Gå til innhold

forskjell på blokkene på en b230k vs b230e??

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

NEI, jeg skal ikke bruke stempla ifra k-motoren, BARE BLOKKA IFRA K-MOTORN...

jeg skal demontere en b230e blokk snart.. pga den skal overhalles..

så lurte jeg på om jeg kan demontere "alt" ifra e-motoren og flytte delene over i en b230k blokk?? vil veiva, lagra osv passe overens?

grunnen til at jeg spør er at jeg har en b230k blokk *demontert med bare stempel og veiv* som bare er kjørt 160km, og en b230e blokk som er kjørt ca 300km....

jeg vet med helt sikkert at det er forskjell på veivlagrene og rådelagrene på b230k blokka og en b21a blokk;) men har ikke hadd "nede" bunnpannen på e-motorn... såe noen som vet???

Mvh

Vinjar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle lager og slikt er likt på 230 blokkene. forskjellen ligger jo i veivas slaglengde, utforminga på stempelet/toppen

er du sikker på dette????

for jeg har hørt at K-motorene er sånn "ekomomiske" osv skulle vist være mindre "sliteflate" på lager osv... lagrene ifra k-motoren er halvparten av bredda som på b21a motoren...;)

men kan vell kanskje da bruke veiva og lagrene ifra k-motoren, og bare bytte stempla osv osv *det ifra e-motoren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg har skjønt er alle B230 blokkene økonomimotorer med mindre friksjon... er forskjell på B23 og B230 sånn settt.

tja.. kan være noe der;)

da skal jeg sette k-motoren i bukken å demontere den helt.. så er det e-motoren sin tur...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lage meg en motorbukk først.. noen som har noen greie tegninger?

har tilgang til alt nødvendig stål (plater, profiler, rør) saks, knekke, sveis osv. så trenger egentlig bare en tegning på noe som noen har testa før så jeg veit at jeg får noe som fungerer!

har forresten muligheter for å få laserskjært ting.. stanse.. så ekke d det står på. kan jo autocad også men gidder ikke bruke mange timer på å mekke i hop en bukk på datan og så bruke enda flere timer på å lage den bare for å finne ut at jeg ikke er fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lage meg en motorbukk først.. noen som har noen greie tegninger?

har tilgang til alt nødvendig stål (plater, profiler, rør) saks, knekke, sveis osv. så trenger egentlig bare en tegning på noe som noen har testa før så jeg veit at jeg får noe som fungerer!

har forresten muligheter for å få laserskjært ting.. stanse.. så ekke d det står på. kan jo autocad også men gidder ikke bruke mange timer på å mekke i hop en bukk på datan og så bruke enda flere timer på å lage den bare for å finne ut at jeg ikke er fornøyd med den :)

kan knipse bilder av bukken jeg kjøpte fra en nabo til brodern... *kan gjøre det litt senere i kvell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider