Gå til innhold

RustFlekker ( pussing og punktlakking )

Ranger emnet

Esh

Anbefalte innlegg

har en liten rustflekk på bagasjelokket mot bakvinduet på bilen min. samt noe som er pusset på fra før ved hjulbuene. pluss over sølvlista på toppen pluss noe i hjulbuene.

Det jeg lurer på er hvordan man skal gå fram hvis man bare vil pusse ned flekkene og lakke med bilens farge over der igjen på det stedet.

må man pusse? grunne? galvanisere? og så punktlakke med mettalic lakk. eller hvordan er det dette foregår. kan noen forklare meg hele framgangsmåten. om hva jeg skal bruke. til pussing. og hvor man eventuelt får kjøpt mettalic lakk med bilens farge.

Har dere bilder av framgangs måten er det bare bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss ned med fint sandpapir, 800 - 1200,

Grunn med grunning,

Lakk i bilens farge 2 strøk,

Lakk over med klar lakk,

Poler til slutt, for og få en jevn farge...

Finn et lakkeringsfirma så ordner de lakk til deg, punktlakering kan du fint gjøre med spraylakk på boks..

Du finner noe bilder osv på http://www.team-htr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det blir sikkert bra.NOT. hvis det er rustflekker så MÅ du slipe bort all rusta enten med vinkelsliper med slipeskive.eller hvis det bare er litt grovrust så ta et drill med et borr på og så bruker du drillen til å få bort rusta..bare litt sparkel.så syregrunning.fyller og så 2 sjikt lakk og så klarlakk.hvis du bare lakker over grovrust så kommer bare rusta tilbake igjen.PUNKTLAKKE: så burde du slipe ut et større område en bare det området du skal lakke og slipe overgangene med 2000 våtpapir så legger du base på det området som skaden er klarlakk litt lenger enn skaden.så dusjer du litt over overgangene fra klarlakken til den gamle lakken der du har slipt med 2000 med rein tynner.når du så er ferdig med det så kan du polere overgangene da blir det så fint så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sånne steder er det vanskelig og få bra overgang fra den nye lakken til den gamle.men hvis du bare skal få det ti å se penere ut så hjelper det med den framgangsmetoden som jeg skrev.hvis en billakkerer skulle lakkert det så måtte han nok tatt hele bakskjermen og bagasjelokket for og få perfekt resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider