simenhd Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Jeg skal på en bilferie i sommer, drar et stykke nedover i Tyskland. Det jeg lurer på er hva jeg bør sjekke før jeg drar avgårde. Sjekket serviceheftet mitt og der så jeg at tannreimen (registerreimen) IKKE har blitt skiftet noen gang. Bilen min (Primera P11 97mod) er kjørt ca 130 000km. Da er det vel en fordel å skifte denne?? Isåfall kan det gjerne være billigere i Tyskland så det lønner seg å gjøre det på ferien?? Så at siste service som ble tatt på bilen min var på 95 000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Bilen din har ikke registerreim (hvis du ikke har diesel, da) Det som lønner seg er og ta en stor service (skifte alt av vesker osv) Noe mer er egentlig ikke nøvendig så lenge bilen er i bra stand! Kjørte ned til italia i fjor og hadde ingen problemer bortsett fra at den ble litt varm i køkjøring på de varmeste dagene men det gikk bra! Gikk aldri over rødt på nåla! God tur Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subwoofah Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Kan være greit å sjekke olje før du drar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenhd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Trodde bare det va 2 literen som ikke hadde reim men kjede? Lurer på om 2.0 Diesel og 1,6 og 1,8 Bensin har reim...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 min 97 mod Primera Si 1.6l har kjede! Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 kjede skal aldri byttes.. Sjekk at radiator er i god stand, skift termostat og kjølevæske og selvsagt olje og filter.. I tillegg skader det ikke å kikke fort under bilen om eksosn er rustet helt opp eller er i grei stand.. Bremseklosser og dekk hører og med Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Som sagt; ALLE primerar har kjede, untatt diesel! Du sier også at sist service var på 95000km og nå har bilen gått 130000km? Da ville jeg uansett skiftet olje nå, før jeg i det heletatt hadde kjørt en meter.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 hehe ja satan.. med mindre du har skiftet olje selv i ettertid så er det høyst på tide.. greit motorene er sterke men DAMN Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenhd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Takker for svar, da vet jeg det. :-) Så da slipper jeg å skifte registereim siden det altså er kjede. Får heller ta en oljeskift og se generelt over det andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Begynner å bli på tide å skifte olje nå ja. Bytter vær 5000 km på vogna mi... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg