Gå til innhold

Hva er dt som måler farten i en fotoboks?

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

Rett før boksen er det tre tynne streker på bakken, den første står litt ifra de to neste som står tett. Det er mellom disse farten måles. Hvis du ikke ser de helt så står det en grønn boks som er ca 70-80cm høy ved siden av den første streken (på høyre side av vegen).

Har ikke sett disse strekene så ofte, og her er boksene før stortsett grå som boksen, er bare å legge seg helt over i andre kjørebanen da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett disse strekene så ofte, og her er boksene før stortsett grå som boksen, er bare å legge seg helt over i andre kjørebanen da.

Er ikke så mange streker her heller, men det er lagt ut følere/tråder fra den berømte boksen. Ellers tror jeg ikke det er bankers å skifte fil, ble forbikjørt av en bil ved fotoboksen øst for Gjerstad. Da blinket det, men ikke på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange streker her heller, men det er lagt ut følere/tråder fra den berømte boksen. Ellers tror jeg ikke det er bankers å skifte fil, ble forbikjørt av en bil ved fotoboksen øst for Gjerstad. Da blinket det, men ikke på meg...

Har gjort det samme selv mange ganger, har aldri blinket på meg.

Altså jeg har kjørt forbi lastebiler og slikt der det er fotoboks, slik at hvis den skulle blinke så ser dem bare lastebilen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funka hittil for meg og kamerater så ikke påstå at alle har det.

Jeg påstår ikke det, men jeg tviler på det funker for det. Når jeg og en kamerat kjørte til Oslo via sørlandet under street meetet som var på Metro så dreit han i alle boksene siden han ikke hadde skilt foran, men det var ikke en eneste boks som blinket på hele E18 på 3-timers turen fra Kristiansand til Oslo.

Jeg vet ikke hvorfor, men forklaringen må være at det er ofte det ikke er film o.l. i boksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fotobokser har sensorer i bakken som måler (strekene)

Men hvis du legger deg over i andre kjørefeltet, og blir tatt. Da kan du i tilleg til da farten få en reaksjon på uforsvarlig kjøring. Og da blir det jo litt verre.

Brems ned så er du sikker uansett, eller bare hold fartsgrensene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så disse radar\laser varslene e useless då med andre ord? var en her inne som ville ta bilder syns jg eg så i forbifarten? gjerne :D isje dt at jeg er noen fartsbølle som absolutt ska over fartsgrensen hele tiden, men greit å vite slikt som dette, masse rare forslag fra kompiser på nettop dette nemli..så måtte få mg et sikkert svar.

takker for gode svar forresten..

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider