Gå til innhold

Lavt ladetrykk på Corrado G60...

Ranger emnet


Raver^

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan gi meg noen tips på hvorfor jeg fremdeles har lavt ladetryk på kompressoren min, har 68mm ladehjul, SNS Stage 3 Chip og en 3,5 bar FPR...Har sjekket alle vakuumslanger og det er ikke noe lekk, har også sjekket alle rør som fører trykk, er heller ikke noe lekk her...Vakuumet viser ikke mer enn 0,3-0,4 og maks på ladetrykk er 0,75, så det tyder jo på at den mister trykk en plass, men vet ikke hvor???

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen kan gi meg noen tips på hvorfor jeg fremdeles har lavt ladetryk på kompressoren min, har 68mm ladehjul, SNS Stage 3 Chip og en 3,5 bar FPR...Har sjekket alle vakuumslanger og det er ikke noe lekk, har også sjekket alle rør som fører trykk, er heller ikke noe lekk her...Vakuumet viser ikke mer enn 0,3-0,4 og maks på ladetrykk er 0,75, så det tyder jo på at den mister trykk en plass, men vet ikke hvor???

 

Takker for alle svar...

 

har samme problemet selv, den lader bare 0.5-0.6, men ved fullgass i 5.gir så går den opp til 0.7.

Har nesten det samme oppsettet som deg borsett fra FPR, men pluss ISV re-route.

 

Noen som kan gi oss svar på dette ? burde g-lader overhales kanskje ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet selv, den lader bare 0.5-0.6, men ved fullgass i 5.gir så går den opp til 0.7.

Har nesten det samme oppsettet som deg borsett fra FPR, men pluss ISV re-route.

 

Noen som kan gi oss svar på dette ? burde g-lader overhales kanskje ?

 

Har du samme oppsettet som meg uten å ha økt bensintrykket???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den mindre ladetrykk når du nærmer deg toppen av turtallsregisteret?

 

Ladetrykket stopper omtrent på rundt 4500-5000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet selv, den lader bare 0.5-0.6, men ved fullgass i 5.gir så går den opp til 0.7.

Har nesten det samme oppsettet som deg borsett fra FPR, men pluss ISV re-route.

 

Noen som kan gi oss svar på dette ? burde g-lader overhales kanskje ?

 

Du må se hvilket vakuum du har på tomgang, er best å sjekke dette ved hjelp av kjørecomputeren(sjekk http://www.snstuning.com under DiY om du ikke kan dette)...Jeg har droppet re-route'en til fordel for en enveis-ventil som jeg har puttet inni slangen som går til retur-røret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samme oppsettet som meg uten å ha økt bensintrykket???

ja, kikka etter en regulator fra s2, men jeg fikk beskjedd at bensintrykket var høyt nok til oppsettet.

Mulig vi har forskjellig chip siden jeg er litt usikker på hva slags type jeg har!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare dusje på med spray på reima på g-lader? no spesiell spray jeg burde bruke ?

 

bruk silikonspray, men hvis den glir på reima bør du kunne høre det...Jeg fant ut at jeg hadde lekkasje tre plasser i lyddemperboksen på G-laderen, så blir nok å bestille RS-utblås fort som svint for meg:)...Alle jeg har snakket med anbefaler å sette på en bensintrykksregulator når du går på fra 70mm eller mindre...Det står også om dette på http://www.kompressor.no...Hvis ikke dette gjøres er det fare for at stemplene svir seg...ikke no gøy:)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet selv, den lader bare 0.5-0.6, men ved fullgass i 5.gir så går den opp til 0.7.

Har nesten det samme oppsettet som deg borsett fra FPR, men pluss ISV re-route.

 

Noen som kan gi oss svar på dette ? burde g-lader overhales kanskje ?

 

 

Gå over med såpevann på alle slanger og skøyter...Da vil du se om det bobler og om det er lekkasjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk silikonspray, men hvis den glir på reima bør du kunne høre det...Jeg fant ut at jeg hadde lekkasje tre plasser i lyddemperboksen på G-laderen, så blir nok å bestille RS-utblås fort som svint for meg:)...Alle jeg har snakket med anbefaler å sette på en bensintrykksregulator når du går på fra 70mm eller mindre...Det står også om dette på http://www.kompressor.no...Hvis ikke dette gjøres er det fare for at stemplene svir seg...ikke no gøy:)...

SNS har chip for 3 bar FPR og 68 hjul, ikke noe problem det

 

Såpevann på utblåset er fint ikke sant ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår