Gå til innhold

e30 rullende langtidsprosjekt.

Ranger emnet


ehrnst

Anbefalte innlegg

Så da var asconaen solgt for den nette sum av 13000,- Satt her på jobben på mandag å surfa rundt på autodb (HYSJ) , rett før stengetid oppdager jeg en ny annonse på en 325i fra 85. Jeg kontaktett selgeren og avtalte et møte på tirsdag.

 

Bærum kl. 17.00:

Vi møtte eieren av bilen ved mc'ern på slependen, alt viste seg å være bra og etter en liten prøvetur bestemte jeg meg for å kjøpe bilen.

 

km: 270000

pris: 13000,- :)

 

senkesett med gule koni er bestilt.

 

bilder kommer snart

 

 

Kommende helgs aktiviteter:


    • Bytte olje. Motor, kasse, bakaksling
    • Plugger. Hvilke plugger er anbefalt?
    • Pusse rust. Sparkle etc.

 

forresten. kan noen behjelplige sjeler legge ut en oppskrift for justering av ventilene, scan gjerne fra haynes boka el. sjefen skal justere de på mandag, men huska bare hvordan det gjøres på 4'ern.

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes en gjør det selv guide på autopower.se...

Er vel ikke helt lovlig å skanne haynes boka?:)

 

Edit: Tror jeg roter litt nå... Fant den ikke nå lengre hvertfall...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmwe30.dk - de har en fin diy...

Jeg regner med at du har m20b25 motor.. så hvis ingen har satt det inn har du ikke hydrauliske løftere..

 

har du prøvd denne eller?

 

Dette må være en bil som er ombygd til 325 da?

For 325 kom ikke før på høsten i 86.

 

Da tror jeg du har hørt feil :)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd denne eller?

Ikke enda!

Kommer snart.. Må bare ha penger og tid sombrero Da det er mye annet som skal gjøres også.. Tenkte å kjøpe justeringsverktøy fra http://www.gasolin.no sånn at jeg er sikker på at det blir bra ;) Tror ikke det skal være så vanskelig heller

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda!

Kommer snart.. Må bare ha penger og tid sombrero Da det er mye annet som skal gjøres også.. Tenkte å kjøpe justeringsverktøy fra http://www.gasolin.no sånn at jeg er sikker på at det blir bra ;) Tror ikke det skal være så vanskelig heller

 

har fått bytta olja idag. hjalp bra på tikkinga, men min var ekstrem så litt justering skal jeg ordne på mandag uansett.

 

Men hva slags olje kjører dere med? jeg bytta til 5-50W fra Quakerstate. noen erfaringer?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes manualen ligger på nettet til nedlasting, bare til å søke litt rundt det, er ikke så vanskelig å finne...

Men den suger i forhold til skikkelige manualer som f.eks. Bently

 

 

hva mener du med suger? hvorfor er den ikke like bra?

 

ps noen som har bakfanger liggende?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser du skriver lenger opp her at du skal kjøpe deg spesialverktøy for og justere ventiler. Det er bortkasta penger, du vrir bare motoren slik at løftet på kamen peker ned, og da er det bare og løse opp den 10mm mutteren på vippearmen og legge mellom et følerblad på 0,25mm og press rundt den eksenterskruen til følerbladet henger litt fast, så skrur du til mutteren på vippearmen igjen. Gjør det på alle ventlien og det tikker garantert mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser du skriver lenger opp her at du skal kjøpe deg spesialverktøy for og justere ventiler. Det er bortkasta penger, du vrir bare motoren slik at løftet på kamen peker ned, og da er det bare og løse opp den 10mm mutteren på vippearmen og legge mellom et følerblad på 0,25mm og press rundt den eksenterskruen til følerbladet henger litt fast, så skrur du til mutteren på vippearmen igjen. Gjør det på alle ventlien og det tikker garantert mindre...

 

Skal dette gjøres på kald eller varm motor?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dette gjøres på kald eller varm motor?

 

Jeg har gjort det. 0.25 på kald motor 0.30 bladsøke på varm motor. Hva som gir best resultat vet jeg ikke, men jeg setter en tier på kald iom at jeg fikk gjort det på varm motor, og ble ikke helt fornøyd, men det hjalp betraktlig :)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår