Gå til innhold

B21E problemer

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

har fått ein ny motor no som eg har montert i ein volvo..

har koblet opp alt som skal til og prøver å starte opp.

bensin pumpa virker slik den skal.

motoren har ein lyd til å starte men stopper ijenn..

har klart å fått den til å gå ruskette på tomgongen, men når eg gir gass so slokner motoren på sekundet.

på de huggeriet eg fekk motoren med sa den gjikk slik den skulle, har vert prøvekjørt før bilen vart hugget..

nåken som veit ka som kan vere årsaken til at motoren ikkje starter og går?

har byttet pluggene å tennhus..

men når eg vipper opp det spjeldet inni boksen under insuget so er de meir tegn til at motoren starter, den går i ca 3-4sek og so stopper den igjen..

er so irriterendes, alle E motorer eg har hatt er de samme problemet med :(

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått ein ny motor no som eg har montert i ein volvo..

har koblet opp alt som skal til og prøver å starte opp.

bensin pumpa virker slik den skal.

motoren har ein lyd til å starte men stopper ijenn..

har klart å fått den til å gå ruskette på tomgongen, men når eg gir gass so slokner motoren på sekundet.

på de huggeriet eg fekk motoren med sa den gjikk slik den skulle, har vert prøvekjørt før bilen vart hugget..

nåken som veit ka som kan vere årsaken til at motoren ikkje starter og går?

har byttet pluggene å tennhus..

men når eg vipper opp det spjeldet inni boksen under insuget so er de meir tegn til at motoren starter, den går i ca 3-4sek og so stopper den igjen..

er so irriterendes, alle E motorer eg har hatt er de samme problemet med :(

jeg hadde samme problem... da var det trykkregulatoren... sitter under innsuget ved "innsprut" delen... jeg målte med et ohm-meter og fikk feile verdier så målte jeg på "delen i delebilen" og den ga rett verdi, satte den på og motoren startet med en gang...

den har 2 slanger tilkoblet og en "kontakt".. under koblingen til en av slangene *den største* ligger det et filter som har en tendens å tette seg hvis man ha smuss å smådritt i tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den først starter, så går den bare på 3 sylindere eller noe.. kanskje 2 avogtil også..

Så er det avågtil du HØRER at den begynder og tende på flere sylindere.. Eksoslyden forandrer seg fra sakte takt til raskere liksom.. og den går reinere.. men så kan dem stoppe igjen rett etter på.. så står den bare å hoster på en måte..

Kan det lønne seg å skifte den air valve "bryteren" som er skrudd fast på midten av toppen ved innsugs siden? Den som stikker litt opp med en kontakt som går 2 slanger på.. ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den først starter, så går den bare på 3 sylindere eller noe.. kanskje 2 avogtil også..

Så er det avågtil du HØRER at den begynder og tende på flere sylindere.. Eksoslyden forandrer seg fra sakte takt til raskere liksom.. og den går reinere.. men så kan dem stoppe igjen rett etter på.. så står den bare å hoster på en måte..

Kan det lønne seg å skifte den air valve "bryteren" som er skrudd fast på midten av toppen ved innsugs siden? Den som stikker litt opp med en kontakt som går 2 slanger på.. ?

tror ikke air valve'en har så mye å sei..

har du sjekket fordelerlokket, rotorn, stift, kondensator *hvis du ikke har el. tenning*

skal ikke så mye til før ting begynner å føkke opp for en..;)

er jo bare å skru ut alle pluggene, sette de i kabeln å vri på nøkkelen så ser man jo om alle tenner.. gjør de det, tar man å går å ser om motoren får bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke air valve'en har så mye å sei..

har du sjekket fordelerlokket, rotorn, stift, kondensator *hvis du ikke har el. tenning*

skal ikke så mye til før ting begynner å føkke opp for en..;)

er jo bare å skru ut alle pluggene, sette de i kabeln å vri på nøkkelen så ser man jo om alle tenner.. gjør de det, tar man å går å ser om motoren får bensin...

okej, takker for tipsene=)

skal sjekke tenninge seinere om den er 100% slik den skal vere

men hadde faktisk samme problemet med forge E motor også :/

men lure på å bruke elektronisk tending på motoren no for å sjå om de blir nåken forsjell..

men om eg ikkej får den til i kveld, bare bytter eg motoren i ein anna en, har 3 veker bytte garanti på motoren der eg kjøpte den :D heldivis=)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider