Gå til innhold

prizma: Bluebird - prosjekt Campingvogn

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

jaja, da fikk jeg endelig vogna jeg har sikklet på i en stund, en 1970 mod. Bluebird.

Det var fri omregistrering å vogna ble kjøpt for 200,- så forventningene er ikke så store.

vogna er fin den, hvit og røppla innvendig, helt tomt, og hvit malt..

- et kjempe utgangspunkt for meg, som skal lage egen "design."

Mål med prosjektet er å ta med dama på helgetur ett eller annet sted oppover i landet i sommer.

Kommer bilder utover i uka, for de som er interesserte. - ellers blir dette et lavbudgett prosjekt..

PS: vogna er uten dass og dusj ja..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja, da fikk jeg endelig vogna jeg har sikklet på i en stund, en 1970 mod. Bluebird.

Det var fri omregistrering å vogna ble kjøpt for 200,- så forventningene er ikke så store.

vogna er fin den, hvit og røppla innvendig, helt tomt, og hvit malt..

- et kjempe utgangspunkt for meg, som skal lage egen "design."

Mål med prosjektet er å ta med dama på helgetur ett eller annet sted oppover i landet i sommer.

Kommer bilder utover i uka, for de som er interesserte. - ellers blir dette et lavbudgett prosjekt..

PS: vogna er uten dass og dusj ja..

sku jo knipsa nå bilder:D har planer om å "resturere" en campingbil som jeg kan farte litt rundt med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sku jo knipsa nå bilder:D har planer om å "resturere" en campingbil som jeg kan farte litt rundt med;)

vogna står med en altforstor presenning over seg, så det blir bilder ved hjemturen :D blir evig fett..

å 200 er ikke så mye å gi, samt gratis omreg, og forsikring (?) :D

vogn1.jpg

sånn vil det vell roughfly se ut.

Rød: seng

Rosa: sitteplass

Blå: benk

Lyseblå: dør.

blir vell noe bord å eller noe ved sittekroken..

KOM MED INNSPILL!

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vogna står med en altforstor presenning over seg, så det blir bilder ved hjemturen :D blir evig fett..

å 200 er ikke så mye å gi, samt gratis omreg, og forsikring (?) :D

vogn.jpg

sånn vil det vell roughfly se ut.

Rød: seng

Rosa: sitteplass

Blå: benk

Lyseblå: dør.

blir vell noe bord å eller noe ved sittekroken..

KOM MED INNSPILL!

hva skal du gjøre med gulvet?

parkett el vegg til veggteppe el vanlig belegg?

hva med hyller til saker? er det kjøkken "krok" i vogna? ser jo ut som en "snerten" vogn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du gjøre med gulvet?

parkett el vegg til veggteppe el vanlig belegg?

hva med hyller til saker? er det kjøkken "krok" i vogna? ser jo ut som en "snerten" vogn:D

vogna er 198x480cm, så den er absolutt snerten..

gulvet tror jeg at jeg mekker sånn grønnt terasse teppe. det tåler endel, og drar ikke til seg så mye fuktighet. + at det er billig og ligger godt hvis man kjøper sånn "gitter/rute" teppe til å ha unner.

hyller hr jeg ikke tenkt på. det er en liten vogn, men en seksjon 190cm (lengden innvendig ca) x40cm fra taket og ned mot gulvet blir jo fin plass av. lurer på å lage et system så bordet kan bli heiset opp i taket eller under senga. under senga er kanskje best.

dass og dusj får man bruke naturen til.

kjøkkenet blir jo bare en benk for å ha mat på, og et lite kjøleskap til pils :D

tror dette blir fett altså...

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk at bilens totalvekt og vognas totalvekt ikke må overskride 3500 kg da :)

hmm, bilen veien 1100kg og vogna veier 586kg + at den er tom, ca 500kg da. så det er ikke noe problem dette...

EDIT: så en vogn engang, den var så opppimpet, bildene lå på nettet, men finner de ikke igjenn.... - playboy vogna eller noe kalte de den..

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, bilen veien 1100kg og vogna veier 586kg + at den er tom, ca 500kg da. så det er ikke noe problem dette...

EDIT: så en vogn engang, den var så opppimpet, bildene lå på nettet, men finner de ikke igjenn.... - playboy vogna eller noe kalte de den..

Bilen har vel en tillat totalvekt på mer enn det? samme med vogna.. det er ikke hva den veier, men hva den har lov til å veie :)

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å få se et bilde av vogna eller? da jeg ikke har anelse åssen dette bygget ser ut

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider