Gå til innhold

Ønsker tips vedr. salg av bil

Ranger emnet

GG47

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min 1995 Honda Civic 1,6 ILS - 5 dørs. Kjørt 128.000. En eier. Alle servicer fulgt. Ny registerrem. EU-godkjent frem til september 2007. Pen, men litt rust på bakre hjulbuer. Har sett ganske like biler tilbudt fra forhandler til ca 75'.

Når jeg nylig kjøpte ny bil, ble jeg tilbudt skammelige 35' i innbytte, og selgeren anbefalte meget sterkt at jeg skulle heller selge den privat.

Hvis man tar utgangspunkt i at bilen tilbys til 75' fra en forhandler:

1. Hva kunne jeg (ca) forvente ved privat salg?

2. Hva kunne jeg (ca) forvente ved auksjon?

Er takknemmelig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min 1995 Honda Civic 1,6 ILS - 5 dørs. Kjørt 128.000. En eier. Alle servicer fulgt. Ny registerrem. EU-godkjent frem til september 2007. Pen, men litt rust på bakre hjulbuer. Har sett ganske like biler tilbudt fra forhandler til ca 75'.

Når jeg nylig kjøpte ny bil, ble jeg tilbudt skammelige 35' i innbytte, og selgeren anbefalte meget sterkt at jeg skulle heller selge den privat.

Hvis man tar utgangspunkt i at bilen tilbys til 75' fra en forhandler:

1. Hva kunne jeg (ca) forvente ved privat salg?

2. Hva kunne jeg (ca) forvente ved auksjon?

Er takknemmelig for alle svar.

Auksjonerer du bilen din bort kan du regne med å få svært lav pris for bilen din. Biler som auksjoneres bort er ofte inkassobiler eller forsikringsbiler som de store firmaene bare skal kvitte seg med.

Jeg ville laget en bra annonse med lite, men konsis informasjon. Er folk interessert ringer de og spør om det de er interessert i. Hvis lignende biler blir solgt hos forhandler til 75.000,- og din har litt rust i hjulbuene bak ville jeg prøvd meg på 65.000,-. Da vil folk sikkert prute den ned til rett i overkant av 60.000,- noe som mest sannsynlig er en bra pris.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har sett lignende bil til 75k hos forhandler, men det er vel litt varierende etter farge/felger/ekstrautstyr.

Klima/el.vindu/evt takluke og fine felger er ting som trekker opp prisen.

Henger meg med på at rundt 60k er realistisk å forvente.

Legg ut annonsen på autodb, finn, motorbørsen og billisten så får du nok en kjøper etter hvert. Personlig har mine biler blitt solgt gjennom motorbørsen, bilforumet og lokalavis..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har aldri solgt bil privat noen gang, og ser det for meg som en endeløs runddsans med kjøpere som ombestemmer seg, kjøpere som ikke får lån likevel, kjøpere som sier de kommer men som ikke kommer - etc etc.

Og etter salget, telefoner fra kjøperen som klager over de minste ting og krever kjøpet omgjort ...

Derfor tenkte jeg at auksjon kunne være en grei måte å selge på, selv om jeg ville få noe mindre enn ved privat salg. Det var hvor mye mindre jeg var nyssgjerrig på.

Men kanskje det ikke er så umulig som jeg vil ha det til????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest setter du vel en pris som du ikke vil gå under på disse auksjonene hvis jeg ikke tar helt feil.. Så hvis det er slik så velger du jo så og si selv minsteprisen, men da er det vel heller ikke sikkert du får solgt den ;)

Ta kontakt med BCA(?) f.eks. da og spør hvordan det fungerer, er bare en telefonsamtale unna vet du...

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider