Gå til innhold

Kjøpe 740 GLE

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en '86 740 GLE.. den har rulla 450 000km.

Skal bare vere en nr2. bil/vinterbil. hva kan vere i veien med bilen? ALT utslitt eller er det ikke uvanli at dem går så langt.. var jo en hel side på finn.no med biler som hadde rulla godt over 300k...

han skal ha 7900kr for den med defekt dynamo og eksosanlegg men med den km. standen burde den virkelig gå an å få mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den burde gå myyye billigere enn det. Er det den som står på finn? Ble nettopp solgt en '86 740GLE (tror det var E) i Tønsberg som hadde gått 300-og ettellerannet. Den stod til 5000,- inkludert årsavgift, eu-godkjent i februar. Ellers er jo motor og drivverk stort sett som i 240. Karosseriene virker litt tynnere, så de ruster fortere igjennom.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ticen min har gått 425000. kjørt opp og ned til afrika(!) så det har jo blitt endel langkjøring og fulgt service opp til 365000.. kjørt mye biler som er mye værre enn den med halvparten av km. eneste man så det på var setene. cluthen hadde ikk blitt bytta en enseste gang så det tyder jo på mye pen kjøring. tror nok det har mer å si på hvordan en bil er kjørt enn hva tellern sier. men de fleste er jo "liveredd" for en bil som er gått over 200`.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 740 tic har nå godt 350000! Bilen er gulla god!

Bruker ikke mere olje enn normalt og ikke noe slark

i verken drivverk eller styring!

Har vært plaget med litt vann i bilen

men det er fikset nå..

Har du mulighet og se på bilen så ser du fort

hvordan den er!

ikke fokuser så mye på hvor langt den er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en km.stand viser jo bare hvor langt bilen har rulla, men sier ingenting om hvordan bilen er behandlet. Selv sett en V70 1999-mod. som har rulla 120000km og den tikker høyt!! Man hører den er rævkjørt på 30-40meter. Så en km.stand er ikke så mye bry seg om.

Men selvfølgelig blir ting slitt gjennom tiden og da kommer det helt ann på når dem har blitt bytta ut.

Du vil jo også se hvordan lakken ser ut og den "ser sliten" ut. Ta helhets inntrykket isteden for å se på km. stand.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 740 rullet over 400 000km.. eneste mann så det på var steinsprang på panser, og at lommene på dørene var sprukket(hardplast å kulde er no drit)

Setene i bilen var strøkene, til tross for km stand..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locked: Var inne og kikka på annonsen nå. Den ser jo ikke helt ille ut, og med cd-spiller, felger og årsavgift inkludert, så er det jo ikke mange kronene man snakker om for selve bilen. Hvite blink foran har den jo også ;) Men den nyprisen han refererer til for felg/dekk er vel noen år gammel kanskje... hehe.

Her er forresten den jeg nevnte lenger oppe, som ble solgt i Tønsberg nettopp: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1118360572926?finnkode=5528266 Det var en 84, ikke en 86, som jeg skrev. Men den hadde jo bare stålfelger.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locked: Var inne og kikka på annonsen nå. Den ser jo ikke helt ille ut, og med cd-spiller, felger og årsavgift inkludert, så er det jo ikke mange kronene man snakker om for selve bilen. Hvite blink foran har den jo også ;) Men den nyprisen han refererer til for felg/dekk er vel noen år gammel kanskje... hehe.

Her er forresten den jeg nevnte lenger oppe, som ble solgt i Tønsberg nettopp: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1118360572926?finnkode=5528266 Det var en 84, ikke en 86, som jeg skrev. Men den hadde jo bare stålfelger.

kunne godt tenkt meg den bilen for 5000kr elns. men så for meg at det var litt vanskelig å prute når han så for seg at de utslitte dekkene var verdt 16000kr på felg når han kjøpte dem..

driter jo egentlig i hvor langt den har gått. men det er jo en grei måte å prute på! skal bare ha en bil som starter og går hver dag og som jeg ikke behøver å vere redd for ødelegge sommer som vinter (har litt dårlige erfaringer med min kjørestil + turbo på vinterføre)

får jeg den for 5000 skulle jeg kjøpt den. men syns han kunne byttet dynamoen til den prisen slik at jeg kunne kjøre den hjem. evt. går det kanskje om jeg kjører uten lys på dagtid og har med et par batterier.. (må kjøre den ihvertfall 400km..)

Edit: har sendt epost til ham og sagt at jeg gir 5000 for bilen om den enten har "ny" dynamo eller at det følger med så mye strøm på batteri at jeg kan kjøre hjem.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider