Gå til innhold

Utveksling på spedometeret?

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en oversikt over hvilken utveksling man skal ha på spedometeret til de forskjellige utvekslingene på bakakselen?

Og hvordan ser man hvilken utveksling man har på bakakselen?

Erik

Det er ikke speedometeret du regulerer det med, men plastdrevene i speedometerdrevet i girkassa; ulike farger for ulik utveksling i bakakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg så noen plastdrev på M45'n da jeg kikka på speedometerdrevet da... Så bare at det stod et nr på speedometerdrevet, som det finnes flere forskjellige av.

I min gamle M46-kasse satt det et RØDT plastdrev. Har for meg at dette kan byttes i ulike antall "tenner", og at fargekoden er knyttet til bakakselutvekslingen. Jeg fant ikke noe delenr. på drevet.

Nå skal jeg forsøke å montere speedometerdrev på Getrag-kassa, slik at jeg kan bruke 220 km/t - speedometeret (som ikke finnes med el-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min gamle M46-kasse satt det et RØDT plastdrev. Har for meg at dette kan byttes i ulike antall "tenner", og at fargekoden er knyttet til bakakselutvekslingen. Jeg fant ikke noe delenr. på drevet.

Nå skal jeg forsøke å montere speedometerdrev på Getrag-kassa, slik at jeg kan bruke 220 km/t - speedometeret (som ikke finnes med el-)

740 speedon er el ;) og den går til 220. passer vel i 240 den også vil jeg tro,

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 speedon er el ;) og den går til 220. passer vel i 240 den også vil jeg tro,

Mvh Erik

Passer og passer fru blom,

el speedometer fra 940 går til 240 km/t "passer" det også, men en slik ombygging er både vanskelig og ser helt jæ... ut

Skal se om jeg får tak i drev til Getrag-kassa mi jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har et speedometer til 240, for wire.. det går til 300km/t.. :p er profft merket opp nye tall på skiven og speedometeret er kalibrert på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har et speedometer til 240, for wire.. det går til 300km/t.. :p er profft merket opp nye tall på skiven og speedometeret er kalibrert på nytt..

Ja, jeg har sett det.

Vil ha originalt 220 jeg; driter i om bilen går i 300, det er temmelig urealistisk her til lands med en 240 uansett.... Og om jeg tilfeldigvis skulle passere 220 en gang i ny og ne har jeg mer enn nok med å følge med på andre ting enn speedometeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett det.

Vil ha originalt 220 jeg; driter i om bilen går i 300, det er temmelig urealistisk her til lands med en 240 uansett.... Og om jeg tilfeldigvis skulle passere 220 en gang i ny og ne har jeg mer enn nok med å følge med på andre ting enn speedometeret.

Det er jo litt gromt da vettu! Har du ikke sett smågutta står og kikker inn i bilene; "Å fy søren, se på den a'! Det står at den går i 320!! Det er fort ass... " :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider