Gå til innhold

Biltilsynet på Notodden

Ranger emnet


Perel Import

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med disse?

Skal oppover imorgen (Torsdag 09.06) for og få godkjent senkesett, ratt og montering av 4pkt seler.

Biltilsynet er kjipe uansett.. hehe..

 

Pass på å ha med:

-Papirer på at du har tatt understellskontroll på bilen etter senking

-Kvitering fra verksted om at du har justert lysa etter senking

-4 punkt seler er ikke tillatt å kjøre med, må ha de vanlige selene i bilen også.

-Alle tüv-papirer i orden

-Pass på å ha felger på bilen i den str som står i vogkortet ellers må du godkjenne de også..

 

Sier ikke at de sjekker alt jeg lister over her, men har hørt mye rart og det er lurt å være på den trygge siden.. doh

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet er kjipe uansett.. hehe..

 

Pass på å ha med:

-Papirer på at du har tatt understellskontroll på bilen etter senking

-Kvitering fra verksted om at du har justert lysa etter senking

-4 punkt seler er ikke tillatt å kjøre med, må ha de vanlige selene i bilen også.

-Alle tüv-papirer i orden

-Pass på å ha felger på bilen i den str som står i vogkortet ellers må du godkjenne de også..

 

Sier ikke at de sjekker alt jeg lister over her, men har hørt mye rart og det er lurt å være på den trygge siden.. doh

 

Kjipe uansett ja, det vet jeg. Var i Tønsberg forrige uke, de var jo helt jævlig, pirka på alt til hver minste lille detalj som at anlegget satt fast etc..

 

- understellskontroll har jeg ikke hatt (det nevnte de ikke no på i tønsberg ihvertfall)

- lysa er ikke justert

- tuv papirer har jeg

- bytter over til 15" felger ja

- men 3pkt er godkjent og kjøre med? Som er E-merka. Med andre ord jeg må bytte vekk mine FIA godkjente 4pkt med noen til kontrollen. Det nevnte de sist ihvertfall.

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller hjulstillingskontroll du må vise papirer på.. og ja, dette SKAL godkjennes og føres inn i vognkortet.

 

Lysjusteringa skal man vel helst ha papirer på ja.. men i begge disse tilfellene kommer det vel mest ann på hvem som tar kontrollen og hvor nazi han/hun følte for å være akkurat den dagen :)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 4punkt selene så er det vist ikke tillatt på offentlig vei, har en kamerat som ble stoppa i teknisk med 4punkt og de sa at det var kun E-merka seler som var tillatt.. han fikk beskjed om å montere original selene igjen og bruke de.. Det værste var at 4 punkt selene han brukte er tillatt til kjøring på bane, husker ikke i hvilken motorsportsgren, men likevel.. Mye sikrere med 4 punkt uansett hvordan man vrir å vender på det.. Heia Norge!!

 

Satans biltilsvin kan være skikkelig kødne om de vil, har vært med på to hendelser, samma sted, biltilsvinet på lillstrøm..

 

1. Dama hadde en Vectra B, denne senka vi 40mm foran og bak. Jeg passa på at det var forspenning i fjørene og fikk svigers til å levere den til kontroll.. Godkjenningsfyren dro litt i fjørene, kikka litt i papirene som står på tysk så han skjønte sikkert ikke mye, og sa det var i orden.. Fikk tilogmed kjøre derfra med toppstripe i frontruta.. Grunnen til at vi slapp så billig unna var kun fordi svigers, en mann på et par og femti, leverte den.. Er det jeg tror ihvertfall..

 

2. En kamerat av meg skulle godkjenne sin styla og nyfiksa golf 2, alt var i orden på samme måte som med vectraen.. Denne bilen leverte han selv, han er 19år.. Først så ville de ha tüv papirene oversatt til norsk, så forlangte de papirer på lykteinnstilling og stillingskontroll.. Når det endelig var i orden viste det seg at han hadde fått feil dempere av leverandør, så han fikk det ikke godkjent likevel.. Nå han han fått riktige dempere ihvertfall.. Han skal dit fjerde gangen nå om en uke, får se åssen det går denne gangen.. Pga lang ventetid og fordi han er i millitæret så har bilen stått i snart ett år pga biltilsvinet.. :scared

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 4punkt selene så er det vist ikke tillatt på offentlig vei, har en kamerat som ble stoppa i teknisk med 4punkt og de sa at det var kun E-merka seler som var tillatt.. han fikk beskjed om å montere original selene igjen og bruke de.. Det værste var at 4 punkt selene han brukte er tillatt til kjøring på bane, husker ikke i hvilken motorsportsgren, men likevel.. Mye sikrere med 4 punkt uansett hvordan man vrir å vender på det.. Heia Norge!!

 

Det er ikke snakk om hvor sikre beltene er ved en eventuell krasj, det som spiller inn er hvor raskt man kan komme seg ut av bil ved eventuell brann osv, vil påstå at det tar litt lengre tid å vrenge av seg et 6-pukts belte med latch enn et standard 3 pukts belte, It`s for our own safety.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om hvor sikre beltene er ved en eventuell krasj, det som spiller inn er hvor raskt man kan komme seg ut av bil ved eventuell brann osv, vil påstå at det tar litt lengre tid å vrenge av seg et 6-pukts belte med latch enn et standard 3 pukts belte, It`s for our own safety.

Hvilken type belte ville du helst hatt om du kunne velge hvis du visste at bilen du satt i kunne komme til å rulle rundt på motorveien i en fart av 120kmt? Setter det litt på spissen her, men ville tippe at 4 punkt er sikrere i sånne tilfeller en den normale standard typen.. Hvorfor kjører dem ikke rally med standard belte?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type belte ville du helst hatt om du kunne velge hvis du visste at bilen du satt i kunne komme til å rulle rundt på motorveien i en fart av 120kmt? Setter det litt på spissen her, men ville tippe at 4 punkt er sikrere i sånne tilfeller en den normale standard typen.. Hvorfor kjører dem ikke rally med standard belte?

 

Nå må du lese det jeg skriver her da!

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type belte ville du helst hatt om du kunne velge hvis du visste at bilen du satt i kunne komme til å rulle rundt på motorveien i en fart av 120kmt? Setter det litt på spissen her, men ville tippe at 4 punkt er sikrere i sånne tilfeller en den normale standard typen.. Hvorfor kjører dem ikke rally med standard belte?

Var vel ikke akkurat det han sa da.. Hva som hadde vært 'sikrest' i en kollisjon er ikke alltid det biltilsynet ser på, og det var nettopp det han sa.. ikke hva han selv ville hatt ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet er kjipe uansett.. hehe..

 

Pass på å ha med:

-Papirer på at du har tatt understellskontroll på bilen etter senking

-Kvitering fra verksted om at du har justert lysa etter senking

-4 punkt seler er ikke tillatt å kjøre med, må ha de vanlige selene i bilen også.

-Alle tüv-papirer i orden

-Pass på å ha felger på bilen i den str som står i vogkortet ellers må du godkjenne de også..

 

Sier ikke at de sjekker alt jeg lister over her, men har hørt mye rart og det er lurt å være på den trygge siden.. doh

 

Har 4 punkt seler i bilen min. Godkjendt og ført opp i vognkort. Så du skal kunne få det igjennom. Bare pass på at de er ortli festa og at du har papirer på de(tüv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-punkt-seler er lovlige sålenge dem er FIA-godkjente OG du har godkjent, polstret bur.

 

Orker ikke forklare selv, her er en nyttig quote fra post på ett annet forum:

 

In a rollover, the A-pillar and roll hoops are designed to leave some room between the passenger compartment and the ground. However, ever notice how low the stock roll hoops are? Obviously, if your body stays in driving position it is possible that your head will hit the ground. However, the stock 3-point system allows lateral movement that has been reported to prevent head injury in these types of accidents. If you were wearing a 4-point harness, lateral movement would be limited, increasing risk of severe injury to the head and neck in a rollover accident. That is why 4-, 5-, and 6-point harnesses should only be mounted in cars that have a roll structure that extends above the head (or helmet).

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 punkt seler i bilen min. Godkjendt og ført opp i vognkort. Så du skal kunne få det igjennom. Bare pass på at de er ortli festa og at du har papirer på de(tüv).

 

4punkt som i FIA godkjente eller med vanlig bilspenne og E-merka?

 

Har festa alle mine med medfølgende øyekroker som kommer med selene igjennom karosseriet i gulvet og med stor skive og mutter på undersiden på alle 8 krokene.

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår