Gå til innhold

Hva i all verden? "senking" ?

oddev

Anbefalte innlegg

Har nettop fått anskaffet meg et senkesett av typen Jamex 40 mm.

Etter litt om og men, fikk jeg ut fjæra bak, og satte de gamle og den nye fjæra ved siden av hverandre. Begge var nøyaktig like høye, og like tykke. Den nye fjæra hadde riktignok noen flere vindinger en den gamle i den ene enden.

Etter enda litt mer om og men fikk jeg den på bilen, og fikk den sammen igjen, men: Da jeg høyda fra hjulbuen og ned til bakken på begge sider bak, var bilen nesten 1 cm høyere på den siden jeg hadde "senka" den :\

Har jeg fått rektige fjærer?

Er de gamle fjærene så slitt at de bare later som de er så lave:) ?

Eller synker jamex fjærene så hesslig etterhvert?

Har liksom ikke trua på at fjærene skal synke nesten 4 cm :P

En kamerat senka en toførr, og den nye fjæra var jo 2-3 cm lavere enn den gamle, syntes dette var litt underlig, eller er det bare jalla-jamex?

Noen som har vært borti detta før? :scared

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro siden du bare har skiftet på en side så har du ikke kjørt bilen i det hele tatt etter bytte. Da har du vel såvidt lagt ned hjulet på bakken?

Om du så hadde løfta bilen og latt den stå i været en stund så bare satt den ned igjen villle nok de gamle fjærene dine også stått litt høyere.. Prøv å sett deg i bilen og kanskje gyng litt rundt på bakenden eller ta en runde rundt kvartalet..

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro siden du bare har skiftet på en side så har du ikke kjørt bilen i det hele tatt etter bytte. Da har du vel såvidt lagt ned hjulet på bakken?

Om du så hadde løfta bilen og latt den stå i været en stund så bare satt den ned igjen villle nok de gamle fjærene dine også stått litt høyere.. Prøv å sett deg i bilen og kanskje gyng litt rundt på bakenden eller ta en runde rundt kvartalet..

Jeg har faktisk kjørt et par mil med de i dag. Jeg kjørte et par runder før jeg målte.

Sjekka på sida til jamex, og sammenliknet artikkenummer med det som stod på eska, det ser ut til å stemme, så det går seg vel til etterhvert :)

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærene synker jo endel sammen når du får kjørt noen mil med de. Bilen blir ikke lavere sekundet du monterer senkesettet. Lesjöfors 30/30 mm fjærene mine var vel nesten 5 cm høyere enn de orginale Mitsubishi fjærene jeg hadde da jeg bytta.

Men de blei lavere?

Han karen i sjappa sa at jamex`en sank enda mer en lesjöforsen og.. :S Får vel se åssen det går med frontfangeren, subber jo nok nå..

Bare 14tommere enda :\

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider