Gå til innhold

Hva kan jeg bruke min gammle pc til?

Ranger emnet

Predator

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fåttt meg en ny p4. Og da sitter jeg jo igjen med min gammle 500mhz! Kan jeg kobble disse sammen på noen måte slik at jeg får en harddisk exstra liksom,er jo greit med 40gb exstra + at jeg har en del ting på den filmer,programmer og etc.

Som jeg gjerne vil bruke på den nye...:( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 500Mhz maskinen din setter du i kroken i stua. Så kjøper du deg en fin brukt prosjektør som du kobler den opp mot. Du skaffer deg også et trådløst nettverk mellom den nye PC-en og den gamle, slik at du kan overfører filer og diverse herfra.

Samtidig skaffer du deg et bra anlegg som du kan ha sammens med prosjektøren. Og vips, så har du en flott liten filmbox stående i stuen, klar for spilling av DivX filmer ;) Kan være en god ide og støyisolere den på noen måter også. Vannkjøling foreksempel, eller noen asfaltmatter.

-

Du kan selvfølgelig også flytte hardisken fra den ene maskinen til den andre som du selv sier.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var å ribbe den for CD-brenner, RAM og harddisk som jeg stappet inn i en liten boks med et mini-itx hovedkort. Så nå har jeg en litt kraftigere mini-pc som antakelig havner i bilen etterhvert.

http://home.broadpark.no/~ebolsen/carputer.html

dvs. brenneren krevde mer strøm enn den lille strømforsyningen kunne levere, så den er tilbake i gamle-pc'en.

Egentlig er det bare å slenge inn en ny harddisk i gamle-pc'en også, så går den som en kule (nåja) den også.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

...var å ribbe den for CD-brenner, RAM og harddisk som jeg stappet inn i en liten boks med et mini-itx hovedkort. Så nå har jeg en litt kraftigere mini-pc som antakelig havner i bilen etterhvert.

http://home.broadpark.no/~ebolsen/carputer.html

dvs. brenneren krevde mer strøm enn den lille strømforsyningen kunne levere, så den er tilbake i gamle-pc'en.

Egentlig er det bare å slenge inn en ny harddisk i gamle-pc'en også, så går den som en kule (nåja) den også.

Det der var ikke ille! Ganske rått faktisk. Hvor mye har du kosta på dette prosjektet? Har du fått montert dette i bilen? Bilder?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville installert linux på den og brukt som webserver, ftp server, cvs whatever man "trenger" av server skit..

Jeg har en gammel pc stående å snurre som linux server. Den går aldri ned, du glemmer omtrent at den står på nedi kroken sin. Dessuten kan du styre alt fra et terminalvindu eller evt. noe virtuell desktop ting som vnc. Flott om du ikke vil ha to skjermer stående fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Det der var ikke ille! Ganske rått faktisk.

Takk, takk! kiddie

Hvor mye har du kosta på dette prosjektet?

Skal vi se... ca 2400 for kabinett og hovedkort, det er den dyreste biten. 1800 for monitoren og fm-transmitteren, noen hundringser i kabler, mus og småstæsj. Jeg lurer meg selv til å tro at RAM og HDD var gratis, og passer nøye på å ikke summere alt :-)

Har du fått montert dette i bilen? Bilder?

Nei, har drøyd det litt foreløpig. Vil sette opp alt skikkelig og være helt sikker på at frostnettene er over. Om greiene tåler store temperaturforskjeller er vel det største spørsmålet.

Bilder av pc'en på plass i bilen kommer på hjemmesiden etterhvert! Ikke hold pusten mens du venter bare :D

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider