Gå til innhold

Fylle vann i en Golf 3 GTI

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Golf 3 GTI 8V som jeg skal skifte termostat på. Men det jeg lurer på før jeg begynner er hva som er den beste måten å fylle motoren/radiatoren og slanger med vann igjen? Den letteste og beste måten uten å få luft i?

Takker for svar

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal funke å fylle opp, kjøre en liten tur (evt la motoren gå litt) og så etterfylle. Gjør det her til det ikke synker mer? Hvis du ser det blir for varmt, så stopp med en gang. Vær oppmerksom på at den sjelden viser rett temperatur hvis det er for lite kjølevæske på tanken..

Jeg er ikke helt sikker her, men tror dette skal gå greit.. Håper noen kan bekrefte/avkrefte denne fremgangsmåten?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal funke å fylle opp, kjøre en liten tur (evt la motoren gå litt) og så etterfylle. Gjør det her til det ikke synker mer? Hvis du ser det blir for varmt, så stopp med en gang. Vær oppmerksom på at den sjelden viser rett temperatur hvis det er for lite kjølevæske på tanken..

Jeg er ikke helt sikker her, men tror dette skal gå greit.. Håper noen kan bekrefte/avkrefte denne fremgangsmåten?

går helt fint å gjøre det på den måten, men kan i tilleg knipe litt på div.slanger når du fyller vann.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du i tillegg står i bratt oppoverbakke, eller oppjekket slik at påfyllingen (nesten) blir høyeste punkt har du gode odds!

Det blir ikke så enkelt, for påfyllingen er i bakkant av motoren ;)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så enkelt, for påfyllingen er i bakkant av motoren ;)
Der ser du, jeg har aldri eiet en golf! Men logikken gjelder vel fremdeles - få påfyllingen så høyt som mulig...

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider