Gå til innhold

Innsugspakkninger på 87 350 tbi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal skru på innsuget igjen og ser at det er med to typer innsugspakninger.

En type som er blindet på den frammerste kjølekanalen på begge sider.

Og en type som ikke var blendet.

Hvem type er best for motoren?

Mvh.

Kjell Bøe

 

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilken som er best for din kan jeg ikke svare skikkelig på, men det eneste jeg kan si er; Jeg har bytta endel innsugspakninger på '92-opp TBI motorer pga vannlekkasje, og ingen av de Fel-Pro pakningene jeg har brukt var blindet ved termostathuset. Siden TBI'n har "vått innsug", ønsket vel GM å sikre drift i kalde strøk ved å koble vannkanalene i bakkant med de foran i de innsugene, og tvinge vannet ut i bakkant av toppene og fram til termostathuset. Hvorfor de droppet det på de nye vet jeg ikke...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juster ventilene før innsuget går på, jeg mener det er lettest hvertfall, fordi du ser om motoren står på ØD for sylinder 1 eller 6 ved å se på løfterene.

 

Har du en bok å se i? Kort fortalt er; Dra motoren rundt til tenningsmerket er på 0grader/ØD, for syl 1 (eller 6), og justere 8 stk vippearmer. Etter dette dra motoren rundt til den er på ØD for syl 6 (eller 1), og justere her.

 

Hvilke du kan justere av gangen må du sjekke i en bok, husker ikke i hodet (annet enn selvfølgelig I og E på den syl som er på ØD)

 

Det mange gjør feil med justeringa er å stramme for hardt, FØR du legger til en hel runde på justeringsmutterene. Man skal jo bare akkurat hente inn klaringa, uten å presse stempelet ned inni løfteren. Det jeg har funnet fungerer best for meg, er å prøve å rotere støtstangen med kun EN finger (presse på siden, ikke hardt), og når den ikke roterer mer er det akkurat ingen klaring. Skru så mutteren en hel runde inn etter dette.

Har sett endel motorer uten komp. pga noe så enkelt å gjøre feil.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

 

Nå har jeg akkurat rukket og sette på innsug og fordeler :(

 

Men det går vel likevel...

 

Jeg satte motoren i ød for sylinder en før jeg begynte og montere ;)

Jeg får prøve på dette i morgen, så får vi se hvordan det går :)

 

Takk for tipsene så langt :)

 

Mvh

Kjell

Mvh.

Kjell Bøe

 

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår