Gå til innhold

Klutch & Girkasse problemer


dudeskyline

Anbefalte innlegg

Dette er ikke til å tro. Har snakket med Mekonomen, Veng og flere høggere. Det finnes ingen venstre drivaksel hverken i Norge eller i Europa.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne drivakslinger finnes da i massevis på huggerier. bruk en 2.0 se med abs.

 

fant da mange da jeg sjkekket forleden.

 

Jeg brukte vanlig 2liter med abs på den primera gten jeg hadde

 

Drivaksel vf - NISSAN/DATSUN - PRIMERA 91-96 - 2.0I LX-P10 - Årsmod. 95

- Kvalitet: B- DeleNr: 72465- Karosseri: 5D COMBI- ChassisNr: SJNFCAP10U0533440- Farge: GRØNN- Motor: 4 CYL INSP- MotorStorrelse: 2.0I-16V- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 128- Opplysninger: MED ABS

>> Lagerliste oppdatert: 17.06.2005

Grønvold's Bil-Demontering - Telefon: 62 34 28 00 - Faks: 62 34 28 56

 

Drivaksel vf - NISSAN/DATSUN - PRIMERA 91-96 - SLX - Årsmod. 91

- Kvalitet: B- DeleNr: 121657- Karosseri: 5D STV- ChassisNr: JN1TCAW10U0007932- Farge: LYS BLÅ- Motor: SR20DE- MotorStorrelse: 2.0I MONOP- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 217000

>> Lagerliste oppdatert: 17.06.2005

Saggrenda Bilopphuggeri - Telefon: 32 76 51 64 - Faks: 32 76 55 08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne drivakslinger finnes da i massevis på huggerier. bruk en 2.0 se med abs.

 

fant da mange da jeg sjkekket forleden.

 

Jeg brukte vanlig 2liter med abs på den primera gten jeg hadde

 

Drivaksel vf - NISSAN/DATSUN - PRIMERA 91-96 - 2.0I LX-P10 - Årsmod. 95

- Kvalitet: B- DeleNr: 72465- Karosseri: 5D COMBI- ChassisNr: SJNFCAP10U0533440- Farge: GRØNN- Motor: 4 CYL INSP- MotorStorrelse: 2.0I-16V- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 128- Opplysninger: MED ABS

>> Lagerliste oppdatert: 17.06.2005

Grønvold's Bil-Demontering - Telefon: 62 34 28 00 - Faks: 62 34 28 56

 

Drivaksel vf - NISSAN/DATSUN - PRIMERA 91-96 - SLX - Årsmod. 91

- Kvalitet: B- DeleNr: 121657- Karosseri: 5D STV- ChassisNr: JN1TCAW10U0007932- Farge: LYS BLÅ- Motor: SR20DE- MotorStorrelse: 2.0I MONOP- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 217000

>> Lagerliste oppdatert: 17.06.2005

Saggrenda Bilopphuggeri - Telefon: 32 76 51 64 - Faks: 32 76 55 08

 

Da er det rart når jeg ringte til 16 huggerier og kun Lunds Bilopphugging som sier at de muligens har , men må sjekke på Mandag'n. Takk for opplysningene. Skal ringe til Grønvold's bil-demontering på nytt på Mandag

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klutchen og girkassa er fikset , men nå fant jeg ut jeg har knekt venstre drivakselen tvers av. Godt gjort. Trenger en venstre drivaksel fra en Nissan Primera P10 med ABS.

Skulle til å si det, sikker på at det ikke er drivakselen. Var bombe sikker på at jeg også tok girkassa, når drivaskelen min røyk...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å si det, sikker på at det ikke er drivakselen. Var bombe sikker på at jeg også tok girkassa, når drivaskelen min røyk...

 

Det skal mye krefter til for å knekke den tvers av. Når jeg holdt de to delene i hånda , måtte jeg bare le og le. Det blir mindre sladding fremover.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye krefter til for å knekke den tvers av. Når jeg holdt de to delene i hånda , måtte jeg bare le og le. Det blir mindre sladding fremover.

Joda når jeg stod å demonterte forstillinga mi, mens halv mekaniker familen min stod å så på, fikk jeg komentaren: "Fy faen gutt, hvordan er det du kjører bilen din? Du må jo ha stått stille å burna siden du fikk lappen.." (24 timer etter jeg fikk lappen)

 

Men les hva eGTturbo har skrevet over...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør vel alle her skjønne snart at det som egtturbo sier om rust, er problemet. Drivakslene er solide som faen dem så lenge det ikke er rust inni hylsa. Da jeg knakk min så satte jeg på en aksel som hadde gått 250000km og det er ett år siden. Jeg har ikke til vane og burne så jævli mye men jeg kjører hardt til tider. Så vis drivakslene skulle være underdimensjonert så bør vel 400nm ha tatt knekken på dem hele tiden, men det gjør dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør vel alle her skjønne snart at det som egtturbo sier om rust, er problemet. Drivakslene er solide som faen dem så lenge det ikke er rust inni hylsa. Da jeg knakk min så satte jeg på en aksel som hadde gått 250000km og det er ett år siden. Jeg har ikke til vane og burne så jævli mye men jeg kjører hardt til tider. Så vis drivakslene skulle være underdimensjonert så bør vel 400nm ha tatt knekken på dem hele tiden, men det gjør dem ikke.

 

Når jeg kjøpte denne bilen , så hadde sivilpurken allerede skiftet alt av slitedeler. Da hadde den kjørt underkant av 100000 km. Nå har den kjørt rundt 170000km. Jeg har kjørt og skiftet alt av slitedeler så langt jeg kan huske. Han er ikke knekt i hylsen, derimot et annet sted, ikke noe tegn til rust, men en kraftig sladding i en venstre veikryss i andre gir. Det er tydelig dekkslitasje i overkant av 10-15 m bortover veien. Ja, jeg kjører den opp i 200 km /t i nesten hverdag, spesielt i Skulleruddumpa. Jeg er også enig i rustproblematikken. Det er bare det at det ikke gjaldt i min tilfelle.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, er jo mulig at kraftig overlegg med rykk i gassen kan forårsake noe slikt, men mine 250 hk og p10turbo sine 300 hk har aldri klart noe slikt... Men nå har jeg burnet kanskje 2 ganger på 3 år og aldri med overlegg da så vet ikke.....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår