Gå til innhold

Hvordan olje bruker dere?

Ranger emnet

Vagga

Anbefalte innlegg

Du bør vertfall bli kvitt shell oljen din !!

Har fått hørt temmelig mange "lekser" om at jeg F*** ikke må FINNE på å bruke shell motor olje..

En kompis skulle ha ei kanne på shell, med motor olje. jeg skulle betale den for han, og venta på at det skulle bli min tur.. Da kom det en mann inn, og så stoppa han ved siden av meg og sa, at den oljen der må ikke jeg finne på å bruke!! Den ødelegger motoren, smører ikke ordentlig og var bare drit..

Så jeg leverte den tilbake og kjøpte helder olje på statoil.

Fattern også mener oljen på shell er svært dårlig. Har hørt det også en del andre plasser.

Men nå vet ikke jeg hvor vidt det STEMMER dette her.. Arrester meg menst jeg er ute og sykkler :D

Jeg ville vertfall ikke brukt shell olje.

Jeg kjører med Castrol olje.. Tror det var GTX et eller annet..

Mvh.

Fredrik :scared

hehe. bare å bruke shell olje det ;) er helt greit til alle mulig bruk. helix ultra blir brukt i RCN osv så. (skiftes etter hvert heat, så har ikke så mye å si)

kjører selv på Helix plus, funker helt utmerket

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte felleskjøpets helsyntetisk 5w-40 olje på gamle B23A'en min.. fungerte helt fint. døde litt tidlig (180000km) men det var sikkert mest fordi jeg kjørte 15mil (inkl. grisekjøring over et fjell.. 600m stigning)) uten vannpumpe/dynamo :D

Er det kaldt der du bor eller? Hehe... :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, var lett regnvær og ca 10 grader. jeg kjørte uten grill og med noe søppel under panseret for å holde det så høyt oppe at stormlåsen holdt det igjen.. luftkjølt motor ;)

Boble-240 :D

Det viktigste med olje er nok uansett ikke hvilket merke den er, men at både den og filteret blir skiftet regelmessig, og at oljepumpa er i god stand. Og det hjelper lite å skylde på at det er olja som er dårlig fordi motoren tar kvelden, hvis vedlikeholdet av motoren forøvrig er helt fraværende! På den motoren jeg har i bilen nå stod fortsatt den originale(!!) rotoren fra 86 i! Hallo, en ny med turtallssperre koster 200kr, og man kan også bruke en uten sperre til en 50-lapp!! Den eneste olja jeg ikke stoler på er Comma. På 728'n jeg hadde røyk nemlig ene vippearmen rett etter at den olja var putta på. Den hadde tikka littegrann noen år, men aldri forverret seg noe spesielt. Jeg tror at en bedre olje enn Comma, hadde klart å smøre bedre slik at den ikke hadde blitt slått i stykker. Ellers sverger jeg til Pennzoil nå, mest fordi det er et kjent merke som man får til en fornuftig pris (298,- for 5 liter). Men jeg er ikke sikker på om jeg er helt fornøyd med den. Syns motorene tikker litt med den olja (gjelder både Merca og Volvo'n).

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var den ikke kjørt tom ;)

Nei, det stemmer, den var ikke fylt på ;) En motor går aldri HELT tom for olje, hvis ikke du demonterer den og rengjør den vet du. Tror det skjedde ifm et oljeskift. Litt sånn ordner det sjølv skift. Glemte visst ett eller annet, men samma det liksom...

Edit: Jeg skrev ikke hvor langt hun kjørte da, bare at hun kjørte i 5 dager. Det gikk mest i småkjøring, att og fram til butikk og jobb.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider