Gå til innhold

Silikonslanger problem

Ranger emnet

SnOOpY

Anbefalte innlegg

Skal sveise laderør på Civic prosjektet mitt og har mulighet til å plukke med meg rustfritt fra jobben... Rette rør og 90gradere som jeg kan kappe og sveise som jeg vil... Er litt skralt med penger for tiden da jeg har brukt alt på innmat i motor osv, så jeg vil spare litt på å sveise eksos og laderør selv med gratis varer...

Problemet er bare at det er knokete dimmensjoner.

76,1mm / 60,3mm / 48,3 mm som tilsvarer i tommer:

3" / 2,37" / 1,90"

Turbo er 2" ut

Intercooler er 2,5" inn og ut

Innsug er 2,5" inn...

Det optimale for bygget mitt er egentlig 2,5" rør, men hvis jeg skal bruke det fra jobben så er nermeste 2,37"..

Vil 2,5" slanger være tette over 2,37" rør ? eller er 2,25 såpass tøyelig at jeg får dem over røra ?

Noen ?? Og gjerne begrunn litt.. Svar fra spekulanter er ikke godt nok.. Er også snakk om mye ladetrykk her... Og litt kipt om ting ikke passer når jeg handler slanger fra statene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp billige alu rør fra astrup

http://www.astrup.no/oslo/astrup.nsf/0/EAAB2B16664C5B61C1256F880041F41E/$FILE/01_Aluminium.pdf

80-90 kg pr kg, dvs koster lite.

Da treffer du diameterene bedre mtp silikonslangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil 2,5" slanger være tette over 2,37" rør ? eller er 2,25 såpass tøyelig at jeg får dem over røra ?

Noen ?? Og gjerne begrunn litt.. Svar fra spekulanter er ikke godt nok.. Er også snakk om mye ladetrykk her... Og litt kipt om ting ikke passer når jeg handler slanger fra statene...

Dette er litt spekulering men jeg var innom svendseneksos og fikk utvidet en 2"/2.5" overgang til 2.5" + 2 mm. i forbindelse med noe eksos greier.

Det tok vel 3 sekunder med en slik hydraulisk sak og fungerer kanskje for å utvide den ene enden av et 2.37 til 2.5".

Jeg fikk det utvidet gratis.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider