Gå til innhold

servo pumpen er død, hva annet går i stykker?

Ranger emnet

exuz

Anbefalte innlegg

Nå trår jeg på tynn is her;

Men, servoen åpner og lukker ventiler i tannstanga.. Når det ikke skjer så må du presse disse åpne via rattet... På en måte:D

Dermed risikerer du å sprenge pakninger osv i tannstanga, og dermed er det bare å begynne å spare til ny tannstang i tillegg til servopumpa..

Det vil faktisk bli tyngre enn om du aldri hadde hatt servo på bilen...

Konklusjon: Ikke sving uten servopumpe...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye logisk i det, men det er vel først når du svinger på rattet at disse ventilene åpner. Pumpa er bare til for å holde trykk til tannstanga/ventilene

Det jeg mente, fant bare ikke ut hvordan jeg skulle skrive det:D notin

Edit: Jeg regner med at han har tenkt å svinge på rattet når han kjører, så dermed er han like langt...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett at servoen ikke bryr meg den dritt, er det mulig å bare koble ut servo pumpen ved å koble sammen ledningene/rørene som kommer ut at servoen, slik at det ikke lekker. pumpen vil jo ikke virke da, men servoen trenger jeg ikke, bilen er mer enn lett nok på rattet uten,men vil fortsatt tannstaget dra til varmere strøk uten å komme til bake?

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett at servoen ikke bryr meg den dritt, er det mulig å bare koble ut servo pumpen ved å koble sammen ledningene/rørene som kommer ut at servoen, slik at det ikke lekker. pumpen vil jo ikke virke da, men servoen trenger jeg ikke, bilen er mer enn lett nok på rattet uten,men vil fortsatt tannstaget dra til varmere strøk uten å komme til bake?

Vel, ja..tror det.. Er ikke 100% sikker... Ring nærmeste Bmw verksted og spør dem:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså tingen er at jeg ikke engang merket at servoen var død før jeg sjekket det, men det er kansje fordi jeg har begynnt å trene ;) . så det er ikke den tingen med bilen jeg kommer til å savne mest.

men takk for tipsene, skal holde den i ro så godt jeg kan, frem til jeg får fikset ettelerannet.

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså tingen er at jeg ikke engang merket at servoen var død før jeg sjekket det, men det er kansje fordi jeg har begynnt å trene ;) . så det er ikke den tingen med bilen jeg kommer til å savne mest.

men takk for tipsene, skal holde den i ro så godt jeg kan, frem til jeg får fikset ettelerannet.

Tvilsomt :rolleyes:

Kjører selv uten servo, og den er faktisk ikke så ille... men hvorfor du vil droppe servo når du først har det skjønner jeg ikke... du kommer til å angre ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil droppe den fordi jeg ikke har lyst til å bruke noe særlig mer penger på bilen. det er allerede en god del ting som ikke er som det skal, for det meste i det elektriske.

Joda, det koster penger.. Men hvis du vil ha en bil som ikke koster penger kan du selge bmw'en din med en gang..

Vet hvordan det er, har alltid noe å fikse på selv, smått eller stort, men som sagt så kjøpte jeg ikke den bilen her for å ha en billigst mulig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller, men nå har jeg prøv å selge bilen, og han som var å så på den sist tok spenntak og dro av halvparten av høyre kanalen, så får ikke noe bil for det jeg får solgt den for da, målet mitt er derfor å bruke minst mulig penger på en bil som jeg skal bruke til og fra jobb i sommer, og selge som delebil til høsten.

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller, men nå har jeg prøv å selge bilen, og han som var å så på den sist tok spenntak og dro av halvparten av høyre kanalen, så får ikke noe bil for det jeg får solgt den for da, målet mitt er derfor å bruke minst mulig penger på en bil som jeg skal bruke til og fra jobb i sommer, og selge som delebil til høsten.

Ah.. går jo ann å pusse den opp hvis interresen er der da.. Hvis ikke er den nok klar for skroten ja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal selvfølgelig prøve på det, skal begynne på det som er av rust når jeg er ferdig med eksamen, så skal jeg få sveist på igjen ny kanal. så får se, bilen er jo ganske fin egentlig, bortsett fra der det er synlig rust,,

har jo m-tech intriør, så det er fett å kjøre med den iallefall :D

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla, tannstanga tar ikke skade av at du kjører slikt, så det er bare å rulle på.. den viktigste grunnen til at den er så mye tyngre er utvekslingen i forhold til tannstang uten servohjelp..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider