Gå til innhold

hvor vil DU ha bane?

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Mange syter over få baner i norge må si jeg er enig..

er vel egentlig bare 3 store fine baner.. resten er jo bare forvokste gocart baner..

(de 3: ACR, Våler og skogen)

 

det store problemet er selvsagt å finne et sted langt fra pensjonister og midt i en skog.. helst med høye fjell mellom den og nærmeste befolkede område..

selvsagt i et land som noge er det mangel på slike steder som er plasert i nærheten av motorveier eller andre store veier.. eller i sentrale strøk..

 

så er det noen her som vet om plasser som passer?

husk.. mye skog... sentralt.. langt fra folk.. nær motorvei..

finnes det fortsatt slikesteder i norge?

 

jeg tror jeg har funnet ET!

det er nord for E18.. i skogene mellom Larvik og porsgrunn..

her snakker vi snart en 110kmt-4felts motorvei (HA!) og bare noen få.. milometer fra en stor havn... (Larvik har danskebåten og sandefjord har strømstadbåten)

 

så er lett å komme til fra utlandet.. dvs mulighet for STOR bane..

Det virker som det er minimalt med hus i området.. faktisk ser på området på norgeibilder.no og så langt har jeg funnet 2 gårder..

som tilfeldigvis er plasert der jeg kunne tenkt å ha banen :P

det er et området med mye fjell og hele omårdet er en stor skog..

 

problem? utenom å tenke på penger.. støtte.. osv så er det veldig nær farris.. og i kjose (nærmeste tettsted) er det byggestopp pga forrurensing..

planlegger faktisk en roadtrip der i morgen bare for å se på området :P

 

vel det er et sted.. vet noen av dere om et annet?

 

(hvis noen lurer så er grunnen til at jeg startet dette fordi hvis banen de planlegger i skien er lame eller ikke blir noe av så vurderer jeg sterkt å prøve å få igjennom en bane i vestfold :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk.. mye skog... sentralt.. langt fra folk.. nær motorvei..

 

Ø: sentralt - langt fra folk ??? er ikke dette en direkte motsetning?

 

uansett, er mye fete steder opp mot kongsberg...

Ikke akkurat, fordi ett sentralt område trenger ikke bety at nærmeste nabo er ett boligstrøk ;)

Mo f.eks. ville ikke jeg kalt sentralt..

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo er vel ganske sentralt mitt i Norge og skal visst være rå å kjøre på.

 

Nå jobbes det med to banealternativer på sør Vestlandet. Det eine er ganske handfast og er i Sokndal komune heilt sør i rogaland. Der er området allerede regulert til industri/gruvedrift, så støy vil ikkje bli noen problem.

 

Det andre alternativet er i Sandnes og Jærenområdet, men det er diskusjon om fleire områder.

 

Alternativ 2 vil være det som ligger mest sentralt i forhold til mitt område og Haugesund. Men alternativ 1 vil nok trekke litt meir folk fra sør.

 

Personlig så stemmer eg for at me får begge på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk.. mye skog... sentralt.. langt fra folk.. nær motorvei..

 

Ø: sentralt - langt fra folk ??? er ikke dette en direkte motsetning?

 

uansett, er mye fete steder opp mot kongsberg...

nei .. hvis du ser på hvor norges feteste bane ligger så ser du hva jeg mener med sentralt..

ACR ligger et sted som gjør den direkte utilgjengliug for de fleste..

STCC folka synes den var for langt unna.. tilogmed og det er en relativt stor serie

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo er vel ganske sentralt mitt i Norge og skal visst være rå å kjøre på.

 

Nå jobbes det med to banealternativer på sør Vestlandet. Det eine er ganske handfast og er i Sokndal komune heilt sør i rogaland. Der er området allerede regulert til industri/gruvedrift, så støy vil ikkje bli noen problem.

 

Det andre alternativet er i Sandnes og Jærenområdet, men det er diskusjon om fleire områder.

 

Alternativ 2 vil være det som ligger mest sentralt i forhold til mitt område og Haugesund. Men alternativ 1 vil nok trekke litt meir folk fra sør.

 

Personlig så stemmer eg for at me får begge på sikt.

At det er midt i Norge er jo greit, jeg sier ikke at vi IKKE burde ha bane der :)

Men hvis vi først skal få en ny bane, så må man tenke på at vi gjerne vil ha folk fra utlandet dit, og gjerne tenke på hvor mesteparten av norges befolkning bor, altså ikke rundt Mo og nordover.. Hvis du skjønner hva jeg mener?

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to baner på østlandet og en i Nordland. Da bør dei tre neste komme på Vestlandet og i Trondheimsområdet. En i Rogaland sør for Stavanger og en i Bergensdistriktet. Deretter en på vestsida av Oslofjorden som nummer 4. Meir enn 7 baner i Norge er det neppe grunnlag for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to baner på østlandet og en i Nordland. Da bør dei tre neste komme på Vestlandet og i Trondheimsområdet. En i Rogaland sør for Stavanger og en i Bergensdistriktet. Deretter en på vestsida av Oslofjorden som nummer 4. Meir enn 7 baner i Norge er det neppe grunnlag for.

 

Ey!

 

Det bor folk i Troms også!

Og når du sier i Nordland, mener du jo heeeelt sør i nordland... det er jo ikke nært nok.

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat, fordi ett sentralt område trenger ikke bety at nærmeste nabo er ett boligstrøk ;)

Mo f.eks. ville ikke jeg kalt sentralt..

 

Hvis du hadde plasert Oslo hvor Mo ligger, så hadde du hatt en knappe 20min tur til Norges feteste bane =)

 

Og vi er da sentrale vi notin

 

Men, drit i nye baner og få gjennom reisestøtte til alle som skal kjøre på banen her heller =) For det første forfaller den og går konk hele tiden, og for det andre får vi noe å ta oss til, nemlig se på dere med heftige biler på en knall bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey!

 

Det bor folk i Troms også!

Og når du sier i Nordland, mener du jo heeeelt sør i nordland... det er jo ikke nært nok.

 

 

Eg vett godt at Mo knapt kan reknes son Nord Norge. Plassene og anntallet er med hensyn at det skal være økonomisk grunnlag for å drive banene. Og etter å ha feriert, jobba og vært i militæret nordafor en god del dei siste 25 åra har eg fått inntrykk av at 20 mil er som å besøke naboen :rolleyes:

 

Men tenker en på avstander bør det absolutt en bane til i mitt Troms slik at det var grei avstand fra Tromsø, Vesterålen, Lofoten og Ofoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår