Gå til innhold

Max Power, flere som har fått det?

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

espsko: kommer det mange bilder fra hamar? blir reportasjen større enn de to sidene fra jessheim? :D var jo MYE folk og biler, og masse å ta bilde av :P

 

MYE bilder. Lengden har jeg ikke veldig lyst til å kommentere foreløpig men at dere vil bli positivt overrasket er jeg overbevist om. :D

 

Edit: Hamar kommer i nummer 3, forresten. Ute 8 august. Nummer 2 med Halden er ute neste mandag, dvs 11 juli.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vært mer eller mindre fast leser av det engelske MAX power i ca 10 år nå, og ventet faktisk med stor spenning på hvordan det norske bladet ville bli.

 

I første omgang var jeg litt skuffa fordi blekka var noe tynn, men det regner jeg med at det blir gjort noe med i kommende utgaver.

 

Førsteinntrykket av bladet var relativt bra. Kult at dere har ordna med norske biler, og faktisk fått med en bilinteressert dame inni også.

 

MEN, og her kommer det negative, det er ikke ment som dissing, men som konstruktiv kritikk. Vet ikke om dere har som målsetting å matche det engelske bladet 100% men etter mine øyne var det utrolig langt igjen til dere var på nivå med de.

 

Først og fremst synes jeg at samtlige artikler (også de dere har kopiert fra det engelske bladet) manglet den karakteristiske humoren de engelske artiklene er skrevet med. Jeg har brukt mange timer med det engelske bladet og lest artikler om biler jeg ikke engang har likt utseendet på flere ganger nettop fordi artiklene har vært velskrevet. Artiklene i den engelske utgaven innholdere akkurat en passe dose med tørr britisk humor, overdrivelser, sarkasme og usaklighet blandet med informasjon om bilene, byggeprosessen og opplevelser eieren har hatt med bilen.

Denne miksen fant jeg lite av i det norske bladet. Artiklene var i stor grad flate og nærmest på dagbladnivå med uttalelser omtrent som "spoileren er tøff og stor og vekker sikkert oppsikt" (jeg vet at det ikke var det det stod, men jeg forsøker å illustrere et poeng her).

Mulig dette er fordi det er vanskelig å gjengi den særegne britiske humoren på norsk, men om man leser endel av innleggene til Kid-A (tror han er med i gatebil-bladet) så har han litt av den samme snerten i sine innlegg, så det burde være mulig.

 

Videre følte jeg at innleggene om redaksjonen var litt, hva skal jeg si, flate de og? I den engelske utgaven er det alltid intressant å lese om hva gutta har funnet på, både med bilene sine, uten bilene sine, og ellers.

Artikklen om Midnight-club DUB edition (var det ikke det det var da) ga meg ingenting... Det med å stemme bilene dere hadde bygd i spillet blei bare for dumt... hvorfor skal jeg bruke 1-3-5-10-20 kr (stryk det som ikke passer) på å stemme på en bil dere har laget? Ihvertfall når bildene nesten ikke viste noe som helst).

Artikler om redaksjonen kan det vel hende blir litt bedre når "vi lærer dere å kjenne" kanskje. La oss håpe dere kommer til å bruke deres egne biler og vise frem hva dere gjør med de i bladet. (For dere kan vel ikke skrive om bil, styling, bilstereo osv. uten å drive med dette selv?)

 

På produktsiden synes jeg det var positivt at dere tilsynelatende hadde innhentet pris på produkter fra utenlandske sjapper. Håper prisene på disse var iberegnet frakt og mva, ellers er det sikkert mer enn en av oss "max-heads" som går på en liten smell før eller senere.

 

Det negative med produktpresentasjonene i bladet deres var at jeg til tider følte jeg leste katalogen/brosjyre fra to tre av de norske aktørene på markedet (skal ikke nevne navn her). Det synes jeg var litt teit. Blir etter min mening for dumt at en aktør på det norske markedet har levert pris på 1/3 av alle produktene inne i bladet. (ser for meg at det kan bli vanskelig å hente inn annonsekroner fra andre aktører om dere fortsetter sånn)

Utover dette er jo sikkert produktutvalget med bilstyling, nyttig og unyttig ekstrautstyr og bilstereo bredere i utlandet, og således vil det være vanskelig å presentere "nyheter" i hvert blad.

 

På damesiden har jeg nevnt at det var kult at dere hadde med Nina-Marie eller hva hun nå het (var for opptatt av å se på kroppen hennes til å få med meg navnet :D), men utover det, så synes jeg det er lite spennede å lese om de samme damene som akkurat har vært med i MANN, FHM og tilsvarende andre norske "gutte-blader"...

Gjør heller som Engelske MAX, arranger en damejakt hvor vi får sett flere norske skjønnheter som ikke nødvendigvis har vært med i en dårlig såpeserie eller forsøker å skryte på seg å ha liggi med Robbie Williams liksom...

 

Husker ikke i farten om dere hadde det med i første nummer, men håper dere også kommer til å ha med litt "nybil-nyheter" som man finner i det engelske bladet... Om nye "versting-utgaver" av fabrikkbiler o.l. Dere vet, sånne korte notiser som man finner litt fremme i bladet... Sikkert bare basert på generelle pressemeldinger fra importører og bilfrabikkanter, men artig lesing alikevel.

Engelske Max-power har jo i lang tid teste nye biler på linje med andre bil-blader. De har kanskje ikke testet Nissan Micra 1.0, men VTs-utgaver ab Cetroën, turbo-yaris osv...

 

Kommer ikke på noe mer nå... Hadde egentlig tenkt å skrive dette med baldet foran meg, men så førte det ene til det andre og jeg tok det til morgenkaffen på jobben...

 

Dette innlegget er også sendt MAX-power redaksjoen.

 

Takk om du gadd å lese hele :)

 

STÅ PÅ!!

 

Ekkoj.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

TAKK for mye gode tilbakemeldinger!

 

Endel av tingene du nevner her har vi også hørt fra flere, og mye av det har vi vært klar over selv. Vi har et stykke å gå før vi er der vi skal være, men tilbakemeldingene etter første nummer lover godt, og nå blir det bare bedre fremover :)

 

Når det gjelder produktpriser er jeg helt enig i at et par leverandører kom bedre ut enn andre... Dette har blitt mye bedre allerede i nummer to av magasinet, og målet på disse sidene er naturligvis å vise frem de feteste produktene, og hvor disse selges til den laveste prisen. Vi kommer også til å legge vekt på spredning slik at så mange leverandører som mulig får profilert sine produkter på en god måte gjennom magasinet. Jeg føler forresten det er viktig å understreke at dette selvfølgelig er gratis for leverandørene og ikke fungerer som annonsering, her er det vi som plukker produkter og presenterer dem vi synes er kule.

 

Som sagt har tilbakemeldingene etter første nummer vært sinnsyke, og i og med at bladet bare blir bedre ser det jo veldig lyst ut for Max Powers fremtid i Norge... :)

 

Espen

 

( Dette er også sendt tilbake på mail ;) )

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er fordi det er vanskelig å gjengi den særegne britiske humoren på norsk, men om man leser endel av innleggene til Kid-A (tror han er med i gatebil-bladet) så har han litt av den samme snerten i sine innlegg, så det burde være mulig.
:thanks

Gatebil-bladet som gjelder her ja sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thanks

Gatebil-bladet som gjelder her ja sombrero

 

No probs, du får sende et gratis eksemplar i posten eller gi meg noen fototips da vet du :p Haha

 

Veldig bra sagt Ekkoj :pray :pray er helt enig i hva du skrev...
Thanx, har tenkt litt på det, men fikk sliksom ikke rota meg til å skrive noe før idag. Greit å forsøke å være litt saklig når man skal "kritisere"

 

Espsko: skal dere til bærum en eller annen gang i framtiden eller?
Da kan dere lage en feature på min utolige tøffe Vectra 1.8, for tiden skodd med Gromme 185/75-14 lisser og dekor-riper (ikke Striper, men Riper) all around.

 

Legger med et lite bide av den dekoren jeg er stoltest av, ripen på undersiden av frontfangeren (selv om rustflekken og bulken i døra på høyre side er passe tøff den og) Legg forøvrig til at lista som skal være under fangeren er fjerna med avkjøring i vinter, samt de dekorative sprekkene i blinklysglasset.. Gainer sikkert 2-4 ekstra km/t i toppfart på denne modden :D

01072005102854_tullebilde1.JPG

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller holder med til AMS da.. (Auto Motor Sport, det tok over dor Drive!)

 

Hehe...

 

Jeg bryr meg ikke så mye om bodykits og lignende som faktisk øker vekta på bilen, men som ikke skaper noe mer effektiv "drag" og "downforce".

 

Man ser det lett om det er ment for racing eller ikke.

 

Anyways, sikkert et bra blad, kommer sikkert til å sniktitte på det neste gang jeg er hos den lokale bladpusheren.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår