Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DSC00056.jpg

dette er en klokkerholm-sjerm som er skrudd rett på, ikke noe spenst i den i det hele tatt, og den passa helt perfekt, så kan vel umulig vere så galt?

 

jeg nekter å tru det før jeg selv får se det.

men det er stor forskjell på en bra veng/klokkerholm og en dårlig en, men lik en orginal er de ikke.

 

utifra bilde, så ser du falsen mellom øvre og nedre sidelister.

ser ikke ut som dør og skjerm er helt lik på dette bilde.

bagatell for noen, men skal du ha fine karrosseri linjer så ødelegger dette på lik linje med skjevt justert panser eller uorginale skjermer (tenker da på glippen som blir mellom skjerm og panser blir ugjevn og ulik fra høyre/venstre side.)

 

 

edit... nå ser jeg kun iifra ett dårlig bilde, så ikke skyt om skjermen din faktisk er 100% bra..

:) litt i det kritiske hjørnet mitt idag :web

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke verdt å la noen små feil som KUN entusiaster vil legge merke til , for å heller få på 2 rustfrie karosseri deler ?

 

Jeg mener, meste av folket ser på bilen i fart, og klarer umulig legge merke til en glippe på 1-2cm eller at listene ikke linjer helt perfekt opp!

 

Men jeg skjønner veldig godt poenget ditt ra. , men å stå mellom valget, rust/bulk eller ikke rust/bulk.

Er egentlig ganske lett.

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke verdt å la noen små feil som KUN entusiaster vil legge merke til , for å heller få på 2 rustfrie karosseri deler ?

 

Jeg mener, meste av folket ser på bilen i fart, og klarer umulig legge merke til en glippe på 1-2cm eller at listene ikke linjer helt perfekt opp!

 

Men jeg skjønner veldig godt poenget ditt ra. , men å stå mellom valget, rust/bulk eller ikke rust/bulk.

Er egentlig ganske lett.

 

 

enig med deg at allmennheten kanskje ikke ser dette, men det er heller ikke de som bygger bil :P

sidelistene er noe som gjør at de fleste kan se slike småfeil. lettest å spotte.

men er enig at rust må bort.

 

jeg bytta begge mine på prosjekt RA. begge er veng, og begge av forskjellige produksjonskvaliteter,

jeg fikk tak i 2stk orginal brukteskjermer men ørlitegrann flekkrust på, og jeg nøler ikke ett sekund på å sandblåse de istedet for de veng skjerma. de hadde nok kommet til å irritere meg i mange år fremover.

 

its all about the details..

 

 

ps.. på bruksbilen min ville jeg nok ikke nølt ett sekund på vengdelene.. :P (pug 405) haha

 

 

back to topic.. bilen din ser bedre og bedre ut..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke verdt å la noen små feil som KUN entusiaster vil legge merke til , for å heller få på 2 rustfrie karosseri deler ?

 

Jeg mener, meste av folket ser på bilen i fart, og klarer umulig legge merke til en glippe på 1-2cm eller at listene ikke linjer helt perfekt opp!

 

Men jeg skjønner veldig godt poenget ditt ra. , men å stå mellom valget, rust/bulk eller ikke rust/bulk.

Er egentlig ganske lett.

 

 

Ser ikke helt problemet når man allikevel må lakke og koste på det så er ikke de få hundrelappene man sparer på å kjøpe vreng kontra orginalt noen sak i mine øyne.

Satt på spissen kan du like godt lakke med sprayboks da for i fart er det ingen som ser den elendige lakken din....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet når man allikevel må lakke og koste på det så er ikke de få hundrelappene man sparer på å kjøpe vreng kontra orginalt noen sak i mine øyne.

Satt på spissen kan du like godt lakke med sprayboks da for i fart er det ingen som ser den elendige lakken din....

 

jasså nitwlkr.. i den kritiske hjørnet idag du og.. hehe

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rudi.

 

Poenget er jo ikke å spare noen kroner, vil nå tro at veng sine deler vil bli dyrere enn å få orginale brukt!

 

Men konklusjonen er , jeg drar me meg de gamle skjermene og spør lakkeren om de er til å redde, for den ene har en ganske stor bulk!

 

Så får vi se da!

 

VIss ikke er det ingen tvil at det blir v®eng.

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Hå folkens!

 

Var nede hos lakkeren min i dag med de gamle skjermen og bakluka!

 

Spurte om bulken ble noe problem, men da fikk jeg til svar " det der e jo bare pinuts"!

 

Som betyr "ingen problem" på stavangersk!

 

Så da ble det, de orginale skjermene mine som får en overhaling!

 

Den ene skjermen skal det sveises igjen antennehullet igjen på.

 

 

Alle er happy!!

 

I andre nyheter har jeg fått fiksa de knukne boltene i toppen og fått ordna litt på innsuget!

 

Skal også få laget en brakett til å holde filteret!

 

Clutch kom i posten av en hyggelig herremann med navn David Nilsen,Superpolo. Takk for rask og rimelig leveranse!

 

Må også få sveisa inn en mutter i grenrøret til justeringen av weberene!

 

Ingen problem når jeg har en særdeles god kamerat og sveiser som tar slike ting på strak arm! Takk Eirik!

 

Masse nytt vil komme plutselig!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår