Gå til innhold

Start problem avogtil på audi 100 1985mod

Ranger emnet

locdog84

Anbefalte innlegg

Heisann!

Av og til hender det at bilen min ikke vil starte uansett hvor mye jeg kjinner!

Til vanlig starter den med en gang, og andre tider er den rett og slett helt død!

det er slik at hvis den ikke starter om kvelden kan jeg bare gi opp, og dagen etterpå starter den fint som bare det.

Har sjekket pluggene og der er verken gnist eller fukt av bensin på de når den ikke vil starte!

Noen som har vert borti noe lignende??

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen aning??

du må sjekke kaldstardysa...se om den får bensin ved å skru av bensinbtilførselen og se om det kommer bensin(drivstoff) når du kinner!

mål total rsistans i heyspentkablen. ( fra fordelerlokk til enden av pluggkabelen). dette skal ikke overstige 20-30k ohm. motstandene endre seg nemelig ved fukt/kulde. dette avhenger oxo av kabelen.. viket materiale den er laget av. da må du ta av fodeler lokket å sette mulitimeteret på ohm. så setter du den ene pinnen på fodeleren og den andre på slutten av pluggkabelen. pass på du måler ohm og riktig verdi på mulitimeteret.

prøv dette allerførst hvertfall..

mvh Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drar starteren rundt? eller heeelt dødt?

Når han skriver at han kinner motoren, vil jeg tro starteren går rundt.

Sjekk det som Peri skriver.

Har motoren Bosch K-Jetronic?

Vet slikt forekommer når ISV'en (IdelStabiliserValve) er treg. Dette er en solenoidventil med slanger inn/ut og sitter i umiddelbar nærhet av innsuget/manifolden. Prøv å rense denne, og om mulig, test den med forskjellige spenninger (0-12V).

Mer info på Huw's

isv1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må sjekke kaldstardysa...se om den får bensin ved å skru av bensinbtilførselen og se om det kommer bensin(drivstoff) når du kinner!

mål total rsistans i heyspentkablen. ( fra fordelerlokk til enden av pluggkabelen). dette skal ikke overstige 20-30k ohm. motstandene endre seg nemelig ved fukt/kulde. dette avhenger oxo av kabelen.. viket materiale den er laget av. da må du ta av fodeler lokket å sette mulitimeteret på ohm. så setter du den ene pinnen på fodeleren og den andre på slutten av pluggkabelen. pass på du måler ohm og riktig verdi på mulitimeteret.

prøv dette allerførst hvertfall..

mvh Peri

ok....jeg skal sjekke dette....men nå i det siste har bilen vært grei med meg!

Dette skjer heller ikke bare ved fukt/kulde, men kan også forekomme på gode og flotte sommerdager....

og starteren går rundt ja :)

det er k-jetronic innsprøytning

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han skriver at han kinner motoren, vil jeg tro starteren går rundt.

grunnen til jeg spurte var at han sa av og til var den "rett å slett heilt dau" da tar jeg den som om det ikkje skjer noe som helt når man vrir på nøkkelen!

som jeg sier av og til går det litt fort i svingene her så er ikke alltid like greit å huske alt man leser.. men ikke slakt meg av denn grunn da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til jeg spurte var at han sa av og til var den "rett å slett heilt dau" da tar jeg den som om det ikkje skjer noe som helt når man vrir på nøkkelen!

som jeg sier av og til går det litt fort i svingene her så er ikke alltid like greit å huske alt man leser.. men ikke slakt meg av denn grunn da :p

Har gjort samme feil selv... :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider