Gå til innhold

Nissan Sunny N14

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Vel... jeg må vel kanskje legge inn litt info om bilen min her, da den har gått gjennom et par forandringer. ikke så store, men noen!

om bilen:

Nissan Sunny 1.6 SR, typ N14, 102 hk

Kjøpte den i Oktober 2004, og den har gjennomgått et par forandringer.

Da jeg hentet den var den helt orginal. Hadde tilogmed orginale hjulkapsler, noe som jeg synes er tøft!

Her er hva jeg har gjort med bilen:

*Cobra senkefjærer 40/40 (kunne godt vært lavere)

*Pioneer 7700 spiller, Rockford forsterker, MTX 12" bass, Pioneer 13 cm komponentsett bak, Pioneer Frontsett 4x6 forran, noname tweeters forran

*Laget basskasse i glassfiber i reservehjulsbrønn

*2" eksos fra katalysator og bakover fra Eksosen i Lier

*Momo comando ratt

*7x17" Wolk replika felger

*Yokohama AVS Sport 205/40-17 dekk

Slik så den ut for et par dager siden:

CIMG0480.JPG

bagasje.JPG

CIMG0477.JPG

Den første uka jeg hadde bilen hadde jeg innbrudd, og jeg kjørte på et rådyr.

Innbruddet resulterte i masse glass i bilen, bøyd dørkarm, og en stjålet CD mappe. Rådyr"jakta" resulterte i forskjerm og blinklys bytte!

Da jeg skulle sette på forskjermen så måtte jeg ta av kanskskjørtet og under der var det rust. Jeg erget meg over dette hele vinteren og først for en uke siden gikk jeg til en oppretter/lakkerer som kunne fjerne rusta for meg!

Bilen ble satt til han tirsdag morgen denne uka, og jeg fikk den igjen i går ettermiddag. Rust er pusset bort, nye kanaler er på plass, div hull er sveiset igjen, og bulker skal bort.

I går satt jeg og min kjære å tok av baklampene. Det tok noen timer fordi de var satt inn med noe skikkelig kjitt type rutelim, og dette måtte rengjøres! Samtidig fjernet jeg det gule inni blinklysene bak!

Noen bilder av demontering, rustsveising og hvordan den ser ut nå!

CIMG0480.JPG

CIMG0500.JPG

CIMG0502.JPG

CIMG0505.JPG

CIMG0511.JPG

CIMG0529.JPG

CIMG0530.JPG

CIMG0531.JPG

CIMG0532.JPG

CIMG0535.JPG

CIMG0537.JPG

CIMG0540.JPG

CIMG0541.JPG

CIMG0543.JPG

CIMG0544.JPG

CIMG0545.JPG

CIMG0546.JPG

CIMG0547.JPG

CIMG0548.JPG

CIMG0549.JPG

CIMG0550.JPG

CIMG0551.JPG

CIMG0559.JPG

Som dere ser så har jeg tatt vekk lykteviskere forran, og Vindusvisker bak. Hadde tenkt å fjerne antenna, men jeg orker ikke da jeg hater taktrekk! hehe..

Mer info kommer så fort jeg får gjort noe!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fint prosjekt. :) Skulle ønske jeg hadde mot/tatt meg råd til å begynne på noe slik.

Skal du ha samme farge? Regner med den blir hellakkert. Har du noen videre planer?

Det blir samme farge ja.. Gidder / orker ikke / har ikke penger til å ta inni karmer osv. Men alle lister skal tas, selv om Birger'N og lakkleverandører ikke anbefaler dette. Videre planer.. hmm.. vet ikke helt.. tar ting om det kommer. Gidder ikke si at jeg skal ha turbo, selv om det hadde vært kjempe kult osv. Har en T3 liggende som kan brukes, men jeg tar ting som det kommer!

Man må bare begynne med noe sånnt som dette hehe.. er no dritt å utsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil da gitt!;) Jeg skal selge min jeg da. Har ikke gjort noe med min, men søren og lite som skal til, skikkelig fin bil! Lykke til videre!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir samme farge ja.. Gidder / orker ikke / har ikke penger til å ta inni karmer osv. Men alle lister skal tas, selv om Birger'N og lakkleverandører ikke anbefaler dette.

Det er dette som hadde vært aktuelt for meg også, syns fargen jeg har på bilen er pen også. Nå har jo jeg riktignok litt større bil enn deg, men hva er ca-prisen på lakkeringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger!

Spiffy: Stylingen til denne bilen liker jeg ikke over hodet! Bortsett fra det som Jap_Power postet! Det Add-on greiene har jeg lagt på hylla!

Jap_Power: Takker! Ville ha noe som ikke alle andre har, men det er allerede fler og fler som får seg dem!

Kimern: Det er bare å begynne! HAr du fått lappen enda?

avz: Så du skulle selge din! Men sto det ikke 62 k i annonsen? Jeg synes det var litt i det drøyeste laget! Men det er jo en fin bil da!

awt: Prisen jeg betaler er vel en ca 8000 tenker jeg. Og da fjerner han all rust, retter bulker, sveiser igjen div hull osv osv.. Jeg pusser bilen ned selv.

:respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect Til alle som er lakkerere eller opprettere som må pusse! Fy fan for en jobb! Det er godt det er litt stille på jobben så jeg kan få gjort litt her og :D

Plukket av speil i går, og holder på å pusse! Det er slit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hmm.. bilen ble hentet i går og pusset ned igjen i dag. Resultatet var ikke bra i det heletatt.. Fargen var blitt brun. så i dag har jeg pusset den ned igjen og skal lakkeres opp i tornado rød.

FRUST!!!

Æsj det er surt når du har gleda deg til å se bilen så er det helt annen farge en du forestlte deg. Men det blir rått med tornado rød !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det er surt når du har gleda deg til å se bilen så er det helt annen farge en du forestlte deg. Men det blir rått med tornado rød !!

Takk for medfølelse! Bilen er nå nesten helt ferdig pussa ned igjen.. skal bare ta kantene så skal den tilbake! også må alle delene pusses! Regner med å bli ferdig med pussing i løpet av dagen!

Var på møller skadesenter og fikk litt LY3D som tornadorød heter! Det ser smuud ut!!

Diverse bilder:

CIMG0573.JPG

CIMG0575.JPG

CIMG0576.JPG

CIMG0577.JPG

CIMG0578.JPG

CIMG0579.JPG

CIMG0583.JPG

CIMG0584.JPG

CIMG0585.JPG

CIMG0586.JPG

CIMG0587.JPG