HåkonV Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Vart blinka i ei fotoboks i bergen på lørdag. hadde då 110 på speedometeret. Kor mykje trekk dei ifrå på farta?`og er dei fotoboksane som står i tunnellane inn mot bergen digitale? kor lenge går det før eg moteke bota? Mvh Håkon Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 det er vel sånn at de som blinker hvitt er digtal, og de som bliker rødt er gamle typen. Er i allefall digital de som er i damsgårdtunellen, der blir folk tatt hele tiden, så en buss bli tatt for en stund siden også der. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Den som står fra Arna mot Åsane, etter avkjørselen til Ytre Arna skal vist være digital. Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 tror du kan trekke fra ca. 10%.. mao. 100 i 80 sonen, om du var i 80 sonen da.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Vart blinka i ei fotoboks i bergen på lørdag. hadde då 110 på speedometeret. Kor mykje trekk dei ifrå på farta?`og er dei fotoboksane som står i tunnellane inn mot bergen digitale? kor lenge går det før eg moteke bota? Mvh Håkon Tror de fleste i Bergen er digitale. Ble tatt helt i begynnelsen av mai i første boksen i Fløyfjellstunellen fra byn. Fikk først en lapp(cirka en uke etter) om det var eg som kjørte som eg mått sende inn, så en lapp(ca 14 dager seinere) om eg godtok boten som ble 1600 kr for 90 km i 80 sonen. Har fremdeles ikke sett noe til selve boten. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pef Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 det er vel sånn at de som blinker hvitt er digtal, og de som bliker rødt er gamle typen Er det noen som kan bekrefte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 også kanskje litt feil speedometer? er heldig vist eg kjem under 100km/t berre en prikk til på lappen då (har 4 frå før) og en høvding mindre i bot Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Vart blinka i ei fotoboks i bergen på lørdag. hadde då 110 på speedometeret. Kor mykje trekk dei ifrå på farta?`og er dei fotoboksane som står i tunnellane inn mot bergen digitale? kor lenge går det før eg moteke bota? Mvh Håkon Jeg ble tatt i damsgårdstunnelen 21 desember. Jobben hadde brevet 3 januar. Ble tatt med firmabil. Tror ikke det pleier å gå så kjapt om det ikke er digitalt. EDIT Hadde 110 på speedometeret. På boten sto det 94. 2 km/t fra å få prikk. Bilen var en citroen jumper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-zlurv- Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 digitalt? hva er forskjellen?? kan du gå bak fotoboksen etter at du har blitt blitzet, og se på bilde? Siter - 86 Nissan Bluebird Turbo SR x 90 Mazda 626 x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 digitalt? hva er forskjellen?? kan du gå bak fotoboksen etter at du har blitt blitzet, og se på bilde? jupp.. og der kan du bla mellom andre som er blitt knipsa.. slette kan du og velge!! hehe :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 digitalt? hva er forskjellen?? kan du gå bak fotoboksen etter at du har blitt blitzet, og se på bilde? Forskjellen er vel at om boksen er digitalt så er det kamera i den hele tiden, og Politiet styrer vi PC når boksen skal være aktiv eller ikke og bilde blir overført digitalt til Politiet. I de eldre boksene så flyttes kamera mellom boksene, og man må fysisk hente filmrullen i hver boks når den er full. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Jeg ble tatt i damsgårdstunnelen 21 desember. Jobben hadde brevet 3 januar. Ble tatt med firmabil. Tror ikke det pleier å gå så kjapt om det ikke er digitalt. EDIT Hadde 110 på speedometeret. På boten sto det 94. 2 km/t fra å få prikk. Bilen var en citroen jumper. Får du ikke prikk om du er under 96 i 80-sonen? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 på vei til byn i fløyfjellstunellen så blinka det noko så heftigt ein gang i venstre felt. men eg hadde litt over 85 på speedometeret og eg var 50m fra fotoboksen da det blinka. men kan dessa digitale vera litt treige?? det var ein stor ford familiebil som lå godt over 90km/t og låg i høgrefelt ca 150m forran meg og han passerte boksana ganske fort. trur det er to bokser etter kvarandre i begynnelsen av tunellen i kvar sitt felt. stemmer dette?? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Får du ikke prikk om du er under 96 i 80-sonen? Nei. Fikk et hefte med forelegget jeg fikk i posten. Vet ikke hvor den ligger når jeg trenger den. Hvis jeg husker riktig var det 1 prikk mellom 96 og 105. 2 prikker fra 106 til 115. Du mister lappen i 116. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Forskjellen er vel at om boksen er digitalt så er det kamera i den hele tiden, og Politiet styrer vi PC når boksen skal være aktiv eller ikke og bilde blir overført digitalt til Politiet. I de eldre boksene så flyttes kamera mellom boksene, og man må fysisk hente filmrullen i hver boks når den er full. hovedforskjellen e at no kan du ikkje sage ned fotoboksen og ta den med deg hjem for å hindre politiet i å få tak i bildet av deg som kjører for fort, for det blir overført til en sentral med en gang.. og eg trodde alle boksene skulle være aktive..? gjør ikkje meg noe at de har noen sleepers, eg har et problem der eg av og til glemmer at køen har løst seg opp på vei hjem fra jobb, og så ligger eg i 70-80 i 60en forbi fotobokser.. :/ Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg