VolvoTore Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 spørs hva han synest er stor. 8 bare er som regel det som er på alle kompressorer 1.5 meter høg? ja tro det skal holde, men en viktig faktor her er sandblåseren din. Om det er en jævlig industrimodell eller mer hobby. denne bruker jeg: http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=34&products_id=443&osCsid=525b8e213fe29ba19036e75445f73b39 luftforbruk på ca 250-500 l/min. Er dermed en blåser som ikke bruker så my luft. Hva er egentlig hensikten/fordelen med en sånn trykksandblåser i forhold til å bare bruke en sandblåsepistol og kompressor? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Hva er egentlig hensikten/fordelen med en sånn trykksandblåser i forhold til å bare bruke en sandblåsepistol og kompressor? Hadde blitt glad for et svar ja... ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Juni 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 det krever mye luft for en kompressor med en slik sandblåsepistol. jeg kjøpte meg en, og jeg må si det funker ganske bra! tror nok tanken gir rundt 5oo l per min når trykket i tanken er fult. kompressoren gir 240 l i minuttet. jeg sandblåser som bare det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Heisann alle sammen :-) Jeg kastet Biltema sandblåsern i søpla for mange år siden og kjøpte meg en sånn liten søt en fra Gasoline. Joda greit til sitt bruk, blåse ren en kanal eller to og en hjulbue men den holder ikke til grøvre ting om man da ikke setter av sommerferien. Så jeg slo til på en diesel skruekompressor og ei 200 liters blåseklokke fra Clemko as. Høres ut som et jetfly under takeoff men hei og hå som det går unna. Nå kan jeg blåse en hel lastebil om det så skal være og det tar jommen ikke lange tiden :-) Koster gjør det, mange mange mange og litt flere titusener men det er det eneste som virkelig virker. Så gutter, skal dere ha blåst noe er det bare å sende meg en melding (OPPLAND). Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg