Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

Wehuuu.

Bremsesagaen er endelig blott, fått tak i alt jeg trengte , så da er det bare å montere og lufte, så er det ordna!

Motoren kommer nok i løpet av den snarere tid, men lurer på om det er lurt å gjerne skifte clutch, og hvilken clutch bør jeg ha til denne type motor oppsett ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wehuuu.

Bremsesagaen er endelig blott, fått tak i alt jeg trengte , så da er det bare å montere og lufte, så er det ordna!

Motoren kommer nok i løpet av den snarere tid, men lurer på om det er lurt å gjerne skifte clutch, og hvilken clutch bør jeg ha til denne type motor oppsett ?

Bra det ser ut til å gå veien med bremsene:).

Kjøp ny lamell og trykkplate først som sist.

Uten at jeg har inngående kjennskap til motorplanene dine (bortsett fra at det er en 1,8 8V som skal få Webere) vil jeg tro at det er tilstrekkelig å handle inn en original, komplett clutch. Jeg kjørte med pent brukt GTI-clutch i hele fjor på PL'en min (takk til Ekkoj for "lånet":thumb. Du skal få igjen en av de jeg har på ressursmotorene mine) og jeg regner ikke med at du kommer opp i noe høyere effekt enn dette. Mulig du kommer til å bruke bilen din litt penere også;).

Tips: Superpolo har tilgang på et "parti" komplette GTI-clutcher. Jeg mener å huske at han sa han skulle ha 900kr pr. sett på siste lokallagsmøte (som jeg var på). Dette er så rimelig at jeg anbefaler å sende en PM til ham.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah bremsene har vært et skikkelig stress å få til , men alt går til slutt! Er fornøyd med det! ALt hadde vert lettere om vedkommende som solgte meg bkf hadde sagt det var fra en golf2! Men Men.

Planene er jo en fin 1.8gti med doble webere jah , jeg kjører ikke så veldig hardt og skal ikke brukes på bane :) Så om du mener en vanlig gti clutch holder, sender jeg en pm til Superpolo!

Lamell og trykkplate får jeg hvor ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah bremsene har vært et skikkelig stress å få til , men alt går til slutt! Er fornøyd med det! ALt hadde vert lettere om vedkommende som solgte meg bkf hadde sagt det var fra en golf2! Men Men.

Planene er jo en fin 1.8gti med doble webere jah , jeg kjører ikke så veldig hardt og skal ikke brukes på bane :) Så om du mener en vanlig gti clutch holder, sender jeg en pm til Superpolo!

Lamell og trykkplate får jeg hvor ?

Lamell og trykkplate er de to delene et clutchsett består av. Ofte kalles bare lamellen for clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

untitled.jpg

Trykkplate er en ting.

Men klutchen er lamellen ? Så klutch har to navn ?

Ofte når folk sier de bytter clutch bytter de bare lamellen.

For å gjøre en (mulig) lang historie kort: Du bytter for sikkerhets skyld både lamell og trykkplate. Dette får du med om du handler av Superpolo. Jeg anbefaler også å få et verksted ala Clutch & Brems i Oslo (i en så stor by som Stavanger finnes det garantert noen som driver med dette) til å slipe svinghjulet ditt. Dette i kombinasjon med det nigelnagelnye clutchsettet vil gi en fin og kontant clutch:).

Nå må jeg stikke til Hallen. Bilen blir ikke klar for sesongen av å være inni internett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, meg å brunestarta dagen i dag med å kvitte oss med gamle eksosen!

Når den var vekk så var det egentlig å løsne en del ledninger osv i motoren , så var det bare å sette den nyleide elefanten i gang!

Her trøkka inn i en polo mk5!!

13032007272.jpg

Videre var det å justere gewinden litt opp for å gjøre jobben litt letter ;)

13032007273.jpg

Oversikt, dårlig mekkelokale, men tar det vi kan i Stavanger!

13032007276.jpg

Dødelig vinkelsliper! Eier alt!

13032007277.jpg

Fornøyd eier!

13032007278.jpg

Borte vekk!!

13032007279.jpg

God natt!

13032007281.jpg

Måtte bare!

13032007282.jpg

img_4060.jpg