Gå til innhold

trenger tips om kickpaneler?

Ranger emnet

MeSs

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt med kickpanel laging, lagde først en bunn, av 19mm sponplate som var tilpassa, så lagde ringer til høytalerne og satte opp noen stag fra bunnen og opp til ringa som jeg lima med limpistol.. så trakk jeg hele greia med en bit fra en tshorte, og klinte den inn med polyester og herder..

Etter det skulle jeg sparkle, da brukte jeg polyester sparkel.. Men får det jo aldri helt fint igjen etter jeg har pussa ned!? Virker som det ligger luft noen steder.. har jo hatt på 4 lag sparkel, prøver å fylle igjen hulla liksom..

Noen tips?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm.. sitter og leser både denne og den andre tråden din om dashen. Du gjør ikke noe fundamentalt gæærnt a? Og hvorfor så mye sparkel? Eller... det høres mye ut. Hvor tykt er det du smører på?

Grunnen til at jeg svarer på denne nå er at jeg bet meg merke i at du ikke bruker glassfiber.Legg i fiber på baksiden. Det blir IKKE solid med bare polyester. Og husk å få ut lufta! Viktig! Se forøvrig bildeguiden til Chris i stickyen i forumet her og andre steder.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. første gangen jeg gjør detta :) brukte nok litt mye sparkel første laget, men kickpanela har blitt bra da.. :) Kan legge ut bilder av de og..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lagt slike jeg også, men det jeg spekulerer litt på er om det kan lønne seg å fylle "kassa" med watt eller noe slikt?

mvh

Watt er alltid bra. Masse watt. Kan aldri få for mye watt! Bortsett fra når du brenner spola da ;) *artig*

Prøv vatt du :D Jeg har bare kjøpt sånn putefyll, syntetisk ull på Fabrikkutsalget. Kosta 70kr kiloen før i verden. Og det er en stoor søpplesekk med ull :)

Er du fin på det kan du jo bruke saueull. Eller Aqusti-Q fra Eltek.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider