Gå til innhold

prizma: Bluebird - prosjekt Campingvogn

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

hehe.. vet at en almera med campingvogn ikke kan sammenlignes med et vogntog med asfalt, men prinsippet er det samme.

hvis vogna løfter bilen i rumpa, så har du også en spennende tur foran deg med masse vingling og veldig fort gjort å sakse med bil og vogn. skal ikke sitte her og vifte med pekefingeren, men vil bare at alle skal ha en trygg tur. thumpsup

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe.. vet at en almera med campingvogn ikke kan sammenlignes med et vogntog med asfalt, men prinsippet er det samme.

hvis vogna løfter bilen i rumpa, så har du også en spennende tur foran deg med masse vingling og veldig fort gjort å sakse med bil og vogn. skal ikke sitte her og vifte med pekefingeren, men vil bare at alle skal ha en trygg tur. thumpsup

aaa, fin linje (den siste) vogna skal ikke være for lett foran, men skal ikke ha den til å presse ned hjulene bak, det vil vel bli mye marktrykk og vanskelig og oppnå 100km/t :p

men den skal bli litt jevnere ja.

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skrev jo det i det første innlegget mitt at draget ikke skal presse ned med mer enn ca 70kg på kula. er da du har best vektfordeling. alle som har kjørt bil og henger og har opplevd at bilen begynner å vingle noe helt grønnjævlig når du treffer 50/60/70km/t og lurt på hva som er galt, har da opplevd å kjøre med en feil vektfordeling.

men nå skal ikke jeg dra dette over til en teknisk diskusjon som omhandler vektfordeling, ville bare gi et lite tips for trygg kjøring. det er veldig fort gjort at en liten "filleting" kan ha store konsekvenser for utenforstående bilister. noe som er kjedelig for alle parter.

men nå.. back to topic :D

* suzuki GSX-R 750 '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skrev jo det i det første innlegget mitt at draget ikke skal presse ned med mer enn ca 70kg på kula. er da du har best vektfordeling. alle som har kjørt bil og henger og har opplevd at bilen begynner å vingle noe helt grønnjævlig når du treffer 50/60/70km/t og lurt på hva som er galt, har da opplevd å kjøre med en feil vektfordeling.

men nå skal ikke jeg dra dette over til en teknisk diskusjon som omhandler vektfordeling, ville bare gi et lite tips for trygg kjøring. det er veldig fort gjort at en liten "filleting" kan ha store konsekvenser for utenforstående bilister. noe som er kjedelig for alle parter.

men nå.. back to topic :D

takk for omtanken, viste ikke dette så det er bra du sa ifra.. topic ja, en gammal sleten vogn som blir "pussa" op innvendig :p er fornøyd med den hittil iallefall..

Noen ideer om hvordan jeg skal låse saken innenifra?

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt av ideen med et forum at man deler kunnskap og informasjon?

får du ikke brukt håndtaket til å låse den med fra innsiden? er sånn det funker med vogna til brutter iallefall.. er jo bare å høre med en butikk som driver med vogn, der har de sikkert alt du trenger.

* suzuki GSX-R 750 '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt av ideen med et forum at man deler kunnskap og informasjon?

får du ikke brukt håndtaket til å låse den med fra innsiden? er sånn det funker med vogna til brutter iallefall.. er jo bare å høre med en butikk som driver med vogn, der har de sikkert alt du trenger.

thnx, men det er ikke slike butikker i nærheten :p

joda, forum er kejkkt å ha! babyhmm?

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

en liten update, håper Sandvik smelelr ut bilder her...

- laga ferdig benken min, og har mala alt sammen (ikke på bildene). ble meget førnøyd med vogna, men den veier 660 kilo.. er ca 110 kilo for mye, men vi tar innredningen som nyttelast så da går det greit..

- dessuten er jeg veldig førnøyd med å bli "ferdig" for da er det snart tur :p

Ingen butikker som jeg veit om, Sandvik??

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

skjedd noe mer? hmm, har pakka den bort for vinteren.. skal ta av felgene og "lakke" de sort med hammerlakk, og så skal jeg sveise litt, evt pusse ned noe rust under vogna til våren. Vogna er klar for tur! - bare venter på go-været.... får vell hive ut noen finish bilder også vell...

riktig nok blir man aldri helt ferdig, er ikke helt klar med modifiserigen av lufte hullene, men tar det til våren å :)

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

da er snart våren her, er noen klare for sommer sol og campingvogn tur?

- nå er vogna godt pakket ned under snø og helvette, og bilen min vil stå uten hengerfeste framover, men tur blir det uansett!

kan jo ta noen bilder når sommeren nærmer seg :)

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider