Gå til innhold

sandblåsing!?

Ranger emnet

LeifPer

Anbefalte innlegg

Funker fint det... vi sandblåser på rundt 7 - 9 bar ettersom trykket synker.

Om du bruker annet, som f.eks Aluminium bør du ikke ha mer enn 4 - 5 bar.

er hvor mye liter kompressoren leverer vi er ute etter. Kan jo vere et kinderegg til tank som det er laddet 8 bar inn på.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen på tanken er omtrent 150 cm høy. den står på ben som kanskje er 10 cm høye. jeg vil tippe den er en plass mellom 250 - 300 liter. hvor mye den gir i minuttet vet jeg ikke hvordan jeg finner ut. finnes det en måler for det? men 6 - 8 bar holder? når tanken er full (dvs 8 bar), og jeg holder blåsepistolen på maks går det 40 sekunder til den har sunket til 6 bar. den bruker da 55 sek til å pumpe opp fullt trykk igjen. (uten at jeg blåser eller noe slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er hvor mye liter kompressoren leverer vi er ute etter. Kan jo vere et kinderegg til tank som det er laddet 8 bar inn på.

Jeg forstod det som han lurte på om 8 bar var nok.

"nå står den på 8 bar som maks. jeg vet ikke hvor mange liter den er eller gir per min. er dette nok til å sandblåse med?"

Klart det ikke holder lenge om tanken er liten, men han sa jo den var ganske stor.

Uansett, finn ut hvilket merke og modell den er så finner du sikkert noe på nettet. Ellers kan det hende det står et data-skilt på den med info.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det som han lurte på om 8 bar var nok.

"nå står den på 8 bar som maks. jeg vet ikke hvor mange liter den er eller gir per min. er dette nok til å sandblåse med?"

Klart det ikke holder lenge om tanken er liten, men han sa jo den var ganske stor.

Uansett, finn ut hvilket merke og modell den er så finner du sikkert noe på nettet. Ellers kan det hende det står et data-skilt på den med info.

spørs hva han synest er stor. 8 bare er som regel det som er på alle kompressorer

1.5 meter høg? ja tro det skal holde, men en viktig faktor her er sandblåseren din. Om det er en jævlig industrimodell eller mer hobby.

denne bruker jeg:

http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=34&products_id=443&osCsid=525b8e213fe29ba19036e75445f73b39

luftforbruk på ca 250-500 l/min. Er dermed en blåser som ikke bruker så my luft.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva han synest er stor. 8 bare er som regel det som er på alle kompressorer

1.5 meter høg? ja tro det skal holde, men en viktig faktor her er sandblåseren din. Om det er en jævlig industrimodell eller mer hobby.

denne bruker jeg:

http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=34&products_id=443&osCsid=525b8e213fe29ba19036e75445f73b39

luftforbruk på ca 250-500 l/min. Er dermed en blåser som ikke bruker så my luft.

Heisann!

Er du fornøyd med den blåseren fra Gasolin ?

Den virker ganske praktisk. Bruke utendørs og blåse rent understell til bilen etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er du fornøyd med den blåseren fra Gasolin ?

Den virker ganske praktisk. Bruke utendørs og blåse rent understell til bilen etc..

Skulle til å spør om det samme.. Lurer på å kjøpe en lik en selv..

93 Mod Bmw E36 Coupe|

2x93mod mondeo, + 1 Ford orion

http://s17.photobucket.com/albums/b89/Fordmondeo93/Bimmers/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke særlig erfaring med andre sandblåsere, og så har jeg ikke funnet noe særlig andre alternativ til en liten kompressor.

Det jeg ikke har vert fornøyd med har vel vert at den tetter seg ofte, men nå hadde jeg rotet vekk bruksanvisningen så jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle gjør det når jeg satte igang.

Tror jeg fant ut av det til slutt at jeg måtte vere forsiktig når jeg åpnet mateventil for sanden, ellers tettet de seg.

En annen ting som forbannet meg, var at et koplingsstykke hadde et hull som knapt nok hadde gjenger og det vart et helvete å gjenge det hullet til, men de gikk nå til slutt.

Og ved montering så er det viktig å bruke holdtite eller loctite på sambindinger stål mot stål. Lak som faen første gangen jeg satte den ihop.

Men jeg vet ikke hva man kan forvente seg til den prisen der.

Har ikke prøvd den så veldig mye, men sist jeg prøvde den blåste den som faen, og jeg fikk et bra resultat.

Men husk! det går med jævlig mye sand!

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...