Kjell Bøe Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Hei jeg skal skru på innsuget igjen og ser at det er med to typer innsugspakninger. En type som er blindet på den frammerste kjølekanalen på begge sider. Og en type som ikke var blendet. Hvem type er best for motoren? Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Vilken som er best for din kan jeg ikke svare skikkelig på, men det eneste jeg kan si er; Jeg har bytta endel innsugspakninger på '92-opp TBI motorer pga vannlekkasje, og ingen av de Fel-Pro pakningene jeg har brukt var blindet ved termostathuset. Siden TBI'n har "vått innsug", ønsket vel GM å sikre drift i kalde strøk ved å koble vannkanalene i bakkant med de foran i de innsugene, og tvinge vannet ut i bakkant av toppene og fram til termostathuset. Hvorfor de droppet det på de nye vet jeg ikke... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 oki... da går jeg for de uten blending. Vet noen hvordan jeg justerer ventil løfterne? Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Juster ventilene før innsuget går på, jeg mener det er lettest hvertfall, fordi du ser om motoren står på ØD for sylinder 1 eller 6 ved å se på løfterene. Har du en bok å se i? Kort fortalt er; Dra motoren rundt til tenningsmerket er på 0grader/ØD, for syl 1 (eller 6), og justere 8 stk vippearmer. Etter dette dra motoren rundt til den er på ØD for syl 6 (eller 1), og justere her. Hvilke du kan justere av gangen må du sjekke i en bok, husker ikke i hodet (annet enn selvfølgelig I og E på den syl som er på ØD) Det mange gjør feil med justeringa er å stramme for hardt, FØR du legger til en hel runde på justeringsmutterene. Man skal jo bare akkurat hente inn klaringa, uten å presse stempelet ned inni løfteren. Det jeg har funnet fungerer best for meg, er å prøve å rotere støtstangen med kun EN finger (presse på siden, ikke hardt), og når den ikke roterer mer er det akkurat ingen klaring. Skru så mutteren en hel runde inn etter dette. Har sett endel motorer uten komp. pga noe så enkelt å gjøre feil. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Hmmm.... Nå har jeg akkurat rukket og sette på innsug og fordeler :( Men det går vel likevel... Jeg satte motoren i ød for sylinder en før jeg begynte og montere ;) Jeg får prøve på dette i morgen, så får vi se hvordan det går :) Takk for tipsene så langt :) Mvh Kjell Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.