itsmehc Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Her er noen grafer jeg fant på harddisken min, ser ut som om det er fra den gangen JUN Auto brøt 1000 hp grensa på sine biler 1997. Sikkert kjedelig for noen, men jeg kan ikke huske å ha sett slike grafer fra Dahlback. Ps husk at dette er lenge siden og sikkert "vanlig" med slike tall i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 hehe ganske skarp kurve det der.. Sikkert digg følelse når du runder 6000rpm :drive2 Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 eg forstår ikkje, mister den 300 hester fra 4000 til 4001 rpm, og så øker det igjen? eller har de sluppet gassen underveis? :confused: Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itsmehc Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 etter gear shift, så må turbo trykket bygge seg opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svinball Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Har de målt hestene med G-måler da? Man girer da ikke på rulle, vel? Dessuten: Når du girer vil turtallet gå ned, ikke bare hestene... Det er ikke en sånn type Twin turbo som noen Supraer er levert med... Der den ene turboen tar over når den andre tar slutt? så har de bommet litt med forholdet mellom de... (Det heter vel Bi-turbo, men det hørtes så europeisk ut... puke ) Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Må si jeg reagerte litt på den tabellen der selv ja.. Fordi gir skifte hørtes litt merkelig ut på rulle ja. Så skikkelig udigg å kjøre med hvis det er sånn hvertfall ;) Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itsmehc Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Det var ikke meininga å gi noe korrekt svar men, det går sikkert ann å gjøre det på flere måter. Se denne videoen her. http://www.eiptuning.com/eip/video/R32/EIP_R32_600_HP_0001.wmv Første omgang sakte gearing opp til riktig gear så blås på, neste omgang maks gass i noen av gear'a. Som dere ser så gir det ganske stor forskjell i hovrdan grafen tegnes(kurven detter ned etter gear shit på siste grafen). Men e kan jo ta fullstendig feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hmm ja starter man ikke så og si på siste giret nesten? litt off topic: Er det noe som helst forskjell på PS og Hk? det er vel det samme? Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Det var ikke meininga å gi noe korrekt svar men, det går sikkert ann å gjøre det på flere måter. Se denne videoen her. http://www.eiptuning.com/eip/video/R32/EIP_R32_600_HP_0001.wmv Første omgang sakte gearing opp til riktig gear så blås på, neste omgang maks gass i noen av gear'a. Som dere ser så gir det ganske stor forskjell i hovrdan grafen tegnes(kurven detter ned etter gear shit på siste grafen). Men e kan jo ta fullstendig feil... Har ikke peiling egentlig, men effektkurven blir jo seendes merkelig ut da ;) Er nok kanskje sånn som du sier.. Hvis jeg husker riktig nå (ikke skyt meg hvis det er feil) så er ikke PS og HK heelt det samme.. er forskjellige måter det regnes ut på (?) Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Siden dette er litt gammelt, så på gamle dynamometer er det enkelte ganger "lette ruller" og andre ganger "tunge ruller". Jeg vil tippe dynamometeret her var av hydrauliske typen (lette ruller) og da er det ikke unormalt å starte i 2de gir og deretter når motstanden legges på gire opp til giret hvor målingen skal foretas. Mer om dynamometer og forskjellene finner du her. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Har ikke peiling egentlig, men effektkurven blir jo seendes merkelig ut da ;)Er nok kanskje sånn som du sier.. Hvis jeg husker riktig nå (ikke skyt meg hvis det er feil) så er ikke PS og HK heelt det samme.. er forskjellige måter det regnes ut på (?) HK= hestekreft PS= pferdstyrken Det betyr akkurat det samme i norge og tyskland ihvertfall.. Men om hva det betyr i Japan vet jeg ikke.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 HK= hestekreftPS= pferdstyrken Det betyr akkurat det samme i norge og tyskland ihvertfall.. Men om hva det betyr i Japan vet jeg ikke.. Ah, stemmer det.. tenkte på noe annet jeg ;) Kommer ikke på det i farta riktignok doh Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hver gang jeg har vært på rulla har det som regel blitt gjort slik at maskinen har begynt å måle hk når jeg har lagt inn 4giret.... og måler da helt til jeg drar maks på 4 giret. Rulla heter Mustang dynometer. altså jeg fyrer bilen og girer opp til 4 gir .. så trykker operatøren på START og jeg gir bånn gass fra ca 2000rpm tror jeg... og holder den all the way til 8000rpm. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itsmehc Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Link om hestekrefter. http://en.wikipedia.org/wiki/Horse_power Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hmm var veldig NESTEN det samme da:) 1 PS = 75 kp·m/s = 735.49875 W = 1.013869665424 hp (SAE) Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.