Gå til innhold

Hva er bedre enn sikaflex?

Ranger emnet

stigare

Anbefalte innlegg

Originally posted by sprocket

apropos festestoffer..

jeg skal feste noen sideskjørt på min bil, men jeg har hørt at det der silcaflex ineholder edikk, som igjenn frembringer rust..? eller er det bare i vanlig silicon..

noen som kan bekrefte/avkrefte dette..?

Finnes det alternativer til denne bruken?

Jeg har aldri hørt at det frembringer rust.. For da hadde jo både panser og bakvinge og alt faenskap begynt å ruste når folk setter på spoiler og scoop osv osv...

men... Aternativen.. er å lime på med silikon så kjøre popnabler igjennom. så sparkle SÅ lakkere,, mens dem er på bilen. men det er jo 3 ganger mere jobb....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i byggevarebransjen og har festet spoiler på en Pegouet 206 med et lim som heter ULTRAGRIP fra en levrandør som heter ESSVE. Sitter som faen og leveres i flere farger.

Det er 100% lim.

Rutelim må varmes opp før bruk hvis ikke er det hardt.....skiftet akkurat alle rutene på bilen min!!

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Er det noe som gjør at den sitter??

Bakrutespoilern min har løsnet IGJEN

Jeg har festet den med sikaflex. Men den bare løsner igjen på den ene siden. :(

Noen som vet om noe man kan bruke i stedet for sikaflex som gjør at det rett og slett ikke går an at løsner igjen??

Så det ble nevnt bilrutelim: Fant dette på Sika Norge sine sider:

2002-10-01

SikaTack-Drive erstatter Sikaflex-255FC!

Mange har allerede byttet til SikaTack-Drive, som er et profesjonelt bilglasslim for kald påføring rett fra patronen.

Limet gir adskillig kortere utkjøringstid enn forgjengeren, og har litt lenger åpentid (den tiden man har til rådighet for å arbeide med limet). Limet har også litt større styrke enn sin forgjenger, og anvendes uten primer, bare rengjøring med Sika Aktivator er påkrevet.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by råtassen

Jeg jobber i byggevarebransjen og har festet spoiler på en Pegouet 206 med et lim som heter ULTRAGRIP fra en levrandør som heter ESSVE. Sitter som faen og leveres i flere farger.

Det er 100% lim.

Rutelim må varmes opp før bruk hvis ikke er det hardt.....skiftet akkurat alle rutene på bilen min!!

Hvor får man kjøpte dette ULTRAGRIP greiene da?

Hvor jobber du?

Tror du Gausdal Landhandleri har noe slik?

Det er vel noe byggevaregreier..

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KERSHER

til montering av sideskjørt så er det et gammelt trix og dusje hele kanalen + der du båre hullet me olje/diesel

først bårer du hull så bare dusjer du med dette inni hullet + pop naglene.

blandings forholdet er 50/50, veldig billikt + utrolig bra

dette gjør att det ikke ruster.

hvordan kombinerer man dette med et lim-stoff? krever ikke slike stoff helt ren og tørr overflate?

en ting til.. Er det tilstrekkelig å feste et sideskjørt med skurer/popp ytterst ved hjulbuene, og bare lim langs kanalen? skjørtene går ikke ann å poppe/skru fast på "langsiden"..

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

Er det tilstrekkelig å feste et sideskjørt med skurer/popp ytterst ved hjulbuene, og bare lim langs kanalen? skjørtene går ikke ann å poppe/skru fast på "langsiden"..

Hadde sideskjørt på gamlekjerra...

Festet dem i 3 skruer jeg. hehe..

Tok dem av til vintern.. de datt da ikke av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider