Gå til innhold

Pioneer DEH-7600MP som lager støy?

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Mitt anlegg består av dette:

Pioneer DEH-7600MP cd-spiller

12" Pioneer basselement på 800W (eller 700, husker ikke helt)

1000W CuttingEdge monoblokk

Cadence 1,2 farad kondensator

Alt sitter i min kjære Citroen Xsara 1999

 

Problemet er at bassen står og slår når motoren går på tomgang. Det buldrer i grunn ganske bra i bilen. Dette forsvinner når jeg gasser på, men kommer igjen når turtallet kommer under 2000 cirka.

 

Andre ting som skjer: Det dunker greit i bassen når jeg skrur på en bryter, som for eksempel fjernlysa eller elektriske vindusheisere. Utrolig plagsomt.

 

Phonokabler og strøm/jord krysser hverandre ikke. ligger minst 30 cm fra hverandre hele veien. Jordingspunktet er bra, det er festa i setebelte-festet og sjekka at det fungerer slik det skal.

 

Testa også her om dagen med å ta ut spillern og dra ut phono av spillern, da sluttet det å støye! Jeg har vært veldig forsiktig og nøye med installasjon av anlegget så jeg vet ikke hva dette kan komme av.

 

Håper på noen klare råd fra ekspertene her ;)

 

Vennlig Hilsen

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en slik spiller... jeg trengte kun jord fra batteriet til spiller slik normalt liksom... kan jo nevnes at pioneer spillerne har ett spesiellt system som utnytter gjordinga enormt mye bedre ennmange andre spillere... jeg hadde f.eks en VDO spiller til over 5000kr montert før jeg fikk min pioneer og da hadde jeg sykt med støy.... gjorde ingenting med det og satte inn pioneer spilleren og vips så var støyen borte...

 

Kan hende du har dårlig signal kabel?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa med ny phono-kabel og testa jording i dag: fortsatt samme feil.

 

 

Fikk nå låne en anne spiller, pioneer det også men eldre, for å teste. Der var det null støy!

 

Blir vel å sende spilleren inn til reparasjon til uka og selge unna den jeg får tilbake ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en dårlig jording i ett slikt system du nevner her så brenner du opp signalbanene i spilleren på no-time, og da får du problemet du nevner.

 

Så hvis du fortsetter med dårlig jording vil problemet dukke opp igjen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en feil på mange pioneer spillere..

Regner med at jeg kommer til å få mye kritikk når jeg sier detta, men det er faktisk sant..

 

4 av kameratene mine som har hatt div nye pioneer spillere har hatt samme feilen..

De har sendt inn spiller'n, og wips så blir det fiksa..

 

Mange her inne sier at det umulig kan være spiller'n osv, men JO det er visst en sykdom på mange pioneer spillere, tro det eller ei..

 

Så send inn spillern, så kan du bare rocke videre når du får den igjen yodude

(for den som måtte høre på rock ;p)

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med "cd-støy" i høyttalerutgangene på spilleren jeg. Hva kan det være?

 

Det gjør jeg og.. er støy fra drivverket på spilleren.. jeg har en DEH 3500MP .. dritbra lyd ellers, men akkurat den støyen er litt dritt :) .. merkes dog ikke når jeg kjører.. bare når jeg står stille uten motoren igang og på lavt volum

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg og.. er støy fra drivverket på spilleren.. jeg har en DEH 3500MP .. dritbra lyd ellers, men akkurat den støyen er litt dritt :) .. merkes dog ikke når jeg kjører.. bare når jeg står stille uten motoren igang og på lavt volum

 

 

ingen som vet hva det kommer av da????

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår