Gå til innhold

skifte støtdempere, fjærer og tannstang

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

skal skifte dette på bilen min i morgen, fredag, og helgen om jeg gidder/trenger tiden.. skal senke den, ha på r-sportdempere og servotannstang.

 

Noe jeg burde vite, spesialverktøy jeg kan få bruk for? Har fjærklemmer og bortsett fra det kan jeg ikke se at jeg trenger noe spesialgreier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bytte dempere og fjærer bak = 1 time.

dempere og fjærer foran = 3 timer (om du er treg)

bytte tannstang = 1 time

 

så 5 timer med klundring da ;)

 

lykke til :)

 

edit: ser kanskje ut som et dårlig regnestykke, men legger alltid litt tid til for klundringa sin del siden han ikke har gjort detta før)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid kjekkt å ha muttertrekker vedsiden av seg ;) det fikk jeg erfare da jeg holdte på med dempertårnet! :O og en endeledsfjærner for styrestaget HVIS du må av med det ;) ...og kanskje et gjengeverktøy hvis du blir litt hissig på grøten åtenker på at festet til styrestaget er hodet til den du hater mest angry ;) heheheheh....jeg fikk bruk for gjengeverktøy og muttertrekker...muttertrekker er forsåvidt høvelig på fjærklemmene også! så slepper du å plages med å vri den forbanna skralla 99999999999999 ganger fram og tiblake ;) lykke til! og hust å børst alle boltene med stålbørst så du slipper å ødelegge mutterne og vente til neste dag for å kjøpe nye! ;) hehehe....jeg hadde det litt slik! sombrero sombrero sombrero

 

stå på locked!skift alle pakninger også samtidig...så slipper duå høre alt;) kanskje misforsto jeg spørsmålet! men jeg er en sweetguide! og skiftbremseklosser også! :D heheheheh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid kjekkt å ha muttertrekker vedsiden av seg ;) det fikk jeg erfare da jeg holdte på med dempertårnet! :O og en endeledsfjærner for styrestaget HVIS du må av med det ;) ...og kanskje et gjengeverktøy hvis du blir litt hissig på grøten åtenker på at festet til styrestaget er hodet til den du hater mest angry ;) heheheheh....jeg fikk bruk for gjengeverktøy og muttertrekker...muttertrekker er forsåvidt høvelig på fjærklemmene også! så slepper du å plages med å vri den forbanna skralla 99999999999999 ganger fram og tiblake ;) lykke til! og hust å børst alle boltene med stålbørst så du slipper å ødelegge mutterne og vente til neste dag for å kjøpe nye! ;) hehehe....jeg hadde det litt slik! sombrero sombrero sombrero

 

stå på locked!skift alle pakninger også samtidig...så slipper duå høre alt;) kanskje misforsto jeg spørsmålet! men jeg er en sweetguide! og skiftbremseklosser også! :D heheheheh....

 

haha. slo du på toppen av gjengene på endeleddet? du skal slå på godset rundt pga det er konisk, den bare spretter ut til slutt ;) er 0 problem, og er det noe du sliter med bruker man bare kobberhammer, inn igjen er det bare å bruke vannpumpetang, easy match for deg detta veitdu locked.. ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... JEG BUMMA på godsett rundt! faen meg så hissig jeg ble! :D og ødela pakkningene der også! :O hehe...frøste gangen jeg gjordedet vettu! :P

 

hehe, kan da ikke være sååå vanskelig å kordinere en hammer :P

, neida skal ikke mobbe.

trenger ikke alltid slå så hardt, enten mange litt harde slag, eller 1-2 HARDE slag, men da hjelper det ikke med urmaker verktøy ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trikset med endeleddet klarte jeg å gjøre på mercen en gang også... :D Satte på nytt ledd, men så hadde jeg faen meg gjort noe feil, husker ikke hva, så jeg måtte ha faenskapet av igjen. Og da satt det som veggen. Blei så inni h******s forbanna. Fram med slaghammern og slå i stykker alt som heter gjenger! Endte med at jeg måtte ta baufila og sage av de øverste gjengene på det splitter nye endeleddet for å få på mutter'n... Jeg lærte i alle fall å være veeeldig snill med endeledd ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endeledet på styrestaget og bremseledningene skal ikke tukkles med ;)

 

joda, så lenge man veit hva man driver med så, og lite tips, være sint å skru bil er DÅRLIG kombinasjon (så lenge det ikke er noe gammelt drit, feks eksosannlegg som skal av bilen og ALDRI på igjen)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, så lenge man veit hva man driver med så, og lite tips, være sint å skru bil er DÅRLIG kombinasjon (så lenge det ikke er noe gammelt drit, feks eksosannlegg som skal av bilen og ALDRI på igjen)

 

Du blir litt sinna når du har ligget å knota i evigheter under ei hælvetes merce som har tusen ting du kan banke huet inn i, og alt sitter som om det skulle vært sveisa fast, det er grisekaldt, og INGENTING bare sklir på plass! Det er en grunn til at MB tar en formue i timen for å skru på de knotebilene...

 

På Volvo er jo alt i forstillinga piece of cake å bytte! ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår