapirer for godkjenning.. da kan du jo bare skru ned turbotrykket til bremsetesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår