redhot Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Bilen er en 1977 audi 80. Motor har perfekt temp. Termostat åpner, og vifte starter Måler stiger sakte fra kald og opp, men stopper ikke før godt forbi rødt. Kobler jeg fra ledning synker den til 0 igjen Prøvd: bytte tempføler (også målt mostand) byttet spenningsregulator til instrument... hva kan være galt? og: skal det ikke være kjølevæske der tempføler sitter skrudd inn i blokken? var helt tørt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 skal være kjøleveske der ja. damp blir mye varmere enn vann. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 tempføleren sitter i en stuss bakpå blokken, samme sted som oljetrykksbryter. üt av stussen går det også en slange til forgasser...hadde bryteren skrudd ut og det var helt tørt der med motoren i gang... skru av stussen? hva f kan gå galt der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 sikkert tett røret eller noe sånn. bare å skru av å se. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 thanx... da er det neste ting på lista å sjekke! nok en gang.. takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Da har jeg skrudd av stussen og kikket. er helt tett, og SKAL være det! støpt uten noen åpningn inn til temp.føler... må det da nestn ikke være denne som er defekt? en evt kortslutning ville jo bety at måler stod på maks hele tiden den fikk strøm... og det gjør den jo ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 kan du ikke slenge ut noen bilder, så er det litt enklere å forstå og se hvordan det ser ut. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 har ikke digkameraet her i stavanger forklart: motor 1,6L 1977 YN motorkode, langsstilt bakpå motor inn mot torpedovegg sitter den en stuss. denne har to utganger med kjølevann: 1) inn til varmeregister 2) til forgasser choke funksjon i tillegg har denne en temp føler til instrument skrudd inn i seg. har tatt av stussen og kikket. Sirkluerer masse kjølevæske, men helt tett inn mot tempføler, dvs slik er det originalt! bryteren er 1-polet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 noen flere ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Juni 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 spenning fra instrument med motor i gang: 13,4V spenning fra instrument med tenning: 12,4V motstand kald motor: 700ohmca motstand varm motor: 150ohm ca (der vifte slår inn) prøvde ny tempføler i dag, men null hjelp... 1)prod feil på stussen bakpå blokk?(har hatt prob siden jegkjøpte bilen 2)feil på instrument 3)begge spenningsregulatorer feil. Skal sies at da jeg kjørte til SVG i vinter klarte jeg å holde nålen under rødt med full vifte og sirkulasjon i varmeapparatet. 2) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Nå har ikke jeg så mye peiling på Audi da, men hadde problemer med temperaturmåleren på Volvoen min også, men da var problemet at den nesten ikke gikk noe oppover. Vet ikke hvordan motstanden di skal være, men kan jo høres riktig ut. Fikk en tabell av Volvo jeg med hvor mye motstanden skulle være på 90 grader skulle den være 100 ohm og ved 100 grader skulle den være 82 ohm. Dette var for min motor, og tallene var forskjellige på alle motorene som kunne fåes i bilen omtrent. Problemet hos meg var i hvertfall en regulator av en eller annen slag som var gått. Det Volvo lister opp på min som mulige feil når den viser for høy verdi er: Ødelagt spenningsstabilisator, kretskort, Temperaturgiver, temp. instrumentet eller dårlig jording. Sitter en spennigsstabilisator som skal stabilisere spenningen til 10V til instrumentet på min bil, men vet ikke om din har noe slikt. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.