Gå til innhold

k&n filter til opel omega b 2,5tdi(94.mod)

Ranger emnet

FrOzT

Anbefalte innlegg

lurer på om det er vanskelig å få et k&n filter til å passe på en omega2,5 tdi 94.mod..... har sett litt rundt på nettet, men har ikke klart å finne noen bilder eller tegninger som kan hjelpe meg, jeg ser det slik at man må ta ut hele den orginale luftfilter boksen for å få det til.... noen som har noen tips??

på forhånd takk:)

Tja.... noen som kunne tenke seg å gi meg noen tips på hva man kan gjøre for at den skal se bedre ut?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to forskjellige måter:

1. Enten få tak i ett innsatsfilter som går rett i orginal boksen

2. Kjøpe universalt kon filter. Boksen bør da fjernes også kjøper du ett adapter til filteret.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. det er vel egentlig bare å spørre på nermeste bilforretning, så hjelper vel de...hehe.. er ikke så kyndig på dette med mekking, men pusler sånn smått for meg selv, og lærer av det jeg gjør og ser på jobb...

Tja.... noen som kunne tenke seg å gi meg noen tips på hva man kan gjøre for at den skal se bedre ut?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. det er vel egentlig bare å spørre på nermeste bilforretning, så hjelper vel de...hehe.. er ikke så kyndig på dette med mekking, men pusler sånn smått for meg selv, og lærer av det jeg gjør og ser på jobb...

Er ikke mye som skal til for å fikse dette med filteret :)

Det jeg gjorde f.eks. var å dra på Mekonomen, der hadde de begge deler og litt avhengig av hvilken av butikkene du drar på og hvem som står der, men de er som oftest veldig hjelpsomme :)

Vet ikke hvordan det ser ut i motorrommet ditt, men som oftest passer adapterne rett på lmm (masse eller mengde, who cares :rolleyes: ), så det eneste du trenger å bekymre deg for er hvordan du eventuellt skal få 'hengt opp' filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... bare begynte å tenke litt etter at jeg så noen som hadde byttet ut den orginale "gummislangen" med rør...hehe... men jeg skal putre :cab ned på den lokale mekonomen sjappa etter jobb i dag og høre hva de sier.. :)

kan jo se om jeg ikke knipser noen bilder og legger ut..kan jo være litt til hjelp for folk som vil komme med tips også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt samme motor...men filterboksen sitter på samme plass som i min..http://www.bilrevyen.no/Tester/opel_omega_170HK_V6_2000/Opel_Omega_25_small.jpg

hmmf.. anger2 var på mekonomen her i byen, og da sa de at jeg ikke kunne bruke k&n filter på min bil.. greit nokk at det jeg skal ha ikke passer i filterboksen..heh.. men så lenge luftinntaket på det nye er likens som det gamle, så skal det vel ikke ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Den var ny :) Kanskje noen som kan forklare hvorfor det er sånn?

Det 'røret' du så er det mange som bruker, men om du får tak ett som passer på din bil kan kanskje bli litt vanskelig.. (ebay?)

Eventuellt må du lage ett selv.. Men man trenger ikke det røret, eventuellt for å flytte filteret lenger ned for å få kaldere luft osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Den var ny :) Kanskje noen som kan forklare hvorfor det er sånn?

var akkurat det ingen kunne, var en som sa at det kunne skade motoren, siden fassongen var annerledes...men jeg har skjønt det slit, at om mengen luft som taes inn er den samme, eller tilnermet lik, så har det ingenting og si.. det er jo trossalt alt et luftfilter gjør, renser luft, og frakter det til motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja... Da virker det ikke som han hadde noe peiling på det han sier hvertfall.. Ville isåfall vært første gang jeg hører om at formen på filteret ødelegger motorer, men men..

Vet at på VAG så er det ikke anbefalt, da oljen i filteret kan ødelegge LMM, men har ikke hørt om dette på noen andre typer enda..

Syns du bare skal kjøre på jeg, tydeligvis ingen som har dårlig erfaring med det virker det som.. Og hvis han karen på Mekonomen sier det der igjen, så kan du vennligst be han lære seg selv noe om det han jobber med.. Pleier å være greit å kunne jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja... Da virker det ikke som han hadde noe peiling på det han sier hvertfall.. Ville isåfall vært første gang jeg hører om at formen på filteret ødelegger motorer, men men..

Vet at på VAG så er det ikke anbefalt, da oljen i filteret kan ødelegge LMM, men har ikke hørt om dette på noen andre typer enda..

ehmm..VAG....LMM?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel bare prøve egentlig.. ogg passer det ikke, så får jeg bare bytte tilbake til det gamle... er vel egentlig ikke værre enn det.... lurte på om jeg skulle ordne en post på prosjekter også... kommer til å gjøre en del med bilen min fremover så..... får se hva jeg finner ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags filter tenkte du deg da? kon-filter? De fleste er tross alt universale så det skal ikke være noe problem, derimot innsats filter kan det hende at du ikke finner ett som passer.. Og da er det litt værre :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider