Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men ett stort spørsmål jeg har, er det virkelig noen forskjell på gti akslingene og mine 1.5l standard akslinger ??? Det er jo umulig å se noen kosmetisk forskjell!!!

 

Eg trudde ikke det var noen forskjell eg.

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er det ulikt ytre drivledd på høyresida, men lengden er lik. Det er dette (lengden) som har noe å si og som eventuelt vil kunne by på problemer. Ettersom jeg ikke hadde noen problemer av noe slag i løpet av fjorårssesongen (i motsetning til f.eks. Ekkoj, som gikk meg en høy gang i bytting av indre ledd i fjor) med klissnye originalaksler til Golf 1/Caddy kan jeg ikke se for meg annet enn at også du kommer til å få suksess denne sesongen.

 

Bare for å ha nevnt det: Det alternative drivleddet på GTI'en har ingen praktisk betydning for deg. Både jeg og Einserfreak har alltid benytta de akslene vi har hatt tilgjengelig og det har alltid passa 1:1. De gangene jeg har tatt indre drivledd har dette skyldtes at akselen har vært for lang, slik at leddet har vært helt på grensa av hvor mye det greier å kompensere for høyden på bilen. Gjerne også i kombinasjon med at det lille lokket i drivakselflensen har blitt masa i filler av akselen (og gåen simmerring), slik at girolje har vaska ut fettet i leddet. Da går det fort mot slutten for et stakkars drivakselledd....

 

Da er det tid for påskefjelltur for min del fram til mandag.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig svar Andreas.

 

Problemet er ikke å bytte aklslingene, men da delemotoren ble hanka inn har aklsingene blitt skrudd av der fjørbeina festes. så det er kliss umulig å få løsna store mutteren der uten å trikse noe helt sykt. Er ikke int. å bytte navet da jeg allerede har gjort en forstillings kontroll..

 

Men da blir det bare at jeg bruker de gamle jeg har og kanskje monterere gti ved senere og lettere annledning!

 

Sesongen nærmer seg veldig raskt og har ikke tid til så mye små problemer!

 

 

ole marius

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah har jo satt sammen heile skiten osv! Men vente på deler fra USA (giroverførings stag) og Haugesund (dyser og skruer te weber) .

Så eg kan ikje gjør så mye mer enn å vente, gidde ikje sette i motoren uten at giroverføringstagene i , siden det er så lett å sette de på når motoren er ute!

 

Så venter egentlig på det!!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada!

 

Fin pakke fra Bahn Brenner i USA.

 

Complete rebuild kit gear linkage.

 

OM noen medlemer av vacn vil legge ut bilde av disse på det gruppekjøpet som de driver med, kan dette godt gjøres!

 

Bilde056.jpg

 

Bilde055.jpg

 

Ellers ankommer dysene fra Haugesund i morgen eller lørdag.

 

Som faktisk betyr at det blir oppstart av bilen på Søndag.

 

Film vil bli lagt ut om det går veien :D

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår