Gå til innhold

Hva er dt som måler farten i en fotoboks?

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

så disse radar\laser varslene e useless då med andre ord? var en her inne som ville ta bilder syns jg eg så i forbifarten? gjerne :D isje dt at jeg er noen fartsbølle som absolutt ska over fartsgrensen hele tiden, men greit å vite slikt som dette, masse rare forslag fra kompiser på nettop dette nemli..så måtte få mg et sikkert svar.

takker for gode svar forresten..

mvh

Radar-/laservarsler vil ikke funke på en fotoboks nei. Skal se om jeg ikke skal få tatt noen bilder en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg har tenkt på; Hvis det er fotoboks på en vei med to felt i en retning (feks vålenga-tunellen i oslo), og det kommer 2 biler og den ene har 90 km/t og den andre 60,og begge bilene passerer denne streken nøyaktig samtidig, Åssen kan man da hvite hvem den blinket på?? Tar de det for gitt at det er bilen i venstrefila eller ser de det på en annen måte??

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg har tenkt på; Hvis det er fotoboks på en vei med to felt i en retning (feks vålenga-tunellen i oslo), og det kommer 2 biler og den ene har 90 km/t og den andre 60,og begge bilene passerer denne streken nøyaktig samtidig, Åssen kan man da hvite hvem den blinket på?? Tar de det for gitt at det er bilen i venstrefila eller ser de det på en annen måte??

Jeg dreit meg ut på akkurat det der, så ikke boks i tønsberg området, feiet forbi bilen forann, når vi var side om side blinket det, begynner å bli 5 mnd siden nå, så jeg tror jeg slapp unna den, konklusjonen er kanskje at det dropper det?

Prøvde å få den i vålrengatunnelen til å blink når jeg lå i venstre feltet, funket bra det, det lå en trailer mellom meg og boksen, men det lyste bra over og under traileren

kjørte med prøveskilt fra Bergen til Oslo en gang, da tok vi av skiltet forann og feiet forbi noen bokser, blinket i begge felter og på 2 av 3 bokser eller noe tror jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nevnte dette i en annen tråd her en gang også, men kan jo gjenta det...

Fotografer bruker blitzer med sensor som utløses av en annen blitz. Disse er såpass kjappe at det faktisk ville funka å montere dem foran på bilen, og dermed sende en motblitz til fotoboksen når den tar bilde. Dermed vil den kun få et helt hvitt bilde og ikke kunne se verken skilt eller bil.

Ulempen er selvfølgelig motgående trafikk som også får en blitz i trynet... :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funka hittil for meg og kamerater så ikke påstå at alle har det.

Til dere som ikke har blit blinka på enda. Dere har ikke tenkt påa t det bare kan være flaks?

I halden er det vel 5 fotobokser på en LITEN strekke mot sentrum. Og jeg tror de bytter på hvem bokser de har film i. altså bare en boks som fungerer av gangen.

Så når dere kjører fordi fotoboksen i motsatt kjørefelt og det ikke blinker så kan det jo bare være at dere bare har flaks at det ikke er noen film i boksen. Og da går dere og sier at det funker, mens andre har hatt uflaks og det har vært film i boksen når de har kjørt forbi.

Men synes det er greit med slike bokser for meg i alle fall. siden sykkelen er for lett:)

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
'Åssen kan man da hvite hvem den blinket på?? Tar de det for gitt at det er bilen i venstrefila eller ser de det på en annen måte??

Siden hele poenget med sensorerene er at de skal føle når biler kjører over de regner jeg med at de også kan registrere om det er på høyre eller venstre side av veien det går for fort.

Forøvrig anbefaler jeg Active GPS fotoboksvarsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider